הצעת חוק: כהונתם של בכירים ברשויות האכיפה לא תיחשב לעניין התיישנות

    איתי גדסי 1 Comment on הצעת חוק: כהונתם של בכירים ברשויות האכיפה לא תיחשב לעניין התיישנות

    ח"כ שלמה קרעי בהצעת חוק: כהונתם של בכירים ברשויות האכיפה, לא תימנה לעניין התיישנות בעבירות פליליות. לדבריו "מי שינסה להפוך את תקופת כהונתו הציבורית ברשות אכיפה, למבצר ומגן מפני החוק, כדי שתחול התיישנות על מעשיו, יגלה שהחוק החדש שם סוף לשחיתות השלטונית"

    שלמה קרעי צילום: פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) הגיש הצעת חוק, לפיה כהונתם של בכירים ברשויות האכיפה, לא תימנה לעניין התיישנות בעבירות פליליות.

    קרעי כתב הבוקר: "הגשתי הצעת חוק שתקבע כי כהונתם של בכירים ברשויות האכיפה, לא תימנה לעניין התיישנות בעבירות פליליות: ההצעה קובעת שמי שעבד כבכיר ברשות אכיפה (משרד היועץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המדינה, משטרת ישראל) ועבר עבירה פלילית, תקופת כהונתו ברשות האכיפה לא תימנה כחלק מתקופת ההתיישנות".

    לדבריו "הסדר זה דומה למצב שבו חבר כנסת מקבל חסינות ותקופת החסינות לא נספרת לעניין התיישנות על עבירות. לצערי הרב, במציאות של השנים האחרונות, נדמה כאילו לבכירי מערכת אכיפת החוק יש חסינות מובנית מפני כל דבר בעייתי, מוסרי או פלילי, שהם מבצעים או ביצעו בעבר. אסור להוסיף חטא על פשע, גם חסינות לא חוקית וגם מחיקת העבירה לחלוטין באמצעות התיישנות באותה התקופה עצמה".

    קרעי התייחס לבכירים ובכירים לשעבר ברשויות האכיפה וכתב: "מנדלבליט, שי ניצן, ליאת בן ארי, המפכ"ל לשעבר ואחרים, שלכאורה עברו על כללי האתיקה או על החוק בשורה של מקרים, עושים הכל כדי להגן איש על רעהו מפני בדיקה או חקירה בעניינם".

    קרעי הוסיף "אין אדם שהוא מעל החוק, ואין מי שיכול לחמוק מזרועות החוק לעד. סוף האמת להתגלות וסוף הצדק להיעשות. מי שינסה להפוך את תקופת כהונתו הציבורית ברשות אכיפה, למבצר ומגן מפני החוק, כדי שתחול התיישנות על מעשיו, יגלה שהחוק החדש שם סוף לשחיתות השלטונית".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שוד!
      בושה!
      ביבי מעסיק עובדים פרטיים ותעמולנים (כמו קרעי ושות'), על חשבון משלם המסים.