השר אוחנה: "אין מקום לשוטרים אלימים במשטרת ישראל"

    איתי גדסי No Comments on השר אוחנה: "אין מקום לשוטרים אלימים במשטרת ישראל"

    במסיבת עיתונאים שכינס השר לביטחון פנים אמיר אוחנה סיפר כי לאחר האלימות כלפי חרדים,"שלחתם לי הודעות, הראיתם לי סרטונים. בצפייה בחלק מהם, הלב התכווץ ממש". אוחנה הבהיר כי יביא לשינוי משמעותי. השר תקף את היועמ"ש: "לקח לנו את הסמכות לפתוח בחקירה על הסתה"

    השר אמיר אוחנה היום צילום: פלאש 90
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לביטחון פנים אמיר אוחנה כינס היום (רביעי) מסיבת העיתונאים בכנסת לאור אירועי הימים האחרונים ומשבר האמון שנוצר בין האזרחים לגופי האכיפה, לאחר אלימות השוטרים כנגד החרדים, וההפגנות האלימות בהם הוכו שוטרים ע"י מפגינים.

    השר אוחנה הבהיר בהצהרתו כי "אין מקום לשוטרים אלימים במשטרת ישראל". בנוסף תקף אוינה את מח"ש והודיע, "אין לי אמון באפקטיביות של מח"ש". השר שיבח את פעולת השוטרים ואמר, "הרוב המוחלט של השוטרות והשוטרים עושים עבודתם נאמנה". השר תקף את הפגנת השמאל האלימה ואמר, "מה שראינו אתמול זו אנרכיה, סוכני כאוס המבקשים לזרוע בהלה". בסיום דבריו הודיע אוחנה כי "אודיע על מפכ"ל קבוע תוך 30 ימים".

    נאומו של השר אמיר אוחנה: "בשבועות האחרונים הקפדתי שלא להתראיין. חשבתי שיהיה נכון להכיר את המשרד לביטחון הפנים על גופיו בטרם אצא לציבור בהצהרות ובתכניות, או לפחות להשלים מאה ימים בתפקיד, אך המציאות של הימים האחרונים אינה מאפשרת לי זאת".

    אוחנה הוסיף כי "המאמץ הלאומי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה, יחד עם הניסיון למעט ככל הניתן במגבלות על המשק, הקשיים הכלכליים האמיתיים שהציבור חווה, הפחד וחוסר הביטחון שבו שרויים רבים – נותנים את אותותיהם".

    השר פנה לציבור החרדי ואמר, "אני רוצה לפנות קודם כל לאחיי ולאחיותיי מקרב הציבור החרדי. בתקופה האחרונה שוחחתי עם רבים מכם, אזרחים ואזרחיות, שרים וחברי כנסת, ראשי רשויות ונבחרי ציבור, עיתונאים ומובילי דעת קהל. שלחתם לי הודעות, הראיתם לי סרטונים. בצפייה בחלק מהם, הלב התכווץ ממש".

    "אני פועל יחד עם צמרת המשטרה כדי לתקן את הדרוש תיקון – וישנם דברים הדרושים תיקון, זה בלתי נמנע כאשר החיכוך בין האוכלוסייה האזרחית לשוטרים עולה באופן משמעותי כל כך" אמר אוחנה.

    "אומר זאת באופן ברור: אין מקום לשוטרים אלימים במשטרת ישראל ואני מצפה שהמקרים המתאימים יטופלו במלוא חומרת הדין על ידי המפקדים".

    אוחנה הוסיף, "הסיבה שאני מדגיש את המפקדים היא, שאין לי אמון באפקטיביות של מח"ש אשר במשרד המשפטים. עוד כשר משפטים העברתי החלטת ממשלה – נגד עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה הממונה על מח"ש – להקים ועדת בדיקה ממשלתית למח"ש".

    אוחנה פנה לחרדים ואמר, "ראיתי רבים מכם, אחיי החרדים, המגנים בכל פה נאצות כנגד השוטרים, כמו גם זריקת חפצים, הבערת פחים וקריאות נוראות כגון "נאצי" שראינו בימים האחרונים. אני מברך על הגינויים הללו. הרוב המוחלט של הציבור החרדי חושב כך והרוב המוחלט של השוטרות והשוטרים עושים עבודתם נאמנה ונאבקים בפשיעה, בטרור וכעת גם בהתפשטות נגיף הקורונה תוך הקרבה וסיכון עצמי – כלוחמי החוד של מדינת ישראל והם ראויים לכל הכבוד וההערכה".

    אוחנה לימד סנגוריא על השוטרים ואמר, "אף אחד מהם לא התגייס למשטרה כדי לאכוף חקיקת קורונה, והם נושאים במשימה הלאומית לא כי זה מה שהם אוהבים לעשות, אלא כי זה מה שחובתם לעשות כאוכפי חוק".

