הפרטת דואר ישראל יוצאת לדרך

    עפר גדנקן 2 Comment on הפרטת דואר ישראל יוצאת לדרך

    רשות החברות הממשלתיות יוצאת במכרז למכירת 20% מאחזקות המדינה בחברת דואר ישראל
    מתוך מטרה להכניס משקיע אסטרטגי שייפתח את החברה ואת שירותי הדואר לטובת הציבור

    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הדיגיטל הלאומי, הממונה על רשות החברות הממשלתיות, חה"כ דודי אמסלם:

    "הפרטת דואר ישראל היא אחד המהלכים המשמעותיים ביותר בסדרה של הפרטות שאנו מובילים בקרב החברות הממשלתיות. המטרה בהפרטות אלו

    היא להמשיך לשפר את השירות לתועלת האזרח, בכל מקום בארץ,

    ולהכניס משקיע אסטרטגי בעל הבנה עסקית, שיביא ערך וייצר סינרגיה לאותן חברות. אנו מאמינים שהכנסת משקיע בסדר גודל הזה תאפשר לדואר להמשיך לצמוח ולהמריא,

    ולהציע שירות טוב ויעיל יותר לציבור הרחב, במרכז ובפריפריה."

    שר התקשורת, חה"כ יועז הנדל:

    "הפרטת הדואר והרפורמה הן הכרח. הדואר תשתית חיונית שמספק שירות בכל הארץ ובכל מקום. לכן חייבים לשפר את השירות לאזרח, התחרות ואת הכדאיות הכלכלית.

    לאור הגידול בהזמנת חבילות ובסחר המקוון, הפרטה והכנסת משקיע פרטי

    לחברת הדואר זה מהלך קריטי. אעשה הכל כדי שהמהלך יצליח״

    מנהל רשות החברות הממשלתיות, עו"ד יעקב קוינט:

    "דואר ישראל היא אחת החברות המובילות בפורטפוליו של החברות הממשלתיות

    והיא הראשונה בשורת הפרטות שייצאו לדרך בחודשים הקרובים,

    מתוך מטרה לייצר ערך לציבור. לאחר בחינת הפרטות של חברות דואר בעולם,

    ראינו שחברות שאליהן הצטרף משקיע אסטרטגי, הפכו ליעילות יותר, איכותיות יותר, ושיפרו משמעותית את רמת השירות ללקוחותיהן. "

    רו"ח חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל:

    "זהו יום היסטורי ואנו מודים על האמון הרב של רשות החברות הממשלתיות בנו.

    אין זו תחילתו של המסע, כי אם המשך של דרך שאנו מובילים מזה חמש שנים

    בה עשינו את הבלתי יאמן והצלחנו להבריא את החברה

    ולספק לעובדים גב איתן ולהחזיר את אמון הלקוחות בנו"

    דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל:

    "אין חברה ממשלתית שעשתה כזו מטמורפוזה כמו דואר ישראל ובפרק זמן כה קצר. בשנים האחרונות הפכנו מחברה תפעולית לחברת שירותים, עברנו שינוי אסטרטגי, וממבנה גיאוגרפי של מרחבים לחטיבות עסקיות הממוקדות בתחומי הליבה של החברה"

    · פרופיל המשקיע: הון עצמי של 250 מיליון שקל לפחות, היקף נכסים מינימלי של 625 מיליון שקל ורמת מינוף מקסימלית של 70%.

    · חלק מרווחי ההפרטה יושקעו חזרה בדואר ישראל לצורך הליכי התייעלות ופיתוח עסקי.

    רשות החברות הממשלתיות, בראשות עו"ד יעקב (ינקי) קוינט, הודיעה היום (ג') על הליך מכירת 20% מאחזקות המדינה בחברת דואר ישראל, וזאת בהתאם להחלטת ועדת השרים לענייני הפרטה מס' מח/ 7 מיום 2 ביולי 2018. פרטי ההליך מופיעים באתר רשות החברות.

