הרב הראשי בשורת פסיקות לקראת תשעה באב: "חולים בקורונה לא יצומו"

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on הרב הראשי בשורת פסיקות לקראת תשעה באב: "חולים בקורונה לא יצומו"

    לקראת צום תשעה באב שחל השנה בצל המגיפה העולמית, הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו בשורת פסיקות: חולה מאומת, מי שיש לו מעל 38 מעלות, מי שחש בתסמינים, מי שנמצא בשלבי החלמה ומי שהחלים אבל חש חולשה – לא יצומו | כל הפרטים

    נשיא בית הדין הגדול והרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו צילום: יעקב כהן, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הגאון הרב דוד לאו, פרסם היום (שני) את פסיקותיו ההלכתיות לקראת צום ט' באב בצל מגיפת הקורונה.

    "לצער כולנו המגיפה מתגברת ואנו זקוקים לרחמי שמים", כתב הרב הראשי במכתבו "מזג האויר ביום תשעה באב עתיד להיות חם מהרגיל. על כן בצד החובה המוטלת על כולנו לשמור על הנחיות משרד הבריאות במלואן, אבקש להוסיף גם את ההנחיות ההלכתיות הבאות":

    הרב הראשי פסק כי חולה מאומת בקורונה אסור לו לצום, גם אם הוא חש בטוב, מי שיש לו מעל 38 מעלות חום אסור לו לצום, מי שחש בתסמינים שמאפיינים קורונה כגון חולשה, שיעול, חוסר טעם לא יצום.

    כמו כן, מי שנמצא בשלבי החלמה מקורונה לא יצום, מי שהחלים לגמרי אבל עדיין חש חולשה לא יצום, מי שנמצא בבידוד ואין לו כל תסמינים יצום, אם יחוש חולשה כלשהי עליו לשתות לשיעורים (כל 9 דק' ישתה עד 37 סמ"ק), באם החולשה מתגברת יאכל כהרגלו.

    בנוסף, יש להקפיד באופן מיוחד בשמירה על היגיינה ועל כן חיטוי ידיים בג'ל וניקוי ידיים בסבון ושאר מקומות שצריכים שמירה על היגיינה מותרת, מי שאסור לו לצום לא יתחיל לצום כלל- ואין צורך לאכול פחות מכשיעור, גם מי שהותר לו לאכל בתשעה באב יקפיד רק על אכילה שהיא לצורך ומותר רק תבשיל אחד בכל סעודה.

    עוד פסק הרב לאו: אין צריך לומר שגם מי שלא צם חייב לשמור על שאר דיני האבלות, בשנה זו בשל הצורך למעט את זמן השהיה במרחב הציבורי ובשל תנאי מזג האוויר יש לקצר את אמירת הקינות בציבור. קינות אפשר לומר גם ביחידות ואין צורך לאמרם דווקא בבית הכנסת. על כן, בציבור יאמרו רק את הקינות "שבת סורו מני", "ציון הלא תשאלי" ו"א-לי ציון". את יתר הקינות יאמרו ביחידות בביתם.

    הרב לאו חותם את מכתבו "בתפילה לרופא כל בשר שישלח מזור ומרפא והמגיפה תיעצר ונזכה לבנין בית המקדש במהרה בימינו אמן".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ב"ה

      ך = 500; ם = 600; ן = 700; ף = 800; ץ = 900; א = 1 = 1000

      המגפה = 133 = יְהֹוָה =י שוא נע ה חלם ו קמץ ה = 2131 = 133

      יש הרואים מגפה. ויש היכולים לראות את גלוי ה' בבריאה. כך או כך, העבודה הזרה של בבל נמחקת מפני הארץ