ראה"מ הציג מענק קורונה מיוחד: 3,000 ש"ח למשפחה עם 3 נפשות ומעלה

    איתי גדסי 2 Comment on ראה"מ הציג מענק קורונה מיוחד: 3,000 ש"ח למשפחה עם 3 נפשות ומעלה

    ראה"מ בנימין נתניהו בישר בהצהרה מיוחדת כי מענק מיוחד יינתן לכל תושב במדינה, לאור המשבר הכלכלי הקשה. על אפשרות להטלת סגר, "עושים הכל להימנע מסגר מלא" והוסיף "הנחיתי להביא תוך 48 שעות צעדים נוספים שיסייעו לנו לשטח את עקומת התחלואה"

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ מסרו הערב (רביעי) הצהרה לתושבי ישראל, לאור המצב הכלכלי הקשה במשק בשל משבר הקורונה, ובישר על מענק קורונה חדש לכל אדם במדינת ישראל שיעזור לו לעבור את הגל הכלכלי הקשה.

    ראש הממשלה פתח את הצהרתו ואמר: "ענני הקורונה מכסים את השמיים הבהירים בהרבה מאוד מדינות בעולם. הגל השני, שאנחנו מדברים עליו תמיד, כבר הגיע אלינו. אנחנו נאבקים בו בנחישות, אנחנו נאבקים בו באחדות.

    נתניהו הוסיף ואמר כי "הקו שמנחה אותנו הוא נקיטת צעדים בריאותיים ובמקביל – צעדים כלכליים. צעדים בריאותיים שיסייעו לשמור על החיים שלכם, על הבריאות שלכם, אזרחי ישראל, וצעדים כלכליים שיקלו על המצוקה שרבים מכם מתמודדים איתה. אני שומע את המצוקה שלכם, אתם לא לבד".

    נתניהו עדכן על המענים לעצמאים, "כפי שאמרתי בתחילת השבוע, היום נכנס כסף לעצמאים ולבעלי עסקים. 380 אלף איש קיבלו היום את המענק. הממוצע הוא לא עשרות שקלים, הממוצע הוא 4,700 שקל לאדם. וכ-130 אלף איש קיבלו מענק של 7,500 ש"ח. הבטחנו, שר האוצר ואני, – וביצענו. זה הדבר הראשון".

    "הערב אני מודיע על צעד משלים שהחלטנו עליו: תמיכה כלכלית נוספת לכל אזרחי ישראל. אני אומר 'נוספת' כי זה צעד שמתווסף לתכנית הכלכלית שהצגנו בפניכם לפני שבוע, ולצעדים הכלכליים שעשינו באפריל-מאי. אגב, לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הם כבר פעלו, והתווספו מאות אלפי ישראלים לשוק העבודה".

    נתניהו הציג את המענק המיוחד, "אבל הנה מה שאנחנו מוסיפים: משפחה של זוג הורים עם ילד אחד תקבל 2,000 שקל מענק, משפחה עם שני ילדים תקבל 2,500 ש"ח, משפחה עם שלושה ילדים ומעלה תקבל 3,000 ש"ח מענק, כל השאר – 750 ש"ח לכל אדם. כלומר כל יתר האזרחים מעל גיל 18 יקבלו 750 שקל לנפש. לדוגמה חייל, סטודנט, פנסיונר – כל אחד יקבל 750 ש"ח".

    נתניהו הסביר את סיבת המענק המיוחד, "למה אנחנו נותנים את הכסף הזה? אנחנו צריכים להניע את הכלכלה, אנשים יושבים בבית, הם לא צורכים. כשאנחנו נותנים להם את הכסף הזה – הם צורכים. זה מעודד את הצריכה. הם הולכים לקנות. ברגע שהם הולכים לקנות – העסקים מתרחבים, הם צריכים עובדים. במקום להתכווץ – הם מתרחבים. כלומר הכסף הזה מעודד את הצריכה, והוא מעודד את התעסוקה. הוא יניע יותר מהר את גלגלי הכלכלה. ככה עובדת הכלכלה, צריך להניע גלגל שמניע גלגל, שמניע גלגל".

    נתניהו פנה לשותפות הקואליציוניות וביקש את תמיכתם באישור המענק המיוחד, "עכשיו, אחרי אישור התכנית, צריך להבין שרוב אזרחי ישראל יקבלו את הכסף הזה תוך ימים באמצעות המנגנון של ביטוח לאומי. אבל, אנחנו צריכים להעביר את זה, קודם כל צריך לקבל את ההחלטה. אני בטוח שאני אקבל את התמיכה של בני ושל שרים אחרים כדי להעביר את התכנית בממשלה, אבל לא ברור שלא נצטרך לעבור לחקיקה".

