מתווה לפתיחת הישיבות בזמן אלול; "אלפי בחורים בלי ישיבה באלול – זה פיגוע"

    אבי יעקב 8 Comment on מתווה לפתיחת הישיבות בזמן אלול; "אלפי בחורים בלי ישיבה באלול – זה פיגוע"

    'קול חי' מפרסם מתווה שכתב הרב יוסף וויס מרבני ישיבת 'פינקל החדשה' לזמן אלול בישיבות: כל הבחורים, למעט בעלי רקע רפואי, יחזרו למתחמי הישיבות, ידביקו ויידבקו וכך יחזרו לבתיהם לחג הסוכות עם נוגדנים ויפתחו את זמן חורף ללא חשש; "אלפי בחורי ישיבות בלי ישיבה באלול – זה פיגוע"

    ישיבה תחת מגבלות הקורונה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מגיש "מהדורת הבוקר" בצלאל קאהן פרסם הבוקר (ראשון) בתכניתו ב"קול חי" מתווה שכתב הרב יוסף וויס, מרבני ישיבת 'פינקל החדשה' לפתיחת 'זמן אלול' בישיבות.

    על פי המתווה שמציע הרב וויס, כל הבחורים, למעט בעלי רקע רפואי, יחזרו למתחמי הישיבות, ידביקו ויידבקו וכך יחזרו לבתיהם לחג הסוכות עם נוגדנים ויפתחו את זמן חורף ללא חשש.

    לדבריו, אחרי שבחודשי הקיץ הבחורים ברובם לא היו בהיכלי הישיבות, לפתוח את זמן אלול ללא על התלמידים בהיכלי התורה, זה פיגוע רוחני וחינוכי.

    הרב ווייס מציע להשאיר את הבחורים בעלי הרקע הרפואי מחוץ למתחמי הישיבות, שיהיו סגורים לחלוטין במתכונת של 'סגר' ורבני הישיבות יתנהלו מול התלמידים בתוך קפסולות, בניתוק פיזי מתלמידיהם. 



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      מה חטאו הבחורים שיש להם מחלות רקע
      א. למה כולם צריכים לדעת מי עם מחלה ומי לא
      ב. איפה הם יהיו מה הם יעשו
      וחוץ מזה מספיק שחס וחלילה יקרה משהו לבחור אחד ולא היה שווה כלום המתווה הזה?

      1. זה מחשבה נכונה ובזכותו ישיבת פינקל מהיחידות שהצליחו לשמור על השטיגען בזמן קיץ ואגב גם הבחורים עם המחלות רקע יכנסו בקפסולה נפרדת אחרי בדיקה

    2. 6

      אני חושש שכל המגמה היא דאגה לישיבה ולא לבחורים שהרי ערב תחולת הקורונה היו מעיפים בחורים מישיבות בקלות בלתי נסבלת כאומרים יש מלא אפשר לזרוק ובגדר וישן מפני חדש תוציאו ללא מורא שמים וללא משוא פנים לבורא עולם להורים ולבחורים כיום שהישיבות בסכנה מעמידים פני כשרים ואפילו מוסרי נפש כביכול עבור התורה אך השאלה היא האמנם עבור התורה והבחורים או הישיבות והמשרות ולשם השרלטנות הכבוד והשררה שלא חלילה תלך לאיבוד…ימים יעידו

    3. 5

      שיתבייש לו עוד רעיון כזה ואבדנו.
      וחוץ מזה הקורונה עושה נזקים לגוף למשך כל החיים אז שישכח מהמתווה הדפוק הזה

    4. 4

      כדאי לקחת בחשבון שלפי הcdc מרכז המחלות הלאומי בארהב והנתונים מספרד למעשה בין גיל 20-40 ()או 44) 2 אחוז מאושפזים במצב קשה ו0.3% תמותה . במילים אחרות אם כולם ידבקו מתוך 50000 בחורי ישיבה 1000 יאושפזו במצב קשה ו150 חלילה ילכו לעולמם. גם אם נקטין את זה פי 10 התוצאה היא 100 מאושפזים קשה ושנים שילכו לעולם שכולו טוב.