היועמ"ש לבג"ץ: יש לדון גם במימון שקיבלה הגב' נתניהו למשפטה

    ישראל רובין 1 Comment on היועמ"ש לבג"ץ: יש לדון גם במימון שקיבלה הגב' נתניהו למשפטה

    היועץ המשפטי לממשלה טוען כי בהמשך להחלטת ועדת ההיתרים שלא לאפשר לראש הממשלה לקבל מימון למשפטו, יתכן כי גם המימון שקיבלה רעייתו של ראה"מ נחשב למתנה עקיפה לנתניהו ולכן יאסר

    היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: פלאש 90
    8:27
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on הפעילות בשיפא: "זו תהיה השגרה שלנו בשנה הקרובה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המדינה הגישה לבג"ץ הודעה מעדכנת בהמשך להודעה המעדכנת מטעם מבקר המדינה וועדת ההיתרים, בנוגע להחזרת כספים שקיבל ראש הממשלה מבן-דודו, נתן מיליקובסקי.

    בהודעת המדינה נאמר, כי בכל הנוגע לסכום של 270 אלף דולר, ששולם לפי הנטען לסיוע בהגנתה המשפטית של רעיית ראש הממשלה, הרי שבמקרה מסוג זה נכון היה כי ועדת ההיתרים תבחן תחילה אם לגוף הדברים מדובר בטובת הנאה הניתנת למעשה בעקיפין לראש הממשלה עצמו, לפי סעיף 6 לכללי ועדת אשר, ולפיכך אם יש צורך במתן ההיתר.

    בהודעה מוסבר, כי אמנם בכללים נאמר ש"שר לא יקבל שכר או טובת הנאה", אולם אין פירושו של דבר שרק טובת הנאה הניתנת במישרין לשר, ובענייננו – ראש הממשלה – היא כזאת הטעונה היתר. לא מן הנמנע כי טובת הנאה הניתנת לבן זוגו של שר, או אדם אחר הסמוך על שולחנו, יכול שתהיה כזאת אשר במהותה היא טובת הנאה הניתנת לשר.

    לשיטת היועץ המשפטי לממשלה, פרשנות מצמצמת מדי של סעיף זה עלולה להוביל במקרים מסוימים לעקיפה של כללי אשר, על הרציונאלים החשובים שעומדים בבסיסם, בדרך של קבלת טובות הנאה על-ידי קרובי השר, אשר ממנה נהנה במישרין או בעקיפין השר עצמו כחלק ממשק הבית המשותף, וזאת מבלי שהדבר יהיה כפוף לאישור הוועדה, שהוסמכה "לסרב למתן היתר, לתתו או לתתו בתנאים, אם הדבר נראה לה מוצדק בנסיבות המקרה ותקין מבחינה ציבורית".

    על פי ההודעה, היה ותמצא הוועדה כי בנסיבות העניין חל סעיף 6 לכללי ועדת אשר, יהיה עליה להפעיל את שיקול הדעת הנדרש לבחינה אם עדיין נכון יהיה לתת היתר לקבלת המימון לפי סעיף 19 לכללים. בהודעה מובהר כי אין בכך משום נקיטת עמדה בשאלת מתן ההיתר לגופה, ועניין זה מסור לשיקול דעתה הרחב של הוועדה, בהתאם לסמכותה לפי הכללים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אז מה? מנדבליט גם מעל משרד מבקר המדינה?
      אז חברה אנחנו לא נסכים למדינה שרק אלה שלמדו משפטים אזי הם מבינים מה מוסרי ומה לא.. האם כתבה בעיתון אפקטיבית כמו כסף חי במעטפה רק אנחנו נחליט… כנראה שטעינו שנתנו את הכח לפקידים הללו.