    עוד הוסיף, "אני מקווה שלא. נחפש דרכים לעקוף את זה, כי זה עוד זמן. אני מקווה שנוכל להסתפק בהחלטת ממשלה, אבל אם בכל זאת נדרש לחוקק את המענק הזה, אני מצפה מכל סיעות הבית לתמוך בו, כדי שנוכל להעביר את הכסף אליכם אזרחי ישראל במהירות, והדגש הוא על מהירות. אם נתחיל להתווכח עכשיו על קריטריונים, על תבחינים, למה זה מקבל וזה לא, זה ייקח הרבה זמן. אני מקווה שלא חודשים, אבל שבועות. לא נצא מזה".

    בנוסף: "הנחיתי להביא תוך 48 שעות צעדים נוספים שיסייעו לנו לשטח את עקומת התחלואה. אנחנו קיבלנו החלטות מהירות וטובות בגל הראשון, הן הביאו אותנו למצב מצוין. עכשיו אנחנו צריכים להמשיך לנקוט צעדים נחושים כדי לחזור לשם, ולהצליח אף יותר".

    "אני אומר לכם, ידידיי אתם שומעים אותי – זה בידיים של כולנו, כל אזרחי ישראל. החילונים והחרדים – שאני יודע שיש להם הרבה בעיות וליבי איתם, היהודים והערבים, הדרוזים והצ'רקסים, השמאלנים והימנים – ביחד. כולם, כולם ביחד. אנחנו חייבים. זה בידיים של כולנו" אמר נתניהו.

    ראש הממשלה התייחס לסגר הצפוי ואמר, "אנחנו עושים הכל להימנע מסגר מלא, אבל כדי להימנע מסגר מלא, אני צריך את שיתוף הפעולה המלא שלכם, אזרחי ישראל, במילוי ההנחיות, כדי שנוכל להצליח יחד. חייבים להפוך את הנחיות משרד הבריאות לאורח חיים, כל עוד הקורונה איתנו. אתם יוצאים מהבית, אתם לובשים בגדים – אתם יוצאים מהבית, אתם לובשים מסיכה. לשנות את אורח החיים, כי זה מבטיח שאנחנו מצליחים".

    "אבל אני חוזר ומדגיש שהתנאי היסודי להצלחה הוא המשך שיתוף הפעולה מצדכם אזרחי ישראל. הקפידו על לבישת מסכות, הקפידו על שמירת מרחק, הקפידו על היגיינה – נטילת ידיים. אל תתפתו לעקוף את ההנחיות בדרכים כאלו ואחרות, כי אתם תסכנו את החיים שלכם ושל האנשים היקרים לכם".

    נתניהו התייחס לקריאתו של ח"כ רול מיש עתיד לא להישמע להנחיות, "אנחנו נמצאים ב'ימי בין המצרים', אבל מה שראינו ברחובות בימים האחרונים – שוכחים את זה. מתעלמים מהשאלות של סייגים ואחריות, וראינו לא סתם מחאה, זה לגיטימי. ראינו אלימות נגד שוטרים ונגד אזרחים. האלימות הזאת ראויה לכל גינוי, ואין מקום לנבחרי ציבור להגיד להפר את הנחיות הבריאות. אין לאף אחד, מכל צד שהוא בפוליטיקה זכות לעשות זאת. אני אומר לכם, אסור לנו לדבר על מרי אזרחי, אסור לנו ללכת לשנאת חינם, אסור לנו ללכת לשנאת אחים".

    בסיום דבריו אמר ראש הממשלה, "אנחנו זוכרים בימים האלה מה קרה לעמנו בזמן הקדום, כששנאת אחים ושנאת חינם שלטו בכיפה. אסור לנו ללכת לשם. אנחנו צרכים לנהוג בדיוק בדרך הפוכה, אנחנו צריכים להעמיק את האחדות ביננו, אנחנו צריכים לשמור על הבית. אני מאמין שבכוחות משותפים, אנחנו נאבק בקורונה וננצח אותה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מעולה שסוםסוף ביבי החליט כמובן שלא לבדי )לחלק מענק שיאפשר לנו לנשום אבל אני לא יכולה שלא לתהות האם הוא עושה זאת מתוך טוב לב",או ממניעים פוליטיים אישיים על מנת להמשיך לשמור על המקום שלו