ח"כ אשר: "אם לא מבצעים פעולות מנע – אין טעם בסגר"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ אשר: "אם לא מבצעים פעולות מנע – אין טעם בסגר"

    ח"כ אשר בוועדת החוקה: "אם הממשלה לא נמצאת בשטח כדי לבצע פעולות מניעה מיד כשיש עלייה בתחלואה – אין טעם לעשות סגר; התחושה הרעה בציבור החרדי מגיעה לשיאים שאני לא זוכר"

    יו"ר הועדה יעקב אשר צילום: פלאש 90
    10:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ גוטליב: "טיבי אויב, יש לו סיבה לפחד ממני"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפתח הדיון בוועדת חוקה חוקה ומשפט היום (שני) טען היו"ר ח"כ יעקב אשר כי לציבור החרדי נעשה עוול גדול ונזק תדמיתי בתקופת משבר הקורונה: "לציבור החרדי נעשה עוול גדול מאוד, לא משנה אם באופן מכוון או לא מכוון, זה ממש לא משנה, במבחן התוצאה יוצרים לציבור הזה נזק תדמיתי בגלל בעיה אובייקטיבית של משפחות גדולות כשבאופן טבעי קצב ההדבקה בתוך המשפחות גבוה יותר. ההרגשה הרעה בציבור החרדי מגיעה לשיאים שאני לא זוכר. יש טענות רבות על התנהלות הממשלה בעניין הסגרים, לא יכול להיות שממשלה תטיל סגר כשהיא לא נמצאת בשטח לפני שמחליטים על סגר ועושה את מה שדרוש כדי למנוע את הצורך בו".

    עוד אמר אשר "הצוותים הבכירים של משרד הבריאות, המל"ל, פקע"ר, צריכים לפעול יחד עם ראש העיר, מיד כשמתחילה להיות עליה בתחלואה באזור, יחד עם קופ"ח עם ואוצ'רים מוכנים במלוניות ותקציב מאושר למלוניות ואוכל, עם בידוד למי שצריך, כל עוד לא עושים פעולות מניעה כאלו אין טעם לעשות סגר. הכי קל זה לעשות סגר. אבל ללא פעולות מקצועיות כאלו לא יהיה פתרון, ושוב ושוב שכונות עם אופי מסוים יחטפו על הראש והשבר באמון של הציבור יוסיף ויתרחב, צריכים פה שינוי בהתנהלות".

    אשר הוסיף ואמר כי "הדבר הנורא שקורה בהיתקלות עם חלק מהשוטרים בשטח הוא שאין הבנה בסיסית איך לדבר עם הציבור, איך לפזר הפגנה. תפקיד השוטרים הוא להרתיע אותנו מלעבור על החוק, אבל צריך שיהיה מישהו שגם ירתיע אותם. אם לא ימצו את הדין עם כמה שוטרים ואם זה לא יחלחל לשטח שיש ענישה משמעותית לשוטר אלים, הציבור הזה וציבורים מוחלשים נוספים ימשיכו להיות למשיסה, אנחנו לא ניתן לזה לקרות".

    אשר התייחס גם לעניין הישיבות ואמר "צריך לעשות תו סגול לישיבות, הן לא מדגרה. הן בדיוק הפוך. הישיבות שפועלות כראוי מונעות את ההידבקות בבתים. ההיגיון הוא בדיוק הפוך. בישיבה אחת לא שמרו על הכללים והייתה הדבקה המונית, ואז מה עשו "חכמי הדור"? שלחו אותם הביתה, מה הייתה התוצאה? שהבחורים הללו הדביקו משפחות שלמות, זה לעשות את ההיפך מהשכל הישר".



    0 תגובות