גרוטו: "משרד הבריאות בדרך לאישור מתווה לפתיחת השמיים"

    איתי גדסי 2 Comment on גרוטו: "משרד הבריאות בדרך לאישור מתווה לפתיחת השמיים"
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיון הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח על עתיד התעופה בעידן הקורונה הכריז המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו כי משרד הבריאות יאשר בקרוב מתווה חדש לפתיחת השמיים במסגרתו המגיעים ממדינות ירוקות לא ידרשו לבדיקת קורונה ולבידוד.

    יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח בירך על הבשורה: "התעופה היא אחד הענפים שנפגעו הכי מהר והכי עמוק. בהנחה שלא יהיה חיסון בחצי השנה הקרובה לא יכול להיות מצב שהתעופה שישראל לא תיפתח ונמצא עצמנו ביום שאחרי ללא תעופה ישראלית".

    שר התיירות אסף זמיר אמר: "השמיים צריכים להיפתח כמה שיותר מהר, גם אם זה באופן חלקי ותחת הגבלות וחובת בידוד. הצורך בבחינת נוסעים ובדיקתם ילווה אותנו שנים קדימה ולכן אין ספק שנדרשת השקעה תשתיתית ורפואית גדולה בנתב"ג לרבות הקמת מעבדות, בדיקות ונהלים".

    שמואל זכאי, מנהל שדה התעופה בן גוריון: "התו הכחול לענף התעופה יוצר בעיית קיבולת קשה בנתב"ג – נרד מיכולת של 48 המראות ונחיתות בשעה ל-18 בלבד". עוד הוסיף זכאי "הדרך היחידה לוודא שנוסע לא נושא עמו את הנגיף זה באמצעות בדיקות, אבל משרד הבריאות טוען שלבדיקות יש אחוז טעויות גדול וגם שבדיקות הן משאב לאומי ואין לבזבז אותן על טיסות. כל עוד זאת הגישה – לא יתחדשו הטיסות ואנחנו כבר מעבר לנקודת האל-חזור. אולי כדאי להכניס את לימודי השחייה ללימודי הליבה כי אזרחי ישראל לא יוכלו לצאת מפה אחרת".

    יו"ר איגוד הטייסים מידן בר הציג את מתווה האיגוד לפתיחת השמיים בהתייחס לטיסות יוצאות: "נתב"ג יהפוך לדרייב אין הכי גדול בישראל. הנוסע ירכוש כרטיס אינטרנטי ויעשה בדיקה לפני הטיסה או עד כ-48 שעות לפני הגעתו לנתב"ג, כאשר בין הבדיקה לטיסה יהיה תחת מגבלות – לא יוכל ללכת לחתונה לדוגמא. נתחיל מיעדים קרובים ושם יוגדר מה נדרש על ידיה מדינת היעד. המציאות היא שמטוסים הם לא מדגרות קורונה. יש במטוסים מסנני אוויר כמו בחדרי ניתוח ואיכות האוויר בהם היא טובה יותר מזו שבחדר רגיל".

    אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר: "כל טיסה שתורמת לתזרים וכיסוי ההוצאות אנחנו לוקחים, גם אם זה עם 10 נוסעים. לא יכול להיות שנתב"ג יהיה פתוח לטיסות נכנסות מארה"ב כי יש פה אינטרסים ולא יאפשרו למשפחות לטוס ליוון לחופשת קיץ. אותו מטוס שטס לאילת יכול לטוס גם לקפריסין, ובאילת יש יותר חולי קורונה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לא נורמלים זה מה שישי לי להגיד לכם
      מה אתם פותחים טיסות דפוקים מטומטמים
      בסוף הקורונה תישאר אצלנו לתמיד אבל אני סומכת על ה' לא על אף אחד אחר
      ה' תגיד לצרותינו די ןתיתן שכל לממשלה