- רדיו קול חי - -

ר"ע ביתר לשר הבריאות: "אין כאן ממשיכי דרך של יורם לס"

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין יחד עם צוות משרדו בראשות פרופ׳ איתמר גרוטו ונציגי המל"ל ופקע"ר, הגיעו היום (ראשון) לעיר ביתר שם נפגשו עם בכירי הרשות המקומית לדון במצב התחלואה ובדרכים באמצעותם ניתן להקל על התושבים.

במסגרת סיור השטח היום ביקר השר אדלשטיין בעיריית ירושלים, ביתר, בית שמש, קרית מלאכי, רמלה ולוד.

נציגי פיקוד העורף ציינו כי ישנו שיתוף פעולה הדוק עם הרשות המקומית ונעשית עבודה בהוצאת חולים מהעיר למלוניות. עם זאת, ציין סגן השר הרב מאיר פרוש כי ההמתנה עד לשלב בו 50% מבני הבית יחלו בכדי להוציא את המשפחה כולה למלונית מהווה חסם.

פרופ׳ גרוטו הסביר כי אם כל המשפחה יוצאת בלאו הכי, אין סיבה שלא יתבצע בידוד ביתי. לדבריו, בידוד ביתי תוך שמירה על מרחק וחלונות פתוחים, בטוח יותר מאשר להוציא את בני המשפחה הבריאים למלונית.

חבר מועצת העיר הרב הרשלר ציין כי במידה ותובטח מלונית לכל בית אב שיימצא בו חולה יבואו יותר להיבדק.

שר הבריאות אמר בישיבה כי הפעולה הקלה ביותר לביצוע היא הכרזה על סגר ארצי, אך הרצון למנוע זאת מאלץ לבצע הגבלות נקודתיות לפרקי זמן מוגבלים.

הוא ציין כי הוא מודע היטב לקושי של התושבים ונחוש לסייע להם, והתחייב כי לא יוטלו הגבלות על איזור בטרם יוודאו הגורמים המקצועיים כי יש די מקומות במלוניות הבידוד.

שר הבריאות הדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה מצד הרשות המקומית והבהיר כי הדבר מאפשר לתושבים לקבל את ההגבלות בהבנה.

ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין אמר כי יש להביט קדימה, לפעול בזריזות להכשרת מלוניות ייעודיות והוצאת החולים במהירות מהעיר. "אין כאן ממשיכי דרך של יורם לס… כולנו חדורי מטרה להביא להבראת העיר".

מביתר המשיך שר הבריאות לעיריית בית-שמש שם נפגש עם ראש העיר ד"ר עליזה בלוך. הוא קיבל סקירה מהגורמים העירוניים על אופן הטיפול בתחלואה והמאמץ לבלימת התפשטות הנגיף מאז הוטל הסגר.