הממשלה אישרה: פרויקט הנחת צינור הגז לאירופה

    איתי גדסי No Comments on הממשלה אישרה: פרויקט הנחת צינור הגז לאירופה

    הממשלה אישרה את הסכם איסט מד מול יוון: מדובר בפרוקיט הנחת צינור הגז מישראל לאירופה, לו שותפות יוון,קפריסין ואיטליה. צינור הגז יהיה באורך של כ-1,900 ק"מ, מתוכם כ-550 ק"מ יבשתיים וכ-1350 ק"מ ימיים

    ועידת מנהיגי ישראל, יוון וקפריסין בהשתתפות שר החוץ האמריקני בישראל צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה היום (ראשון) את הסכם האיסט מד שגיבש שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ ביחד עם שרי האנרגיה של קפריסין, יוון ואיטליה

    שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ אמר לאחר האישור: "ביד אחת אנחנו ממשיכים להיאבק בקורונה וביד השנייה לפתח את כלכלת ישראל. אישור הסכם המסגרת להנחת צינור הגז הטבעי ישראל-אירופה בממשלה, מהווה ציון דרך היסטורי נוסף במאמצנו להפוך את מדינת ישראל ליצואנית אנרגיה – מהלך שיביא להכנסות של עשרות מיליארדים לטובת המדינה ואזרחיה בשנים הבאות".וון

    צינור הגז\

    פרויקט האיסטמד הוא צינור גז אסטרטגי, באורך של כ-1,900 ק"מ (מתוכם כ-550 ק"מ יבשתיים וכ-1350 ק"מ ימיים), שיאפשר ייצוא של גז טבעי המצוי במים הכלכליים של ישראל וקפריסין לאירופה. הצינור יאפשר לחבר את כל אגן הים התיכון המזרחי למערכת ייצוא אחת. המדינות המקדמות את הפרויקט הן ישראל, יוון, קפריסין ואיטליה.

    הצינור מתוכנן בשלב הראשוני לקיבולת של 10 BCM בשנה, עם אפשרות להכפלת הקיבולת ל-20 BCM בשנה. העלות המוערכת של הפרויקט על ידי היזם נאמדת בכ-6 מיליארד יורו (CAPEX = עלות הקמה). בחינת ההיתכנות הכלכלית, המסחרית והפיזית של הפרויקט מתבצעת ע"י חברת IGI Poseidon SA, בתמיכת האיחוד האירופי, שהגדיר את הפרויקט כחלק מרשימת פרויקטים בעלי עניין משותף (PCI).

    הבחינה המקדימה Pre-FEED של הפרויקט הראתה כי הוא בעל היתכנות טכנית, כלכלית ומסחרית. בימים אלו מבוצעת בחינה מעמיקה FEED של התוואי היבשתי והימי של הצינור, סקר ימי מפורט וקבלת האישורים הנדרשים, על מנת להגיע להחלטת השקעה סופית FID בתוך שנתיים ולהשלים את הקמת הצינור עד לשנת 2025.

    להליך התכנון הקצו החברה והאיחוד האירופי 35 מיליון יורו כל אחת. בסה"כ 70 מיליון יורו.

    בשנת 2017 הוביל שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, חתימה על מזכר הבנות בין ישראל, יוון, קפריסין ואיטליה ביחס לתמיכה וקידום של הפרויקט. בהמשך לכך, בתחילת שנת 2019 אושר על ידי האיחוד האירופי נוסח מוסכם.

    לאחרונה חתמה אנרג'יאן על מסמך כוונות (LOI) עם תאגיד הגז של יוון, DEPA, למכירה אפשרית של גז טבעי בהיקף של עד BCM 2 (שנתי) מן המאגרים שבהם מחזיקה החברה בישראל, ואשר הגז מהם יופק באמצעות אסדה צפה (FPSO) במרחק של כ-90 ק"מ מן החוף. מדובר בהסכם המסחרי הראשון לקידום פעילות בצינור ה-East Med Pipeline; משמעות החתימה של אנרג'יאן היא רכש של כ-20% מקיבולת הצינור.



    0 תגובות