חולים במלוניות בריאיון: "אנשים צמים – מקבלים חמגשיות פגי תוקף"

    אסתי פלד 1 Comment on חולים במלוניות בריאיון: "אנשים צמים – מקבלים חמגשיות פגי תוקף"

    חולים וסובלים: שני חולי קורונה השוהים במלונות שונים, התראיינו ל'מהדורה המרכזית' וסיפרו על רמת האוכל הירודה במקום, המחסור באוכל ובעיות הכשרות שצצות כל העת. "מביאים לנו אוכל שלא ראוי למאכל. אנשים כאן צמים". מקבלים אוכל ל-340 איש שבפועל יש מעל 500 חולים. וההצעה לארגוני החסד

    מלון קורונה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    8:47
    25.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on צפו: שידור חי ממעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    מעקב אחרי השוהים במלונית ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן. הערב (רביעי) התראיין יענקי וועג שמתארח במלונית "מעלה החמישה" שסיפר על המצב במלונית, "אני פונה אליכם, כי אמרו לנו שיהיה אוכל מספיק וזה לא קרה. דבר שני אמרו לנו שכשרות המלון זה העדה החרדית, הציבור הלך למלון של העדה, כשהגענו לכאן ראינו כשרות חדשה שאנחנו לא מכירים".

    לדבריו, "בבוקר הייתה חמאה של רבנות. עברו כמה ימים הוציאו גם עופות ודגים יחד, אמרו לנו שבפסטה יש חלקי עופות והזהרנו את האנשים שאפשר לאכול דגים ועופות יחד" בנוסף מספר יענקי, "הגענו לתשעת הימים, הוסיפו גם נקניקיות בשרי, כי הערבי טען שהיה חסר. אין גוף כשרות שבודק את העניין. המשגיח לא יודע, מפקח הכשרות לא עונה לטלפון".

    אין אוכל לכולם: יענקי מספר כי "היום בארוחת בוקר הוציאו בורקס חלבי גדול ומחשבים אחד לאחד, ראיתי 340 בורקס, ויש כאן למעלה מ-500 איש". לדבריו, "המלון היחיד של המלונות החרדים שמספק אוכל לבד זה רק כאן. בשאר בתי המלון יש חמגשיות שמקבלים ישירות למלון ממטבחים של העדה".

    יענקי שב ומדגיש כי לאור המחסור באוכל, "יש כאן אנשים שלא אוכלים כמו שצריך כמה ימים. כי הילדים מגיעים ראשונים. ומי שמגיע אחרי מקושש לו אוכל מהשאריות. היו אנשים בשבת שהדבר היחיד הבשרי שאכלו זה מרק עוף" סיפר יענקי בריאיון.

    תיעוד מחדר האוכל. השעה 9:20 חצי שעה לאחר פתיחת החדר אוכל, ולא נשאר אוכל:

    צילום: פלאש 90

    גם יאיר ממלון דן התראיין על המצב במלון בו הוא שווה וסיפר על רמת האוכל במקום, "האוכל כאן קטסטרופה. זה לא ראוי למאכל אדם. היו כאן חמגשיות עם תוקף לפני שלושה חודשים. בבית וברחוב לא אוכלים אוכל כזה. יש כאן אנשים שנשארים רעבים ומרגישים לא טוב" זעם יאיר על התנאים הבלתי אנושיים לחולים.

    יאיר סיפר על המצוקה האישית הגדולה בה הוא נמצא, "אני לא יכול להביא אוכל מבחוץ, אני נמצא לבד, אשתי נמצא בבית החולים עם ביתי שחולה אונקולוגית, והילדים נמצאים לבד בבית. הם כמובן לא יכולים לארגן אוכל בשבילי". אבי מימרן העלה הצעה לאור הסיפורים הקשים כי "אם יארגנו אוכל מבחוץ הרי יהיה אפשר להכניס אוכל. ואולי זה יהיה המקום להתערבות של ארגוני החסד הרבים".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נו למה לא מטפלים בזה? מסכנים