    "אלה ימי בין המצרים, והם מועדים לפורענות. שמרו והשמרו, זכרו שהשוטרים אינם מחליטים לא על סגר ולא על חובת חבישת מסיכה, הם רק אלה שאתם פוגשים בקצה התהליך החוקי שקרה בממשלה ובכנסת" אמר אוחנה.

    "מכאן אני פונה לאזרחי ישראל כולם, אירועי המחאות וההפגנות גואים. בימים כתיקונם אין בכך כל פסול, זה חלק מהותי, יסודי וטבעי מנשמת אפה של הדמוקרטיה, בין אם אנו מסכימים בין אם איננו מסכימים עם נושא ההפגנה. בימי הקורונה אני סבור שראוי להימנע מכך מחשש להפצת הנגיף, אבל מכל מקום – לא זה מה שראינו אתמול".

    לדבריו, "מה שראינו אתמול זו אנרכיה. סוכני כאוס המבקשים לזרוע בהלה, ייאוש ומרד בציבור. שיא מכוער של שבועות רבים של הסתה, נאצות וגידופים, גם מצד נבחרי ציבור. כשחבר כנסת קורא לממשלה, שהוקמה ברוב של חברי הכנסת ועל כן משקפת את קולות רוב העם "לא לגיטימית ועל כן אין לציית להוראותיה" זו קריאה למרד" הבהיר השר.

    אוחנה הוסיף, ,כאשר חבר כנסת אחר מדבר על השר ה"משסה את השוטרים בגיבורי מחאת בלפור", זו קריאה לדה לגיטימציה לא רק של השר, שזכה – אגב- גם הוא לאמון רוב הכנסת, אלא גם של "השוטרים המשוסים" במרכאות כמובן".

    "הם וחבריהם שלא יצאו נגד דבריהם לא יכולים לרחוץ בניקיון כפיים אחרי ליל פורענות דוגמת זה שהיה אתמול במסגרתו הותקפו באלימות שוטרים ועיתונאים, ובמופע של צביעות והיתממות לצאת בגינויים נגד אלה אותם הכתירו כ"גיבורי מחאת בלפור" והקהל שבא איתם" אמר השר אוחנה.

    השר הודיע כי ההתנהלות של המפגינים מובילה לאנרכיה מסוכנת. יש מה לתקן המשטרה אמר אוחנה אבל זה עם השוטרים שנמצאים כיום. אוחנה הבהיר לקראת סוף דבריו כי "מי שיסייע לי במשימה החשובה הזאת הוא המפכ"ל הקבוע הבא של משטרת ישראל, ועל בחירתי אודיע בתוך שלושים ימים מהיום".

    אוחנה תקף את פעילי השמאל שללא בושה ופחד קראו לרצח ראש הממשלה ואשתו, השר אוחנה תקף את היועמ"ש שלא מטפל כאוי בהסתה, "היועץ המשפטי לממשלה, שלקח לעצמו עוד סמכות, כמי שכנראה חש עצמו נטול סמכויות – סמכות להפקיע מידי המשטרה את היכולת לפתוח בחקירה בגין מקרים אלה, ונטל אותה לידיו".

    אוחנה הבהיר, "אני מדגיש – לא את הסמכות להגיש כתבי אישום במקרים המתאימים, את זה ממילא יש לפרקליטות, אלא את עצם הסמכות לפתוח בחקירה".

    אוחנה הראה כי "הבוקר השיבני היועץ במכתב בו למעשה הוא כופר בסמכות המשטרה לבצע את תפקידה ולמלא את משימתה, ומכפיף את אגף החקירות הלכה למעשה כזרוע הביצועית שלו לעניין זה".

    עוד הוסיף, "הוא לא פירט מה נעשה במקרים הללו אותם פירטתי, ובעוד מקרים רבים אחרים בהם עלו קריאות מפורשות לרצח/חיסול/הריגת ראש הממשלה ו/או בני משפחתו, מקרים שלידם מה שקרוי "ההסתה שקדמה לרצח רבין" – מחווירים".

    הדר אוחנה קרא לשר המשפטים ולכנסת, "לפעול לתיקון המצב. המשטרה איננה משטרת הפרקליטות. היא גם לא משטרת אוחנה. המדובר במשטרת ישראל. אפעל יחד עם צמרת המשטרה כדי להפיק את הלקחים מאירועי השבועות האחרונים, ולהטמיע אותם בעבודתה היומיומית של המשטרה – לטובתם ולרווחתם של כל אזרחי ישראל, בלי אבחנה בין אדם לרעהו ללא הבדלי נטייה פוליטית".

     

     

     

     



    0 תגובות