    על פי החלטת ועדת השרים, תמכור המדינה עד 40% מאחזקותיה בחברת דואר ישראל בשני שלבים: בשלב ראשון, שיוצא היום לדרך, תתבצע מכירה למשקיע פרטי אסטרטגי של 20% מאחזקות המדינה בחברה, ובשלב שני, הרשות תפעל למכירת 20% נוספים מאחזקותיה, בדרך של הצעה לציבור בהנפקה בבורסה לניירות ערך, כך ששיעור אחזקותיה של המדינה בדואר ישראל, לא יפחת מ-60%. עוד הוחלט, כי חלק ניכר מתמורת כספי המכירה ישמש כמקור מימון להשקעות ופיתוח בדואר ישראל, בין היתר להמשך קידום בנק הדואר, פיתוח ושיפור השירות לאזרח ופיתוח מוצרים ושירותים חדשים לפי צרכי הלקוחות והתייעלות החברה.

    במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום במעמד שר הדיגיטל הלאומי, הממונה על רשות החברות הממשלתיות, חה"כ דודי אמסלם, אמר השר: "הפרטת דואר ישראל היא אחד המהלכים המשמעותיים ביותר בסדרה של הפרטות שאנו מובילים בקרב החברות הממשלתיות. המטרה בהפרטות אלו היא להמשיך לשפר את השירות לתועלת האזרח, בכל מקום בארץ, ולהכניס משקיע אסטרטגי בעל הבנה עסקית, שיביא ערך וייצר סינרגיה לאותן חברות. אנו מאמינים שהכנסת משקיע בסדר גודל הזה, תאפשר לדואר להמשיך לצמוח ולהמריא, ולהציע שירות טוב ויעיל יותר לציבור הרחב, במרכז ובפריפריה".

    שר התקשורת, חה"כ יועז הנדל: אמר "הפרטת הדואר והרפורמה הן הכרח. הדואר תשתית חיונית שמספק שירות בכל הארץ ובכל מקום. לכן חייבים לשפר את השירות לאזרח, התחרות ואת הכדאיות הכלכלית. לאור הגידול בהזמנת חבילות ובסחר המקוון, הפרטה והכנסת משקיע פרטי לחברת הדואר זה מהלך קריטי. אעשה הכל כדי שהמהלך יצליח״.

    במסיבת העיתונאים הציג עו"ד יעקב (ינקי) קוינט, מנהל רשות החברות הממשלתיות, את מתווה המכירה שימשך כשנה. "מטרת המהלך להכנסת משקיע אסטרטגי לחברת הדואר היא פיתוח פעילות החברה עם דגש על תחום הסחר המקוון, כאשר הכנסת משקיע תוביל לשיפור השירות ללקוח יציבות ואיתנות פיננסית ארוכת טווח לחברה, מיקסום יכולות משיקות לחברה, תוך נגישות למומחים ולידע, לשם שיפור הביצועים, פיתוח מוצרים ושירותים חדשים לתועלת הלקוחות, ולהגברת שקיפות". עוד

    הוסיף קוינט "דואר ישראל היא אחת החברות המובילות בפורטפוליו של החברות הממשלתיות והיא הראשונה בשורת הפרטות, שייצאו לדרך בחודשים הקרובים, מתוך מטרה לייצר ערך לציבור".

    פרופיל המשקיע המבוקש

    בחירת המשקיע האסטרטגי תתבסס על ציון שישקלל 40% מדדי איכות ו-60% מחיר, כאשר על משקיע, ישראלי או בינלאומי, להיות בעל הבנה עסקית וניסיון סינרגטי לפעילות הדואר. בנוסף, המשקיע יידרש להוכיח איתנות פיננסית כך שיחזיק בהון עצמי מינימלי של 250 מיליון שקל, היקף נכסים מינימלי של 625 מיליון שקל ורמת מינוף מקסימלית של 70%.

