בפיקוד העורף שוקלים לבטל את המלוניות; ח"כ אייכלר: "זו שערוריה"

    איתי גדסי No Comments on בפיקוד העורף שוקלים לבטל את המלוניות; ח"כ אייכלר: "זו שערוריה"

    לאור העומס הגדול על מלוניות הקורונה, ולטענת אנשי פיקוד העורף ישנם חולים המסרבים להיבדק מכיוון שאינם רוצים לחזור הבית – שוקלים לבטל את מלוניות הקורונה וכתחליף לספק מזון לבתי החולים. ח"כ אייכלר: "עכשיו כשהחרדים יוצאים בצורה מוסדרת ולפי ההנחיות, המדינה רוצה לצמצם"

    מלון קורונה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר וועדת חו"ב ח"כ ישראל אייכלר קיים היום (ראשון) דיון מיוחד לאחר סיור במרכז הטלפוני עם חברי הוועדה בבסיס פיקוד העורף ברמלה. לאחר הדיון סיירו חלק מן החכ"ים ובהם ח"כ אייכלר במרכז השליטה של המלוניות.

    ברקע הביקור ישנו דיון בפיקוד העורף האחראי על המלוניות, האם לבטל את השהות במלוניות ולהחליפם באספקת מזון מסודרת לבתי החולים. בתוך כך במשרד הביטחון ישנם הרוצים לבחון השכרת ספינת ענק לשהות של אלפי חרדים במקום בתי המלון שהולכים ומתמלאים.

    ראשי פיקוד העורף עדכנו במהלך סיור כי נשקלת האפשרות לבטל חלק מן המלוניות ולהחליפם בסיוע מזון ותרופות היישר לבית הנשאים. ח"כ אייכלר אמר בתגובה: "כאשר היו חרדים שסירבו להתפנות למלוניות האשימו אותם בהפצת המחלה, עכשיו כשהם יוצאים בצורה מוסדרת ולפי כל ההנחיות, המדינה רוצה לצמצם את המלוניות. זו שערורייה".

    ח"כ אייכלר הציע כי במקום ביטול המלוניות, יש לבחון קיצור תקופת השהות לשבועיים לאחר שתמו התסמינים ולאחר בדיקה שלילית, כך שגם חולים שחששו להתאשפז במלונות משום שחששו להיתקע במקום חודש ויותר – כעת לא תהיה להם סיבה לסרב.

    בפיקוד העורף טענו כי ישנה גם תופעה הפוכה של שוהים במלוניות שמסרבים להיבדק כי אינם רוצים לצאת החוצה.

    בנוסף לכך אמר ח"כ אייכלר כי קופות החולים כשלו בבירוקרטיה של הבדיקות והתוצאות, וכך גם ישנו חוסר תיאום בפינוי למלוניות. "היה מקרה של משפחה שנזקקה לפינוי וחלקם היו רשומים בקופה אחת ואחרים בקופה אחרת, וכשהגיעו לפנותם הסכימו לפנות רק את אלו הרשומים בקופה אחת וסרבו לאלו הרשומים בקופה האחרת, זאת משום שהקופה השנייה לא עדכנה את המערכת. שבוע ימים קדחה המשפחה בבית בגלל בירוקרטיה מיותרת, סבוכה ומזיקה. אני מקווה שבזמן מלחמה הדברים פועלים באופן יעיל יותר".



    0 תגובות