חגי סגל על ההסתה נגד ראה"מ: "זה מטריד, מילים מסוכנות"

    ישראל רובין 1 Comment on חגי סגל על ההסתה נגד ראה"מ: "זה מטריד, מילים מסוכנות"

    עורך 'מקור ראשון' חגי סגל חושש מפגיעה פיזית בנתניהו: "הרשת מלאה באמירות מפורשות של אנשי תקשורת מהשמאל לפגוע בנתניהו. כשהמפגינים רוצים 'להסתער על הבסטיליה' בבלפור, זה להפיל את החומות ולחסל את מי שנמצא בפנים. זה מטריד. מילים מסוכנות"

    חגי סגל צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עורך עיתון 'מקור ראשון', העיתונאי חגי סגל, התייחס בראיון לבצלאל קאהן במהדורת הבוקר להסתה החמורה כנגד ראש הממשלה נתניהו והביע את חששו מהקריאות המפורשות לפגוע בו פיזית: "בדור האחרון נעשה הרחבה מאוד של המושג 'הסתה', מספיק שתמתח ביקורת על מישהו וכבר יאשימו אותך בהסתה, גם אתה לא מעלה בדעתך אפשרות לפגוע בו פיזית. פה, במקרה של נתניהו – זה הסתה ברורה שעומדת בכל הגדרה של המילה. כשאתה אומר 'בוא נסתער על הבסטיליה' והכוונה לבלפור אתה מתכוון להפיל שם את החומות ולחסל את מי שנמצא בפנים".

    לדברי סגל "הרשת מלאה באמירות מפורשות, ולא רק של אזובי קיר וטוקבקיסטים אנונימיים – אתה רואה גם קריאות מפורשות של אנשים ידועים. גם כשאתה קורא למישהו 'נגיף', 'וירוס' או אומר 'צריך להלחם במגיפה' – הכוונה ברורה. כשאתה קורא למישהו 'דיקטטור' – הכוונה ברורה: מה עושים הרי לדיקטטור בסוף? מה עשו למשל למוסוליני?".

    עם זאת, ציין סגל בהמשך השיחה כי הוא לו חושש שקיימת סכנה אמיתית שהדבר יתממש "ברוך ה' הוא מאובטח היטב ומן הסתם שגם אם יעשה ניסיון לפגוע בו הוא יתקל בחומות של אבטחה. נכון שגם רבין היה מאובטח – אבל אז הייתה קלות דעת, היו מחדלים. לא שמרו עליו כמו ששומרים היום על ראש הממשלה – עובדה שפגעו בו".

    "אבל זאת לא הנקודה אם זה יתממש או לא", מוסיף סגל "הבעיה היא עצם השימוש במונחים שלא שייכים לכאן. נתניהו ניצח פה שלוש פעמים עכשיו בבחירות – אתה לא יכול להגיד שהוא דיקטטור. אתה יכול להגיד אולי שהוא אטום לבעיות הכלכליות הפרטיות של האזרחים".

    סגל התייחס להיבט נוסף, הסיקור התקשורתי, ואמר "אתה רואה שהאנרכיסטים זוכים לגיבוי תקשורתי גדול, התקשורת משדרת שידורים חיים מההפגנות האלה כשבזמן שהיו הפגנות גדולות יותר בעבר (מהצד שלנו) – זה לא היה ככה".

    לדבריו "כשאתה צופה בבית ורואה שידורים חיים שנמשכים שעות אז אתה אומר לעצמך 'אולי באמת קורה פה משהו דרמטי' – 'אולי באמת יש פה איזה דיקטטור שאוטוטו מפילים אותו".

    לשאלת המראיין האם הקריאות נגד נתניהו יחזקו או יחלישו אותו בבחירות, ענה סגל "ימים יגידו".

    לדברי סגל, יש כאן 'איפה ואיפה': "בעיקר ביקשתי למחות על כך שבמשך שנים אתם אומרים לאנשים 'מילים יכולות להרוג' – אם זה ככה למה אתם מרשים לעצמכם להשתמש במילים כה בוטות בלי חשבון?".

    "למרות גילי המתקדם", מוסיף סגל "אני בכל זאת מצליח להיות מופתע כל פעם מחדש – לא האמנתי שאני אראה כאלו אמירות מפורשות לפגיעה בראש הממשלה גם אם הוא מהימין ולא אמנתי שיהיה לזה גיבוי כזה פוליטי ותקשורתי".

    סגל מציין כי יש אנשי שמאל בכירים שמביעים אף הם זעזוע מההסתה הנוראה ומתנערים ממנה "חייב לציין גם שיש כמה אנשי שמאל שיצאו נגד זה, כך למשל ראש המוסד לשעבר ומי שהיה גם ח"כ במפלגת העבודה, דני יתום אמר 'תיזהרו זה יכול להוביל למה שקרה לרבין', דברים דומים נאמרו גם מפי יעקב פרי, מרדכי קרמניצר. אתה לא צריך להיות ימני כדי לחוש בכך".

    עוד אמר: "זה גם עלול להוביל חלילה לפגיעה של מישהו מימין במישהו משמאל. מישהו שמרגיש מזוהה עם הימין ואינו חכם במיוחד ורואה את ההסתה הזו עלול לקום 'להגן' כביכול. כבר ראינו שהיו לאחרונה דברים – כמו החומצה ששפכו פעילי ימין על מפגינים ועוד".

    בהתייחסו ל'זעזוע' של המפגינים והתקשורת מאלימות המשטרה אמר סגל "המשטרה כבר שנים רבות לא היתה כה עדינה בטיפול שלה במפגינים, אני חלילה לא קורא להם להיכנס בכוח במפגינים האלה, ממש לא. אבל רם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק – החלחלה הזו שפתאום אוחזת בכל מיני אנשי שמאל לנוכח אלימות המשטרה בזמן שאנחנו סובלים מזה שנים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הם מסוכנות הרבה יותר:
      כשנאמרות בקביעות.
      וכנגד ציבור שלם.