- רדיו קול חי - -

סמוטריץ' מגבה את אוחנה: "תפקידו של שר לקבוע מדיניות"

ברקע הפרסום אמש (ראשון בערב) של ההקלטה מתוככי המשרד לביטחון פנים, בה נשמע השר אוחנה לוחץ על מפקד מחוז ירושלים לצמצם ואף לבטל את ההפגנות נגד ראש הממשלה – יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ', מתייחס הבוקר (שני) לפרסום ומגבה את השר לביטחון פנים.

לדברי סמוטריץ', תפקידו של שר הוא לקבוע מדיניות: "אני ‏מבקש לחזק בבוקר הזה את השר לביטחון פנים אמיר אוחנה על ההקלטות שבהן נשמע שהוא מנסה לקבוע את מדיניות המשטרה. שר בט"פ שאינו חותמת גומי ועושה עוד כמה דברים חוץ מלגזור סרטים ולחנוך תחנות חדשות זה חידוש מרענן ודמוקרטי. המשטרה אינה שונה מצה"ל ובדיוק כמו שאת מדיניות צה"ל קובע שר הביטחון ‏כך את מדיניות המשטרה צריך לקבוע השר לבט"פ".

סמוטריץ' מבהיר כי אינו מביע תמיכה או הסתייגות מהמדיניות הספציפית "אני לא מתייחס למדיניות עצמה שהשר מנסה להוביל (זכותו של כל אחד לחשוב שהוא צודק או טועה) אלא לעצם העובדה שהוא קובע מדיניות. אתם יודעים למה זה טוב? כי את מפכ"ל המשטרה אף אחד לא ישפוט על הצלחותיו או כשלונותיו, את השר הציבור ישפוט בקלפי".

עוד מוסיף יו"ר האיחוד הלאומי "‏הרעיון של משטרה כל יכולה שלא כפופה לדרג פוליטי, וממילא לא מחוייבת דין וחשבון לציבור, הוא אנטי דמוקרטי במהותו ויותר מידי שנים זה המצב בארץ".

לטענתו "הבעיה היא שהרעיון הדמוקרטי הפך זר לחלקים בשמאל מאז שהרוב בישראל נוטה ימינה. את שלטון העם מחליף אצלם שלטון מלוכני של משפטנים".

עוד כותב סמוטריץ' לסיום "‏זה שורש ההפגנות שכופרות בלגיטימיות של תוצאות הבחירות (במובחן מהפגנות צודקות ולגיטימיות של אנשים שמצויים במצוקה כלכלית ומבקשים להשפיע ולשנות את מדיניות הממשלה הלגיטימית), זה שורש ההגנה האוטומטית שלהם על השחיתות שמתגלה במערכת המשפט (הם עוד יאלצו חלילה לחזור לשלטון העם…) ‏וזה שורש ההתנגדות הצבועה שלהם למשילות שמפגין השר אוחנה – עכשיו תחליטו איזה צד שומר באמת על הדמוקרטיה הישראלית ואיזה צד מנסה לשמר ולחזק דיקטטורה שנשענת על מוקדי כח לא נבחרים".