מסתמן: ראש השנה – בחיק המשפחה הגרעינית בלבד

    אבי יעקב No Comments on מסתמן: ראש השנה – בחיק המשפחה הגרעינית בלבד

    בכירים במשרד הבריאות: ננחה לחגוג את חגי תשרי בהרכב מצומצם מאוד. הסיבה: בית הוא מקום ההדבקה המוביל. "החלטות יתקבלו לפי נתוני התחלואה בשבועות הקרובים, אך נראה שלא יהיה מנוס"

    סגר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מסתמן כי משרד הבריאות יורה לחגוג את חגי תשרי בחיק המשפחה הגרעינית המצומצמת ויאסור לחגוג אותם עם משפחה מורחבת, כפי שהיה בליל הסדר, בחג השני של פסח וביום העצמאות – כך פורסם הבוקר (שלישי) ב'ישראל היום' על פי העולה משיחות עם בכירים בצמרת משרד הבריאות ועם בכירי הרופאים בתחום בריאות הציבור בארץ.

    בכירים במשרד אמרו כי אמנם לא התקבלו עדיין החלטות בנושא והן תיעשנה רק לפי המידע על מגמות התפשטות הקורונה בארץ ולפי נתוני התחלואה בשבועות הקרובים.

    עם זאת, לדברי הבכירים: "ההערכה הרווחת כעת היא שלא יהיה מנוס מלהורות לחגוג את ראש השנה רק עם המשפחה הגרעינית, והערכות אלה מבוססות על ניתוח המידע על מגמות התפשטות הקורונה בישראל ובעולם וכן על בסיס המידע והאזהרות של מרבית מדינות העולם וארגון הבריאות העולמי לגבי החודשים הקרובים".

    כמו כן, הערכות אלה מתבססות על ניתוח קצב ומיקום ההידבקויות בקורונה בישראל שחלק ניכר מהן קרו בבתים, ולכן ארוחות ואירועים משפחתיים המוניים עלולים להגדיל ולהאיץ עוד את התפשטות המגיפה בארץ. בכירים במערכת הבריאות ציינו עוד כי יש להביא בחשבון כי בארוחות החג של ראש השנה משתתפים בני משפחה רבים, לעיתים עשרות אורחים, כולל המבוגרים והקשישים שנחשבים לקבוצות הסיכון הקשות ביותר למחלה, והם גם נחשבים לחולים עם סיכויי ההישרדות הנמוכים ביותר.

    עוד ציינו הבכירים כי ייתכן שמשרד הבריאות ימליץ לציבור לקיים את ארוחות החג רק עם המשפחה הגרעינית באופן המצומצם ביותר וגם יסביר את המשמעות הרפואית הקריטית של המלצה זו, אבל לא תצא הוראת ממשלה שמגבילה בחוק את ההתכנסויות המשפחתיות בראש השנה, כפי שהיה בפסח וביום העצמאות. כך אמור על פי הפרסום ב'ישראל היום'.



    0 תגובות