לינץ' ביפו: המפגינים תקפו נוסעים יהודים

    אליהו גרין 1 Comment on לינץ' ביפו: המפגינים תקפו נוסעים יהודים

    במהלך ההפגנה שהתקיימה ביפו בתחילת השבוע תקפו המפגינים נוסעים יהודים שנקלעו למקום. הם הטיחו בהם מילות גנאי, גרמו נזק לרכבם וניסו לפגוע בהם פיזית. נפגעי התקיפה: "יצאנו משם בנס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארבעה צעירים יהודים הותקפו במהלך ההפגנה שהתקיימה ביפו ביום ראשון האחרון, לאחר שנקלעו למקום בטעות עם רכבם. המפגינים הטיחו בהם מילות גנאי, ירקו לעברם, ניסו לפגוע בהם פיזית, גרמו נזק לרכבם ועוד. הצעירים הגישו תלונה במשטרה, וכעת מבקש עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו להעמיד לדין את החשודים.

    שתי צעירות שהיו ברכב תיאור את רגעי התקיפה "היתה הפגנה המונית של ערבים, ובלי להבין בכלל מצאנו את עצמנו בתוך ההפגנה. הם הקיפו אותנו מכל כיוון. הם קלטו שאנחנו יהודים, ידיים עפו לנו לתוך האוטו, יריקות ומילות גנאי".

    אחת הצעירות מתארת "לא ידענו מה לעשות, לא היה לנו לאן לברוח, הם הקיפו אותנו עם אנשים ואופנועים. כשסגרנו את החלונות כדי לא למות הם התחילו לשבור לנו את האוטו, דפקו על החלונות, שברו את המראות".

    לאחר זמן הצליחו הצעירים להימלט מההפגנה "הצלחנו לצאת משם בנס, זה היה נס שלא קרה לנו כלום ורק נזק לרכוש. פנינו לאחד השוטרים שיעזור לנו, באנו אליו בטראומה ולחץ, והוא היה כל כך אטום אלינו. אתה רואה חבר'ה שעברו לינץ', אפילו לא שאל אם אנחנו בסדר".

    חברתה הוסיפה "אם זה היה הפוך אני בטוחה שהיה בלאגן, רעש גדול מאוד. קיבלנו רק זלזול מכל תחנת משטרה שפנינו אליה. לא קיבלנו מענה בסיסי. רק 'תלכו למקום אחר, אין לנו איך לעזור לכם'".

    הנהג, חייל בשירות סדיר, הגיש תלונה למשטרה. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המלווה את הצעירים כנפגעי עבירה שלח מכתב לחקירות יפו בבקשה לאסוף את מצלמות האבטחה באזור, ולהביא לדין את החשודים בהתפרעות.

    עו"ד בלייכר ציין במכתבו כי "המפגינים זיהו שמרשי ונסעי הרכב יהודים, והחלו בצעקות 'יהודים, יהודים'. תוך שניות מעטות החלו להגיע מתפרעים לכיוון הרכב שהחלו לקלל אותם קללות רבות, כדוגמת: 'יהודים', קללות גסות לעבר נוסעות הרכב ולירוק לעברם", וסיכם "מדובר בהתפרעות על רקע לאומני גזעני".

    רכבם של הנפגעים | התמונות באדיבות המצלם ק.ר



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כל הכתבה הזאת היא מוזרה משהו לא נתפס חפשו דברים אחרים לעניין ולא איך לגבות ולהשמיץ אנשים