פרופ' שוורץ: "אנחנו לפני קטסטרופה – רק דבר חיוני למשק לפתוח"

    צבי טסלר No Comments on פרופ' שוורץ: "אנחנו לפני קטסטרופה – רק דבר חיוני למשק לפתוח"

    ראש צוות המומחים מאוניברסיטת בן גוריון, פרופ' דב שוורץ מזהיר, "אנחנו בישורת האחרונה והתוצאות האחרונות מצביעות על כך שאנחנו ממשיכים לדהור לעבר התהום. תוך 3 שבועות נגיע לתפוסה מירבית בבתי החולים"

    צילום: פלאש90
    18:52
    18.04.24
    הרב נחמיה רוטנברג No Comments on מה בודק ישראלי לפני השקעה בעסק? כמה השני מרוויח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש צוות המומחים מאוניברסיטת בן-גוריון פרופ' דב שורץ, לשעבר המדען הראשי של הקמ"ג, מתייחס לצעדים ההכרחיים להשתלטות על גל הקורונה וקורא להחיל סגר כמעט מלא על ישראל מייד: "אני קורא לראש הממשלה ולראש הממשלה החלופי וליו"ר ועדת הקורונה של הכנסת – תתעשתו, אנחנו כפסע מקטסטרופה".

    פרופ' דב שורץ, ראש צוות המומחים טוען כי "אנחנו בישורת האחרונה והתוצאות האחרונות מצביעות על כך שאנחנו ממשיכים לדהור לעבר התהום, שבה לא נוכל להימנע מהגעה למצב בו מערכת ההנשמה של חולי הקורונה תגיע לתפוסה מירבית, ורופאים יצטרכו להחליט מי להנשמה ומי למוות".

    שוורץ קורא להטיל מגבלות מייד, "מרחק העצירה שלנו, גם במצב בו מיידית נפעיל סגר מלא הוא כ-3 שבועות. זה גם הזמן שייקח להגיע לתפוסה מירבית. כבר שרפנו את כל הימים הרזרביים בגלל כל העיסוק הפוליטי, הוועדות והדיונים האינסופיים על מסעדות, חדרי כושר, בריכות ומקוואות".

    פרופ' שוורץ מציע את דרך הביניים שלו, לדבריו, הדרך היחידה לפני סגר מלא הפעלת "סגר כמעט מלא", קרי: כללי סגר שמשחררים ממנו רק דברים חיוניים למשק ושהוכח שעובדים היטב בגל הראשון: בי"ס של הקיץ – לימוד בקפסולות של הגנים וכיתות א-ג בלבד; יציאה לעבודה ב 5 ימי השבוע תוך קיום סגר בסוף השבוע (שישי בוקר – ראשון בוקר) ובכל ערבי השבוע; בידוד מרצון של כל האזרחים הוותיקים וקבוצות הסיכון.

    פרופ' שוורץ קורא לסגור גם את בתי הכנסת, "ביחס לכל שאר הדברים חייבים לנהוג בכלל ההפוך לזה שוועדת הכנסת נקטה – אם אין הוכחה שהדבר לא מזיק, לא לקיימו. ולכן: לא בריכות, לא מסעדות, לא  בתי כנסת ולא חדרי כושר".



    0 תגובות