    לדברי קוינט "האטרקטיביות בהשקעה בדואר ישראל גדולה במיוחד, שכן החברה עברה טרנספורמציה משמעותית עם אסטרטגיה ברורה לשנים קדימה, עם הזדמנויות צמיחה נוספות ותחזיות פיננסיות אטרקטיביות. לאחר בחינת הפרטות של חברות דואר בעולם, ראינו שחברות שהופרטו, הפכו ליעילות יותר, איכותיות יותר, ושיפרו משמעותית את רמת השירות ללקוחותיהן. ב-2016 ענקית הסחר עלי באבא הגדילה את אחזקותיה בדואר הסינגפורי והביאה לשיפור היכולות הלוגיסטיות של החברה בתחום הסחר המקוון. בנוסף, חברות הדואר האחרונות אשר ביצעו את התהליך, כמו יפן ואיטליה, גייסו למעלה מעשרה מיליארד אירו, בזכות השתלבותו של משקיע אסטרטגי בעל ניסיון. במקרים אלו ואחרים הוכח שבחירת המשקיע הנכון מתחומים המשיקים לתחומי עיסוקה של החברה, או בתחומים שיכולים לתרום לפיתוחה, מבטיחה הצלחה משמעותית לכל הנוגעים בדבר". מסביר קוינט.

    רו"ח חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל אמר: "זהו יום היסטורי ואנו מודים על האמון הרב של רשות החברות הממשלתיות בנו. אין זו תחילתו של המסע, כי אם המשך של דרך ארוכה, שאנו מובילים מזה חמש שנים, בה עשינו את הבלתי יאמן והצלחנו להבריא את החברה ולספק לעובדים גב איתן ולהחזיר את אמון הלקוחות בנו. בינואר 2015 החברה עמדה על סף חדלות פירעון. דירקטוריון החברה בראשותי, יחד עם הנהלת החברה בראשות דני גולדשטיין, וארגון העובדים בראשות שמעון פרגון, הובלנו יחד תוכנית הבראה אחראית, אשר יושמה בהצלחה יתרה, דבר המעיד על שיתוף הפעולה האיתן בין כל הגורמים בחברה: דירקטוריון, הנהלה וארגון העובדים".

    "בשנים האחרונות עמדנו בכל יעדי התוכנית ואף למעלה מכך, חברת דואר ישראל עלתה על פסי צמיחה לצד התייעלות משמעותית הן בכח האדם והן ברמת תהליכים, עברנו לחשיבה עסקית ותחרותית, הנהלת החברה התחלפה רובה ככולה, כשרבים מהמנהלים הגיעו מהמגזר הפרטי, ואנו פועלים לחזק ולהגביר את אמון הציבור בשורת מהלכים בוני אמון, תוך טיפול משמעותי בתחום השירות. הכנסת משקיע לחברה בעיתוי הנוכחי תאפשר לחברה להמשיך ולייצר ערך ללקוחותיה ולעובדיה גם בשנים הקרובות". אמר צאיג.

    דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל אמר "היום אנו עושים מהפכה בתולדות דואר ישראל. אין חברה ממשלתית שעשתה כזו מטמורפוזה כמו דואר ישראל ובפרק זמן כה קצר. בשנים האחרונות עברנו שינוי מקצה לקצה מחברה תפעולית לחברת שירותים, עברנו שינוי אסטרטגי, וממבנה גיאוגרפי של מרחבים לחטיבות עסקיות הממוקדות בתחומי הליבה של החברה – תחום הסחר המקוון כולל עולם השליחים, תחום הריטייל והקמעונאות, בנק הדואר והשירותים הכספיים ותחום שרשרת האספקה והלוגיסטיקה".

    לדברי גולדשטיין, "דואר ישראל הוא אחד השחקנים המשמעותיים בתחום הסחר המקוון והגוף הלוגיסטי הגדול בישראל. אנחנו נמצאים בעיצומה של תקופת הקורונה, תקופה לא פשוטה בתחום השירות, כשכל יום אנו מתמודדים עם תקנות ואתגרים חדשים. גם בתקופה זו אנו ממשיכים לתת שירות רציף בכל מקום, ומציעים את מערך השירותים הכספיים הפרונטאלי הגדול בישראל עם 700 יחידות בפריסה לאומית. בשנים האחרונות פתחנו מאות מרכזי מסירת חבילות בשיתוף עסקים קטנים ובינוניים, ובתקופת הקורונה לחלקם זו היתה תמיכה משמעותית לאותם עסקים. כיום אנו מציעים את רשת הריטייל הגדולה בישראל עם מערך של למעלה מ-1,300 נקודות שירות בכל מקום בארץ".

