סקר: "החרדים יהיו יותר ממושמעים מהציבור הכללי במקרה של סגר נוסף"

    איתי גדסי 2 Comment on סקר: "החרדים יהיו יותר ממושמעים מהציבור הכללי במקרה של סגר נוסף"

    סקר של ארגון 'גשר' חושף מהפך בתפיסות הציבור הישראלי: במקרה של סגר כללי נוסף הציבור החרדי יהיה ממושמע יותר מהציבור הכללי

    סגר צילום: אוליבייה פיטוסי / Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מסקר חדש שנערך על ידי מכון המחקר 'פאנלס פוליטיקס' עבור מכון 'גשר' ומתפרסם הבוקר (שני) עולה, כי הציבור הישראלי סבור כי במקרה של גל שני והטלת מגבלות של סגר, הציבור החרדי יהיה ממושמע, לפחות כמו הציבור הכללי, וייתכן ואף יותר. כל זאת בניגוד גמור לתפיסת הציבור כלפי המגזר החרדי לפני פחות מחודשיים.

    על פי הסקר של ארגון 'גשר' – הפועל לחיזוק הקשר בין חלקי העם השונים, 37% מהציבור סבורים כי במקרה של סגר נוסף הציבור החרדי יהיה הממושמע ביותר, לעומת 36% אשר סבורים כי הציבור הכללי יהיה ממושמע יותר.

    עדות נוספת לשינוי בעמדת הציבור, ניתן לראות ביחסו לסיקור התקשורתי של החברה החרדית בתקופת הקורונה. על פי הסקר של ארגון גשר, מרבית הציבור (45%) סבורים כי התקשורת הישראלית חטאה בצורת סיקור המגזר החרדי בתקופת הקורונה, לעומת 38% אשר השיבו כל לא הייתה בעיה עם צורת הסיקור.

    מנכ"ל ארגון גשר אילן גאל דור: "לאורך השנים מערכת היחסים של המגזר החרדי עם החברה הישראלית ידעה עליות ומורדות. אנו מצויים היום בנקודת זמן ייחודית בה ישנה הבנה כי החברה החרדית דומה מאוד לציבור הכללי – גם היא בנויה מציבור רחב שהינו אכפתי וקשוב וגם בה, בדיוק כמו בציבור הרחב, ישנם 'שוליים' של ציבור אשר ההתמודדות עימו מורכבת יותר. ברגע שישנה הבנה כי כולנו דומים, תבנה תשתית חזקה יותר לפיתוח חיים משותפים בריאים וטובים יותר".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אם יהיה סגר כללי נוסף (וכך יהיה). ואם זה יגרום לירידה משמעותית בעקומה (וכך בעז"ה יהיה). אז רבוש"ע, בואו נעשה את זה כבר! כמה שיותר מהר וכמה שיותר ארוך ולכל המדינה (כולל בריכות בתל אביב ולהבדיל לצערינו בתי כנסת) ונגמור עם זה כבר ונוכל להתחיל אלול ושנת לימודים ברגל ימין בקדושה ובטהרה.

    2. 1

      ממש לא נכון רק יהיה יותר הפגנות זה מה שחסר לנו…
      וחוץ מזה שאת הסקר אולי עשו אצל הציבור הכללי כך שהדבר שהם הכי רוצים זה שהחרדים יהיו בסגר