נתניהו נפגש עם הנציגים החרדים: "אף אחד לא רוצה להתנכל"

    איתי גדסי 1 Comment on נתניהו נפגש עם הנציגים החרדים: "אף אחד לא רוצה להתנכל"

    ראש הממשלה נתניהו קיים פגישות מיוחדות עם השרים וחברי הכנסת החרדים בנושא ההגבלות בשכונות החרדיות. נתניהו: "אף אחד לא רוצה להתנכל, אני פתוח לשמוע". סגן השר מקלב: "אין שקיפות"

    צילום: עמוס בן גרשום
    20:42
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on בג"צ נגד עולם התורה: גדולי ישראל מגיבים בחריפות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה נתניהו קיים הבוקר (שני) פגישות עם שר הפנים אריה דרעי, שר השיכון יעקב ליצמן וחברי כנסת נוספים בנושא ההגבלות בשכונות החרדיות. בפגישות השתתפו גם: שר הבריאות יולי אדלשטיין, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, ראש אגף לוט"ר ועורף במל"ל יגאל סלוביק וניצב בדימוס אריק יקואל.

    בפגישה סקר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי את נתוני התחלואה בשכונות עליהן הוטל הסגר. השר לביטחון פנים אוחנה הודיע כי מינה את ניצב בדימוס אריק יקואל כראש הצוות המייעץ לשר בנוגע לחברה החרדית.

    סוכם כי לפני הטלת הסגר, תיעשה היוועצות ועדכון עם נציגי הציבור של המגזר החרדי וכן במידת האפשר יפעלו לפתיחת חמ"לים ביישובים עצמם.

    ראש הממשלה נתניהו אמר: "ביקשתי להיפגש כאן כדי לשמוע אתכם וכדי שנוכל לענות על המצוקה, אני יודע שהיא אמיתית והיא נוגעת ללבנו. אנחנו רוצים לעזור, אף אחד לא רוצה להתנכל, ההפך הוא הנכון, ואני פתוח לשמוע".

    סגן שר התחבורה, אורי מקלב: "לצערנו אין שקיפות והציבור לא יודע מה קורה, יש תהיות על הסגר עצמו, המערכת לא עושה את מה שצריך, לא מפנה למלוניות ומבקשים ממנו רק לתרום את חלקו, הסגר בבני ברק נצרב בציבור כאילו הקורונה זה רק בציבור החרדי, הסגר הוא פוגעני, סגרו בתי ספר של חינוך מיוחד. השוטר בקצה עושה מה שהוא רוצה, רק אתמול ראינו איך ח"כ אייכלר מעוכב על ידי שוטר, אם חבר כנסת מעוכב מה קורה לאזרח שצריך לצאת לעבודה חיונית?".

    עוד אמר מקלב "הציבור החרדי ניזוק הכי הרבה מהקרונה, מעסיקים מרשים לעצמם לא להחזיר עובדים חרדים מחל"ת, – רואים את זה בנתונים.  זה פוגע במישור החברתי הכלכלי והתדמתי, אנשים עומדים בתור ולא מקבלים שירות כי הם חרדים וחוששים שהם מאזורי הסגר, למרות שזה לא נכון".

    סגן השר מקלב פנה לראש הממשלה ואמר: "הציבור שלנו תמך בך, מוכיר טובה ולא מקבל את ההתקפות בתקשורת כנגדך, אך כעת איבדנו את זה ואף מאשימים אותנו בשותפות איתך. לציבור החרדי יש זיכרון ארוך וכעת מצפים לפעולה והתערבות שלך, למעשים ולא לדיבורים".

    חברי הכנסת של ש"ס התבטאו נגד התנהלות הסגר המבוצעת ללא שם מדיניות להורדת התחלואה. שר הפנים דרעי אמר "הסגר כמו שהוא ללא שום חבילת סיוע מסביב, לא משיג את מטרתו ופוגע בציבור כולו. לפני שמטילים סגר המדינה צריכה להיערך לחבילת סיוע הכוללת סיוע במזון, שמירה על המבוגרים תוך שימת דגש על פינוי מיידי של החולים", השר דרעי הדגיש "אם אין אפשרות לפנות את החולים אין שום הגיון לעשות סגר".

    חברי הכנסת של ש"ס ציינו בכאב את נושא האלימות המשטרתית כלפי המגזר החרדי ואת "היד הקלה" לעומת האוכלוסיה הכללית.

    חברי סיעת ש"ס בפגישה עם נתניהו

    עמוס בן גרשום

    יו"ר סיעת ש"ס בכנסת חה"כ הרב מיכאל מלכיאלי זעם על העובדה שקיימת אכיפה בררנית והביא דוגמא, "בזמן שבביתר אשה מקבלת קנס של 2000 שח, בת"א מחלקים מסכות הציבור שלנו מרגיש נרדף".

    יו"ר ועדת הכלכלה הרב יעקב מרגי סיכם את ההרגשה הכללית בציבור החרדי: "במקום קנס השוטרים נותנים אגרוף".

    סגן שר הרווחה הרב משולם נהרי אמר בכאב כי "הציבור החרדי הפך להיות שק חבטות. המשטרה נוהגת באלימות, והחמור מכל שהדבר משליך על בריונים מהציבור שתוקפים חרדים. 'אם בארזים נפלה שלהבת מה יאמרו אזובי הקיר'? רוה"מ חייב להתערב ולשים קץ להתעמרות".

    חה"כ הרב משה אבוטבול אמר "מגיעים אלינו מאות פניות גם מהסגר בבית שמש כולל יחס קשה מצד חלק מהשוטרים, קשה לשכנע ציבור כשלא מפורסמים קריטריונים לסגר והבהרות".

    השר דרעי סיכם את הדיון: "לא ניתן שהמגזר החרדי ירגיש מופלא לרעה – הציבור החרדי ממושמע, היד הקלה נגדנו חייבת להיפסק".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      סיכום ה"דיון":
      יהיו הלאה סגרים רק על הציבור החרדים.
      "יעודכנו" מראש – כפי שקורה היום.
      we need moshiach now.