הראשל"צ והשר סיכמו: מבחני הרבנות יתקיימו כמתוכנן – ללא דחייה נוספת

    עמית דניאל No Comments on הראשל"צ והשר סיכמו: מבחני הרבנות יתקיימו כמתוכנן – ללא דחייה נוספת

    בהתאם לסיכום הראש"ל הגר"י יוסף והשר לשירותי דת הרב יעקב אביטן, מבחני הרבנות יתקיימו כמתוכנן ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, ברבנות הראשית יפעלו לפתיחת מחזור מבחנים נוסף

    הראשל"צ הגר"י יוסף והשר הרב יעקב אביטן
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מבחני הרבנות יתקיימו שבוע הבא החל מיום שני כמתוכנן ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, זאת לאחר פניית השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן לרב הראשי הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף בבקשה לדאוג לקיום המבחנים תוך שמירה על הגבלות משרד הבריאות.

    בעקבות פנייתו של השר, הורה הרב הראשי הראש"ל הגר"י יוסף למנכ"ל הרבנות הראשית ר' משה דגן, לפעול ככל האפשר לקיום הבחינות בהתאם להנחיות משרד הבריאות. בכך יתאפשרו מבחני ההסמכה של הרבנות לאחר שהמבחן הקודם נדחה בעקבות נגיף הקורונה והסגר שהוטל.

    בנוסף, סוכם בין הרה"ר לשר, כי ברבנות הראשית ייפעלו לפתיחת מחזור נוסף של בחינות זאת בעקבות ביטול המועד הקודם, תוך זאת שהשר הנחה את כלל הגורמים במשרד לשירותי דת וברבנות הראשית לפתיחת מחזור נוסף בהתאם להנחיות.

    מבחני הרבנות יתקיימו שבוע הבא החל מיום שני כאמור ובמשך כשמונה ימים כפי המתוכנן בה ייטלו חלק כ- 3,500 נבחנים.

    בעקבות פנייתו של השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן לרה"ר הראש"ל הגר"י יוסף סוכם כי נדרש לקיים את המבחנים במועד ובהתאם להנחיות, בהתאם לסיכום פעל מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן לקיום הבחינות בהתאם להנחיות משרד הבריאות ע"מ שאלפי הנבחנים יוכלו לגשת לבחינה במועדה, ללא דחייה נוספת.

    בעקבות כך, פנה מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן במכתב מפורט למשרד הבריאות, בכדי שיאשרו את מתכונת הבחינות שנבנתה בהתאם להנחיות משרד הבריאות לקיום בחינות, סגן ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר אודי קליינר השיב, "כי בשלב זה אין מניעה לקיים את בחינות הרבנות על פי נהלי משרד הבריאות וההגבלות החברתיות".

    בעקבות כך, ולקראת בחינות מועד אב תש"פ של הרבנות, האמורות להתקיים במתחם "בית הארחה בית וגן", מפרסמת היום (שני) הרבנות הראשית לישראל יחד עם מנהלת מרמנת, רשימת הנחיות ונהלים לציבור הנבחנים. כלל ההנחיות נכתבו בהתאם להנחיות משרד הבריאות לקיום בחינות, זאת מתוך רצון לקיים את הבחינות באופן הבטוח ביותר, ולהקטין את הסיכון בהידבקות ח"ו.

    "על הנבחנים נדרש עוד בטרם יציאתם למבחן, למדוד חום ולמלא הצהרת בריאות. במידה ונבחן סובל מתסמיני מחלת הקורונה או נדרש לבידוד ע"פ הנחיות משרד הבריאות, נאסר עליו להגיע למתחם הבחינה", נכתב בהנחיות הרבנות לנבחנים. ברבנות הראשית מדגישים לנבחנים כי "הפרה של הוראה זו מהווה עבירה פלילית בגין סיכון הציבור".

    בנוסף לכך, הרבנות הראשית תקים בכניסה למתחם הבחינות בבית וגן, מספר מוקדי כניסה ורישום כדי למנוע תורים והתקהלות מיותרת. הכניסה למתחם תתאפשר רק באמצעות "שרוול" בדיקה, זאת במסגרת חלון זמנים שתתואם עבור כל נבחן ונבחן. ל"שרוול" הבדיקה לא יהיה ניתן להיכנס ללא מסיכה, כאשר במהלך המעבר בשרוול, יעבור כל נבחן בדיקת חום, ימסור הצהרת בריאות ולאחר מכן יקבל צמיד המאשר בקרה. את הצמיד יצטרכו הנבחנים לענוד במשך כל זמן שהותם במתחם, כאשר נבחן שיימצא ללא צמיד יתבקש לגשת לעמדת הכניסה לבדיקה מחדש.

    "בעת ההמתנה לכניסה למתחם ובזמן הבחינה, יש להקפיד על שמירת מרחק של שני מטר בין אדם לאדם והימנעות ממגע פיזי כדוגמת חיבוק או לחיצת יד. על הנבחנים לעטות מסכה בכל זמן הבחינה. בעת סיום הבחינה, יש לצאת באופן מידי מהכיתה ומשטח מתחם הבחינות", מדגישים ברבנות לנבחנים.

    בנוסף, הרבנות הראשית תפעיל במהלך ימי הבחינה מוקד טלפוני מיוחד בין השעות 09:30-12:00, במטרה לאפשר לנבחנים לבצע בירורים מקדימים בטרם הגעתם למתחם בית וגן.

    כזכור, בעקבות משבר הקורונה, נאלצה הרבנות לבטל את מועד הבחינות שהיה אמור להתקיים בחודש ניסן תש"ף, הרבנות הראשית עורכת בחינות הסמכה בשלושה מועדים בשנה וביטול המועד הקודם הסב עוגמת נפש גדולה מאוד לנבחנים ופגע בהספקי הלימוד המתוכננים. בעקבות כך סוכם בין השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן לראש"ל הרה"ר הגר"י יוסף כי יש לדאוג לקיום המבחנים תחת הגבלות במשרד הבריאות ולא לבטלן וכן לפתיחת מחזור בחינות נוסף לקראת חודש אלול במקום מועד הבחינות שבוטל.



    0 תגובות