הרשות להגנת הפרטיות: יש להפעיל את אפליקציית "המגן 2" לאלתר

    ישראל רובין No Comments on הרשות להגנת הפרטיות: יש להפעיל את אפליקציית "המגן 2" לאלתר

    חוות הדעת של הרשות להגנת הפרטיות: הסתייעות בשירותי השב"כ פוגעת בפרטיותם של אזרחי ישראל באופן בלתי מידתי; יש להפעיל באופן מידי את השימוש באפליקציית "המגן 2.0"

    צילום: pixabay
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרשות להגנת הפרטיות מונתה, לראשונה בתולדותיה, בחקיקה ראשית, להציג חוות דעתה באשר להיבטי הפגיעה בפרטיות והחלופות בפני צוות שרים, אשר דן בהארכת איכוני השב"כ.

    בחוות דעתה מציינת הרשות כי הטמעתה המיידית של אפליקציית "המגן 2.0" עדיפה על המשך ההסתייעות באיכוני השב"כ, חוות הדעת מצביעה על העובדה כי אף אחת מהחלופות הטכנולוגיות אינה מושלמת ולכן עדיפה החלופה שפגיעתה בפרטיות פחותה, לצד אמצעים נוספים לרבות חקירות אפדימיולוגיות.

    מכוח הסמכות שהוענקה, לראשונה, לרשות להגנת הפרטיות בחוק הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התש"ף – 2020, הגישה הרשות חוות דעת לצוות השרים אשר מונה בהתאם לחוק האמור לטיפול במאבק בנגיף הקורונה והיא כוללת התייחסות מקצועית למידת הפגיעה בפרטיות הכרוכה בהמשך ההסתייעות בשב"כ ואת החלופות הקיימות. צוות השרים נדרש על פי החוק לשקול את חוות הדעת של הרשות, לשם קבלת החלטה בעניין האפשרות להמשיך להאריך את ההסתייעות באיכוני השב"כ לשם מניעת התפשטות הנגיף.

    בחוות הדעת, מדגישה הרשות כי אמצעי השב"כ, בהם נוקטת כיום מדינת ישראל, לצורך איתורם של מי שבאו במגע עם חולה קורונה בפרק הזמן שקדם לאבחונו, טומן בחובו פגיעה קשה ביותר בפרטיותם של כל אזרחי המדינה. כמו כן, עמדתה הברורה של הרשות היא שיש להשיק באופן מיידי את גרסת "המגן 2.0 ", שכן בהינתן החלופות הקיימות – היא עדיפה לאין שיעור על פני שימוש בכלי מעקב פוגעני של גוף בטחון שאינו מיועד למטרה זו.

    בכל הנוגע לאמצעים המשלימים הנבחנים כיום, סבורה הרשות כי טרם הטמעתם במסגרת פתרון כולל, יש צורך בביצוע תסקיר מעמיק לניתוח השפעתם על הפרטיות וכי יש לשלב את הרשות במסגרת תהליך האפיון והפיתוח של אמצעים אלה הטומנים בחובה פוטנציאל לפגיעה משמעותית בפרטיות.

    הרשות מציינת כי יישומון "המגן "2 פותח על ידי משרד הבריאות תוך שמירה על עקרונות העיצוב לפרטיות, באופן המאפשר איתור יעיל של מגעים בטווח זמן מיידי, ובד בבד שומר בצורה המיטבית על פרטיותם של המשתמשים.

    היישומון העדכני עוצב כך שהוא משקלל נתוני מיקום ונתוני קרבה, באופן שעתיד להגדיל דרמטית את יעילות איתור המגעים לעומת החלופות האחרות. הגם שנדרש עוד לטייב את היישומון האמור הן בהיבטים טכנולוגיים והן בהיבטי הגנת פרטיות ואבטחת מידע, הרי שלעת הזו, ובהינתן החלופות האחרות הזמינות כיום לתפעול מהיר – הרשות סומכת ידיה על יישומון זה.

    הרשות מציינת כי היישומון מוכן להפעלה אך טרם הושק ובהתאם לאמור בחוות דעת זו – הרשות קוראת להפעלתו ולהטמעתו בקרב הציבור לאלתר.



    0 תגובות