מקרליבך ועד יואלי וייס: מאיר בן דרור במחרוזת ווקאלית • האזינו

    דוד קליגר No Comments on מקרליבך ועד יואלי וייס: מאיר בן דרור במחרוזת ווקאלית • האזינו

    חבר להקת ביטדוס הזמר מאיר בן דרור משחרר מחרוזת ווקאלית המורכבת משלושה שירים שונים על המילים "שפכי כמים" • האזינו

    צילום: ראובן חיון
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הזמר והיוצר מאיר בן דרור, משחרר מחרוזת ווקאלית "שפכי כמים", כחלק ממסורת הפקת גרסאות ווקאליות בימי עומר ובין המיצרים, המחרוזת משלבת שלושה לחנים של השיר "שפכי כמים".

    השירים שולבו למיני מחרוזת ומבוצעים באופן ווקאלי מרשים ע"י מאיר בן דרור, חבר בהרכב בשם ביטדוס, המתמחה בהפקת קולות אנושיים מרשימים באופן ווקאלי, חבר נוסף בהרכב מורן סופר, שותף גם ביצירה הנוכחית.

    "אנחנו נכנסים כעת לתקופת ימי בין המיצרים שבסופם נקרא את מגילת איכה במהלך תשעה באב, שם מופיעות מילות האמונה והחיזוק שפכי כמים ליבך נוכח פני ה'. המילים מקבלות משמעות עוצמתית בימים אלו, בהם אנחנו חיים כבר מספר חודשים בצל נגיף הקורונה שמלמדות אותנו שאין על מי להישען אלא על אבינו שבשמים, אליו לשפוך את הלב ולהתפלל לימים טובים ובריאים, וכמובן להודות לו על מה שיש גם בימים מורכבים אלו.

    מילדותו גדל בן דרור על מוזיקה חסידית לשלל גווניה. "מצאתי לנכון לשלב בין הלחן הקלאסי של ר' שלמה קרליבך שבעצם היה הראשון שהלחין את "שפכי כמים" (לפני למעלה מ-55 שנה), אחריו בציר הזמן הגיע המלחין איצי באלד שהלחין לזמר מנדי וולד שני אלבומים מלאים ובהם "שפכי כמים", (לפני 24 שנה). את השיר השלישי הוציא לפני שנה הזמר יואלי וייס והוא גם זכה לגירסת כיסוי בעברית של הזמר חיים ישראל, המחרוזת נסגרת עם קטע משירו של שלמה קרליבך ובכך נסגר מעגל תלת דורי במוזיקה החסידית".

    גם הפעם מוכיח בן דרור כי ניתן לשלב תקופות ולחבר חדש וישן יחד, וגם להראות את היופי שיש בשירים הישנים הידועים, ובאלו היותר חדשים ש"לא תפסו או נהיו לגמרי להיטים…".

    קרדיטים:
    לחנים: ר' שלמה קרליבך, איצי באלד ויואלי וייס | עיבוד: יונתן שטרן ומאיר בן דרור | הפקה מוזיקלית: יונתן שטרן | גרפיקה: אהרון אמיר | צילום: ראובן חיון



    0 תגובות