עימותים אלימים בהפגנות בירושלים ובת"א; סה"כ 28 עצורים

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on עימותים אלימים בהפגנות בירושלים ובת"א; סה"כ 28 עצורים

    שני מחאות כנגד התנהלות הממשלה במשבר וכנגד כהונת ראש הממשלה נתניהו – התקיימו אמש במקביל, בירושלים ובתל אביב. המחאות התפתחו לעימותים אלימים מהר מאוד – 13 נעצרו בת"א ו-15 בירושלים

    Demonstrators protest against Israeli prime minister Benjamin Netanyahu outside Prime Minister official residence in Jerusalem on July 18, 2020. Photo by Olivier Fitoussi/Flash90 *** Local Caption *** משטרה ירושלים הפגנה בלפור צילום: אוליבייה פיטוסי / Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המחאות כנגד התנהלות הממשלה במשבר הקורונה וכנגד כהונתו של ראש הממשלה נתניהו תחת כתבי אישום – נמשכות. אמש (מוצאי שבת) התקיימו שני מחאות במקביל, בתל אביב ובירושלים.

    המחאה בתל אביב החלה בפארק צארלס קלור בעיר, שם התאספו עשרות מפגינים כשהם מניפים שלטים עם הסיסמאות "מושחתים נמאסתם". לאחר מכן יצאו עשרות מפגינים ממתחם הארוע, ירדו לכביש וחסמו אותו – בשלב זה המשטרה הוציאה הודעה בה נכתב כי"המשטרה קוראת למפגינים להישמע להנחיות השוטרים ולהימנע מהתנהלות הפוגעת בשלטון החוק". במשטרה ציינו כי "התנהלות זו של המפגינים חורגת מתנאי הרישיון של המחאה ועל כן אינה חוקית ופוגעת בסדר הציבורי".

    בהמשך הערב דיווחה משטרת ישראל על "אלימות מפגינים כלפי השוטרים". על פי דוברות המשטרה, "המפגינים התיזו גז פלפל כנגד קצין משטרה וממשיכים בפעילות אלימה כנגד השוטרים. המשטרה מגלה איפוק אל מול המתפרעים ופועלת במקסימום סובלנות וסבלנות. מפקד המשטרה הזהיר את המוחים כי גם לסבלנות זו יש גבול". כמו כן, נמסר "מפגין שהשליך אבוקה לעבר השוטרים זוהה ונעצר מתוך קבוצת המפגינים. בנוסף הצליחה המשטרה לזהות ולעצור את מציתי הפחים והבערת הלפידים בתוך ההמון. המשטרה שבה וקוראת למפגינים להתפזר ולעזוב את המקום ומדגישה כי המחאה בשלב זה איננה חוקית".

    המחאה החלה בצארלס קלור החלה כאמור בהתאם לתנאי הרישיון אולם גלשה, בשלב מסוים, להפגנה לא חוקית כולל חסימת צירים, תקיפת שוטרים וגרימת נזק לרכוש. כמו כן, במהלך המחאה הלא חוקית, הושלכו חפצים לעבר השוטרים וכן, כאמור הותז גז פלפל שפגע בפניו של מפקד תחנת המשטרה. בנוסף, הושלכה אבוקה בוערת לעבר השוטרים. "מבצעי העבירות זוהו ונעצרו והמשטרה תפעל למצות עימם את הדין", מסרו במשטרת ישראל.

    המשטרה עצרה סה"כ 13 חשודים במהלך ההפגנה. ל-6 מתוך החשודים מיוחסות עבירות של הפרת הסדר הציבורי וגרימת נזק בזדון (הצתת פחי אשפה) והם יובאו הבוקר לביהמ"ש השלום בת"א, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

    7 עצורים אחרים, נחקרו בתחנת המשטרה ועם סיום החקירה שוחררו בתנאים מגבילים. מטעם המשטרה נמסר כי "המשטרה גילתה איפוק רב אל מול המפגינים".

    המחאה בירושלים: המפגינים יצאו מאזור רחוב עזה לכיוון כיכר פריז והחלו בתהלוכה ולאחר מכן חסמו את צומת כיכר פריז.

