חוליית מחבלי חיזבאללה חדרה לישראל, זוהתה ונפגעה ע"י כוח צה"ל

    קובי פינקלר 2 Comment on חוליית מחבלי חיזבאללה חדרה לישראל, זוהתה ונפגעה ע"י כוח צה"ל

    על פי דיווחים מלבנון חוליית מחבלים של חיזבאללה ניסתה לחדור לישראל ונפגעה. צה"ל הנחה את התושבים הצמודים לגדר להיכנס לבתים. ראה"מ באזהרה ללבנון: "לבנון וחיזבאללה יישאו באחריות לכל התקפה שתצא משטח לבנון נגדנו"

    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מפרטים ראשוניים של האירוע עולה כי חוליית מחבלים ביצעה חדירה של מספר מטרים בודדים מעבר לקו הכחול לשטחה הריבוני של מדינת ישראל. "התצפיתניות זיהו את החוליה, והמחבלים היו בשליטת תצפית ואש לאורך כל האירוע", אמר דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן.

    כוחות צה"ל פתחו באש לעבר המחבלים, בין היתר בירי נק"ל, מקלעים, טנק, ומיסוך המרחב באמצעות מטחי עשן ארטילריים. החוליה נמלטה לשטח לבנון. בשלב זה לא ידוע באופן ודאי מצב המחבלים.

    "האירוע מתנהל", הוסיף דובר צה"ל, "ימים מורכבים ומתוחים לפנינו, אנחנו ממשיכים לפעול על מנת להגן על הגזרה". הוחלט על הסרת המגבלות ופתיחת הצירים במרחב לתנועת אזרחים – התושבים יכולים לחזור לשגרה.

    ראש הממשלה ושר הביטחון שהיו באותה עת בישיבות סיעה בכנסת עודכנו על התקריות ויצאו לכיוון הקריה בת"א להתייעצות ביטחונית.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בכנסת: "אנחנו עוקבים כל הזמן על מה שמתרחש בגבולנו הצפוני. כשאני אומר 'אנחנו', זה אני, שר הביטחון, הרמטכ"ל – כולנו יחד".

    ראש הממשלה הבהיר: "המדיניות שלנו ברורה. ראשית, אנחנו לא מאפשרים לאיראן להתבסס צבאית בגבולנו עם סוריה. זוהי מדיניות שקבעתי לפני שנים, אנחנו מחזיקים בה בעקביות".

    "שנית, לבנון וחיזבאללה יישאו באחריות לכל התקפה שתצא משטח לבנון נגדנו".

    "שלישית, צה"ל ערוך לכל תרחיש. אנחנו פועלים בכל הזירות למען ביטחון ישראל – קרוב לגבולותינו והרחק מגבולותינו" אמר ראש הממשלה ושיגר אזהרה ברורה לאיראן.

    בתוך כך, צה"ל הוציא עתה הנחייה לתושבי מרחב הגבול עם לבנון, בעקבות אירוע ביטחוני בגזרת הר דב.

    דיווחים על תקיפה באזור חוות שבעא

    להלן ההנחיות למרחב האזרחי כפי שהופצו לקציני הביטחון ביישובים הבאים: אביבים, אבן מנחם, אדמית, אילון, בית הילל, בצת, ברעם, גורן, גרנות הגליל, דובב, דישון, דן, דפנה, הגושרים, זרעית, חניתה, יערה, יפתח, יראון, כפר גלעדי, כפר יובל, כפר סאלד, לימן, מטולה, מלכיה, מנרה, מעיין ברוך, מצובה, מרגליות, משגב עם, מתת, נווה אטי"ב, נטועה, עג'ר, ערב אל עראמשה, קריית שמונה, ראש הנקרה, רמות נפתלי, שאר ישוב, שומרה, שלומי, שניר, שתולה.

    • התושבים נדרשים לשהות בבתים.
    • חל איסור על כל פעילות במרחב הפתוח, לרבות עבודות חקלאיות, אתרי נופש ותיירות.
    בשלב זה, הצירים במרחב חסומים, יש להימנע מביצוע נסיעות שלא לצורך.
    • יש להמשיך ולהתעדכן בהנחיות המופצות באמצעי התקשורת ולהישמע להוראות כוחות הביטחון וצה"ל הפועלים בשטח.
    • למידע נוסף ניתן לפנות לקב"ט/רבש"ץ או למוקד הטלפוני של הרשות המקומית, לפיקוד העורף בטלפון 104, בפורטל החירום הלאומי ובדפים הרשמיים ברשתות החברתיות.

    מוקדם יותר היום, שר הביטחון בני גנץ התייחס בפתח ישיבת הסיעה למתיחות בצפון ואמר: "איראן וגרורותיה ממשיכות לנסות להקים טבעת חנק איראנית סביב גבולנו הצפוני. צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול נגד ההתבססות האיראנית, העברת נשק מפר איזון ונגד אלמנטים כמו פרויקט הדיוק".

    שר הביטחון בהתייעצות בלשכתו.

    גנץ הבהיר כי כשר ביטחון: אני מציע לאף אויב לא לנסות אותנו. מי שיעשה זאת יגלה מולו צבא נחוש ודרוך שמוכן להגן על אזרחי ישראל וריבונותה. אני שב ומדגיש – האחריות היא על מדינת סוריה ומדינת לבנון לכל פעולה שתיעשה בשטחן או משטחן".

    תיעוד מהתקיפות בשטח לבנון:



    2 תגובות

    מיין תגובות