מכה נוספת: חיסוני השפעת יגיעו באיחור

    אבי יעקב No Comments on מכה נוספת: חיסוני השפעת יגיעו באיחור

    עיכוב משמעותי בהגעת החיסונים למחלה גורם לדאגה כבדה מפני עומסים בלתי רגילים בבתיה"ח בזמן מגפה. מה התאריך המשוער ומהן ההשלכות?

    מבחנות | אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אם לא די בכך שמערכת הבריאות נדרשת להיערכות מורכבת לקראת החורף של שפעת לצד קורונה ותחת חשש לעומסים גדולים כעת מתברר שחיסוני השפעת שהוזמנו יגיעו רק בסוף חודש אוקטובר. כחודש-חודש וחצי לאחר המועד שבו בדרך כלל מתחילות קופות החולים לחסן. כך פורסם הבוקר (שני) לראשונה ב'ישראל היום' .

    העיכוב בהגעת החיסונים עלול לגרום לכך שכפי שקרה בחורף האחרון עונת השפעת כרב החלה כאשר הציבור עדיין לא הספיק להתחסן או לפתח נוגדנים. כאשר השנה התרחיש מורכב יותר בשל העובדה שלקורונה ולשפעת יש סימפטומים דומים ולכן יהיה קל יותר לאבחן במהירות את המחוסנים וימנעו סיבוכים מחולים בשני הנגיפים במקביל.

    כלנית קיי, ראש אגף סיעוד בחטיבת הקהילה בשירותי בריאות כללית, האחראית על ההיערכות למבצע חיסוני השפעת אומרת: "אנחנו רוצים להקדים ולחסן את האוכלוסייה, אך נכון לרגע זה קיבלנו הודעה שהחיסונים יגיעו רק בסוף אוקטובר, אך כל המערכת מגויסת להקדים את מועד קבלת החיסונים. בדרך כלל אנו מתחילים את מבצע ההתחסנות בסוף ספטמבר עד תחילת אוקטובר".

    עוד אומרת קיי: "גם בשנה שעברה התחלנו מאוחר. אנו רוצים לתזמן את ההתחסנות עם החורף. אבל השנה לאור העובדה שיש קורונה יש התעניינות יותר גדולה וצריך לחשוב איך נותנים לזה מענה. כמובן שלא נוכל להתחיל לחסן מוקדם אם החיסונים לא יגיעו. יש מאמץ שלנו מול יצרנים שונים בעולם להשיג כל חיסון שרק אפשר".

    על היערכות הקופה אמרה כי: "אנו מגדירים את אוכלוסיות היעד לחיסון. לאור העובדה שאנו בעיצומו של גל שני של קורונה ויש תחזיות לעוד גלים וחורף קשה אנו נערכים לתרחישים שמשרד הבריאות מגדיר לנו כי אם התחלואה בקורונה תתערבב עם תחלואה בשפעת נהיה במקום שיקשה על מתן מענה לכל האוכלוסיה".



    0 תגובות