    קבוצה של מפגינים שהגיעו אל צומת הרחובות בן צבי / בצלאל – חסמו את התנועה במקום. כוחות המשטרה שפעלו במקום, פיזרו את המפגינים והדפו אותם חזרה לכיוון צומת כיכר פריז. כבר בשלב זה המשטרה עצרה 2 מפרי סדר שניסו להסית ולהתסיס את שאר המפגינים.

    מפגין מול בית ראה"מ | צילום: אוליבייה פיטוסי / Flash90

    צילום: אוליבייה פיטוסי / Flash90

    המפגינים באזור צומת כיכר פריז ניסו לצאת בתהלוכה לכיוון מרכז העיר תוך שאחד מהם נצפה כשהוא מניף דגל אש"ף ככל הנראה במטרה להתסיס, והוא הורד. כוחות המשטרה הפרוסים במקום, מנעו את קיומה של התהלוכה.

    מאוחר יותר דווח כי כלל המפגינים התפזרו והצירים נפתחו לתנועה.

    צילום: אוליבייה פיטוסי /Flash90    

    צילום: אוליבייה פיטוסי / Flash90

    ממשטרת ישראל נמסר בתום המחאה, כי "המשטרה אפשרה את חופש הביטוי והמחאה בהפגנה שהתקיימה סמוך למעון רה"מ, ובשלב מסוים ניסו המפגינים לצאת בתהלוכה, כשחלקם הגיעו לרחוב בצלאל, שם נהדפו ע"י המשטרה חזרה לכיוון כיכר פריז".

    לדבריהם "בוצעו מספר ניסיונות נוספים של המפגינים לצאת בתהלוכה לאזור מרכז העיר, ואלו נבלמו ע"י כוחות המשטרה, והמחאה המשיכה להתקיים בכיכר פריז, עד שמרבית המפגינים התפזרו".

    סה"כ נעצרו במהלך ההפגנה 15 חשודים, בהם כאלו שהפרו את הסדר הציבורי ובגין תקיפת שוטר.

    משטרת ישראל תביא הבוקר בפני בית משפט השלום בירושלים 5 מהחשודים, שנעצרו הלילה במהלך ההפגנה. 4 מהם תבקש המשטרה לשחררם בתנאים, ולגבי 1 שנעצר בגין תקיפת שוטר, תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.

    צילום: אוליבייה פיטוסי / Flash90

    צילום: אוליבייה פיטוסי / Flash90

    בתוך כך, ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, הגיע לאזור המחאה בתל אביב. בהערכת מצב שקיים במקום עם פיקוד מחוז ת"א, התייחס מ"מ המפכ"ל למחאות השונות ואמר: "הגעתי לכאן הערב בכדי לפגוש בשוטרים ובשוטרות שלנו שנמצאים כבר תקופה ממושכת בחזית המאבק בנגיף הקורונה ומנסים לאפשר לאזרחי ישראל חיים נורמליים ובטוחים ככל שניתן. אנחנו ערוכים ופועלים גם בערב הזה במספר מוקדים ברחבי הארץ, בכדי לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לציבור. זהו ערך חשוב במדינה דמוקרטית ולכן גם בעת הזו אנו פועלים לאפשר קיומן של מחאות במגבלות הקיימות".

    "לצד זאת", הוסיף "לא נאפשר הפרות סדר ונפעל כנגד כל גילויי אלימות, פגיעה באזרחים או בשוטרים, ונדליזם והתפרעויות בניגוד לחוק. אני קורא לציבור המפגינים ובכלל, לגלות אחריות, להישמע להנחיות ולהוראות השוטרים ולהימנע מאלימות מכל סוג שהיא".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מעבר לעומדים אחרי ההפגנות ומסיתים – כלומר ארגוני השמאל – שונאי ישראל, מתברר שהציבור החילוני יודע יפה מאד לנהוג באלימות, בהבדל אחד: החרדים חוסמים כבישים ושורפים פחים (תופעה מכוערת לכשעצמה), מסיבות אידיאולוגיות (חילול שבת, גיוס וכדומה), אבל החילונים שוברים והורסים כשנוגעים להם בכלכלה, או בבילויים… (מעולם לא חשבנו אחרת, אבל טוב שכל עם ישראל רואה!)