- רדיו קול חי - -

גנץ אישר חבילת סיוע לב"ש: מלוניות ואוטובוסים לפינוי וסלי מזון

מספר ימים לאחר הטלת הסגר על מספר שכונות בבית שמש משרד הביטחון מתייצב בעיר עם חבילת סיוע כפי שהיה בגל הראשון.שר הביטחון בני גנץ, רמ"ט פיקוד העורף תא"ל איציק בר, ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך ומנכ"ל עיריית בית שמש איתמר ברטוב שוחחו בשיחת ועידה על צרכי העיר.

לאחר השיחה הוחלט כי משרד הביטחון יספק מספר זרועות סיוע לעיר. לטובת תושבי העיר יוקצו מקומות בבתי מלון הן עבור האוכלוסייה החרדית (יחידים ומשפחות) והן עבור אוכלוסיות נוספות.

כמו כן, צה"ל ופיקוד העורף יעמידו אוטובוסים קבועים בעיר שיפנו באופן מיידי היסעים למלוניות.

לאוכלוסייה הבוגרת ולתושבים הנמצאים בבידוד, משרד הביטחון וצה"ל ייערכו לאספקת סלי מזון לתושבים במידה והסגר יימשך לאורך זמן.

בנוסף, לעירייה יוקצה תקציב ייעודי להסברה לתושבים על הצורך ואפשרויות הפינוי למלוניות בעלות של למעלה ממאה אלף ש"ח, בשפות שונות ובאמצעי התקשורת השונים הרלבנטים לעיר.

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, אמר בשיחה: "פעלנו מהר משום שמדובר בבעיה עכשווית ובמקרה מבחן למדינת ישראל שנמצאת בשעת חירום רפואית. אנחנו מחוייבים להילחם בקורונה בביטחון. אנחנו מחוייבים לכך שבית שמש תישאר פתוחה, בריאה ובטוחה".

ראש עריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך: "מרגש אותי לראות שבתוך 24 שעות מקבלים מענה. רק שיתוף פעולה של משרד הביטחון עם משרד הבריאות, משטרת ישראל והרשות המקומית יכולים לייצר מטה של כוחות משולבים ולגדוע את התפשטות הנגיף. אני מברכת על שיתוף הפעולה שהוא בבחינת "פיקוח נפש".

עוד הוסיפה בלוך, "סוגייה נוספת שחשוב להדגיש כי שיתוף הפעולה נכון שיתגייס גם לבניית האמון עם הציבור החרדי. מדובר במשבר אמון ובתוך משבר כזה לא ניתן להתקדם לעבר פתרון. משימה נוספת של כל הגורמים הללו הוא לבנות גשר שיוביל מהתמודדות לפתרון"