הוועדה המחוזית החליטה על תוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הוועדה המחוזית החליטה על תוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים

    הקו הסגול עתיד להוות חיבור בציר מזרח-מערב, בין בית החולים הדסה עין כרם דרך אזור התעסוקה במלחה ועד לאזור תלפיות

    צילום: Kobi Gideon / Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה על תוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים.

    אורכו של התוואי כ-12 ק"מ והוא כולל כ-18 תחנות, מתוכן 11 תחנות משותפות עם קווים אחרים. מדובר בקו היחיד שהוא קו מזרח-מערב שישרת מוקדים חשובים בעיר בהם בית החולים הדסה עין כרם, קניון מלחה ואזור תלפיות. הקו יתחבר בחלקו לקווים שכבר אושרו (הקו האדום בהדסה עין כרם, הקו הכחול בשכונת מלחה, הקו הירוק בתלפיות).

    בפני הוועדה הוצגו חלופות שונות לתוואי הקו, והוועדה החליטה כי יש לתת עדיפות לתוואי המעניק שירות טוב יותר לשכונות קריית היובל והקטמונים וזאת לאור תהליכי ההתחדשות העירונית הצפויים בשכונות אלו. זאת לצד שיקולים של שיפור שירות התחבורה הציבורית, שיפור האיכות העירונית של המרחב הציבורי, שיפור איכות הסביבה ועלויות.

    לאחר השוואת החלופות בהתאם להצעת מתכננת המחוז נמצא כי החלופה הטובה ביותר היא החלופה העוברת דרך הרחובות הנרייטה סאלד, טהון, גולומב וקוליץ, דרך אזור התעסוקה במלחה ועד לצומת פת, רחוב יהודה הנשיא, רחוב בן זכאי עד לצומת אורנים.

    כמו כן, קבעה הוועדה כי בשל חשיבות החיבור ומתן השירות לשכונות הסמוכות ישולבו אמצעים משלימים במסמכי התוכנית בהם דרגנועים, מעליות רוכנות, מעלונים, באופן שיבטיח את ביצועם בד בבד עם ביצוע התוכנית.

    מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "החלופה הנבחרת מהווה ביטוי של עקרונות התכנון של הוועדה המחוזית. החלופה תומכת בשכונות הוותיקות בעיר אשר עוברות התחדשות עירונית מואצת. כמו כן, התוואי מאפשרת את המשך הפיתוח של ירושלים תוך חיזוק המגמות של עירוניות, חיבוריות, ערכים סביבתיים והתחדשות עירונית".

    התוכנית הוגשה ע"י עיריית ירושלים באמצעות צוות אב לתחבורה ונערכה ע"י מן-שנער אדריכלים.



    0 תגובות