גדולי הדור: "חובה יתירה על מרביצי תורה להיזהר מהידבקות בנגיף"

    איתי גדסי No Comments on גדולי הדור: "חובה יתירה על מרביצי תורה להיזהר מהידבקות בנגיף"

    במכתב מיוחד קוראים גדולי הדור שר התורה מרן הגר"ח קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א למרביצי תורה להיזהר זהירות יתירה ואף למעט השתתפות באירועים "תלמוד תורה דרבים תלוי בהם"

    שר התורה הגאון ר' חיים קנייבסקי וראש הישיבה הגאון ר' גרשון אדלשטיין
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנהיגי הדור, מרן שר התורה הגאון ר' חיים קנייבסקי ונשיא מועצת גדולי התורה ראש הישיבה הגאון הרב גרשון אדלשטיין, במכתב מיוחד שמתפרסם הבוקר (שלישי), יוצאים בקריאה לכל העוסקים בחינוך, הוראה והרבצת תורה, להישמר ולהיזהר זהירות יתירה מהידבקות בנגיף הקורונה, היות ואם ידבקו חלילה – הדבר יגרום לביטול תורה כפי שקרה במספר מקומות.

    תחת הכותרת "למרביצי תורה מגידי שיעורים ומלמדים ותלמידי הישיבות", נכתב "הן עתה עם התפשטות הנגיף בעולם חובה על כל אחד ואחד להזהר מאד שלא יוזק ושלא יזיק לאחרים ח"ו, אך על מרביצי תורה חובת הזהירות ביותר באשר ת"ת דרבים תלוי בהם ועי' שו"ע ורמ"א ביו"ד הלכות מלמדים (סי' רמב) ולצערנו יש מקומות תורה שנתבטלו עקב מחלתם של מלמדים ומגידי שיעורים".

    גדולי הדור הוסיפו במכתבם כי על אותם מלמדים ומרביצי תורה למעט להשתתף באירועים "ובכלל חובת הזהירות להמנע מלהשתתף בארועים כמו חתונות, בר מצוה וכו' מלבד בני המשפחה הקרובים ביותר. וכן שלא להיות בבתי מדרש שאין שם זהירות כנדרש. וגם במקומות הלימוד (בישיבות ובתתי"ם) צריכים לנהוג בזהירות יתירה כדי שלא לגרום ח"ו לביטול תורה דרבים, וכל הנזהר בזה הרי הוא בכלל ברוך אשר יקים וגו".

    בנוסף, נכתב במכתב המיוחד "והנה כעת אחרי ט"ב עד ר"ח אלול אע"פ שלא נמצאים במסגרת הישיבה יש ליזהר מטיולים, כי בעבר היו אסונות מחמת הטיולים, יש צורך במנוחה אבל לא בפריקת עול תורה כי זה דבר חמור מאד".



    0 תגובות