    "אחד האתגרים המרכזיים שלנו כהנהלה", אמר גולדשטיין, "הוא לחזק ולהגביר את אמון הציבור בדואר ישראל ולפתח את כל הכלים, על מנת שנוכל לעשות זאת. בשנים האחרונות הקמנו את הקריה הדוארית ואת מרכז הסחר המקוון לחבילות ולמכתבים, כך גם צמצמנו שטחי נדל"ן, השקענו

    בתהליכי מיכון ואוטומציה מתקדמים, שיצעידו אותנו לשנים הקרובות. הרחבנו את נקודות הקצה וה"לאסט מייל", יצרנו שיתופי פעולה עם הפלטפורמות הגלובליות הגדולות בעולם ועם גופים מובילים במשק, שהאחרון בהם הוא גולן טלקום. גם בתחום הפיננסי השקנו כרטיסים נטענים PRE-PAID שמאפשרים גם לאוכלוסיות החלשות לשלם בכרטיס וגם לקנות בסחר המקוון ללא חריגה בהוצאות".

    "בין השאר", אמר גולדשטיין, "בדרך זו הפכנו את חברת דואר ישראל לשחקן תשתית ושירות משמעותי ומרכזי במאבק להורדת יוקר המחייה בישראל, והכול בשירות הציבור. הכנסת משקיע אסטרטגי לחברה תאפשר לנו להמשיך ולהצמיח את החברה, תכניס קודים ותרבות ארגונית חדשה, תאפשר להגביר את השקיפות, תכניס ידע ושיטות עבודה מתקדמות, תודעת שירות גבוהה ומשאבים שיאפשרו לנו להתמודד עם אתגרי העתיד ולהתמקד בליבת פעילות החברה".

    חברת דואר ישראל

    דואר ישראל היא חברת הלוגיסטיקה ורשת הריטייל הגדולה בישראל עם הפריסה הרחבה ביותר, עם למעלה מ-1,300 נקודות שירות, כ-1,500 דוורים ושליחים וכ-45 מיליון ביקורים בסניפים בשנה. למעשה, מדובר בחברה היחידה המחלקת דברי דואר וחבילות מדן ועד אילת לרבות ברמת הגולן, בנגב, בעוטף עזה, בכפרי המשולש וביהודה ושומרון.

    הכנסות דואר ישראל בשנת 2019 הסתכמו ב- 1.84 מיליארד שקל, רווח תפעולי על סך 47.2 מיליון שקל ו EBITDA- בסך 164 מיליון שקלים (8.9% מההכנסות). היקף ההשקעות בטכנולוגיה ובתשתיות הסתכם ב-2019 בסך 150 מיליון שקלים. על פי נתוני אתר statista.com היקף הקניות בסחר המקוון בישראל ב-2020 הוערך בכ- 14.5 מיליארד שקל וצפוי לגדול לכ-24.3 מיליארד שקל בשנת 2024



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      שלמה
      שכחתם לציין הדואר זו חברה הפסדית מבולגנת,אחוז התלונות הגבוה בארץ מדינת ישראל הכניסה את היד לכיס 460 מיליון שקל ממש לפני פשיטת רגל
      מוכרים נכסים כדי להראות איזון תקציבי נכסים חלקם בני 70שנה ומעלה ניהול חובבני וגרוע
      רק הפרטה תעזור ניהול פרטי עם סמכויות,ניהול יוציאו אותם מהבוץ הכלכלי.
      מנהלים חלשים

    2. 1

      הדואר בשנים האחרונות מפשל בשרות ולכן מאבד לקוחות למגזר הפרטי
      ההפרטה חשובה מאוד לעתיד הדואר ,אבל רק בתנאי שיתנו למנכ"ל החדש שיגיע מהמגזר הפרטי , יד חופשית לביצוע רפורמות, אחרת הדואר ימשיך "לדמם" כלכלית.