- רדיו קול חי - -

בנט: "תתעוררו ותצילו את המדינה, זו הדקה ה-90"

שר הביטחון לשעבר, יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט, קורא לממשלה 'להתעורר' ולנהל את משבר הקורונה באופן שיציל את המשק ואת הכלכלה.

"אפשר לנצח", כותב בנט בפתח דבריו הנוקבים "ממשלת ישראל תתעוררי. היום. זו הדקה ה-90 למנוע אסון פרנסתי-כלכלי שירדוף אחרינו שנות דור. הממשלה מפרה את החוזה בינה לבין אזרחיה, והביאה עלינו, במחדל הישיר שלה, את אסון הגל השני והסגר השני, המיותר כל-כך".

בנט מתריע ואומר כי "4 חודשים לתוך המגיפה, הממשלה עדיין לא מינתה 'מפקד' לנהל את המלחמה הזו, 4 חודשים לתוך המערכה הממשלה עדיין לא בנתה צבא לנצח את מלחמת הקורונה הזו. זו רשלנות נוראה שעלתה בפרנסת מאות אלפי מאזרחיה, ובהרס חייהם".

לדבריו "על הממשלה להתעורר היום. למנות מעין 'רמטכל' ולהקים צבא למיגור הקורונה, כפי שעשו בשאר העולם".

בנט מציין כי "סגר הקורונה הראשון בישראל היה באשמת הטבע, הסגר השני הוא לחלוטין מחדל של הממשלה. ממשלת ישראל היא היחידה שלא ניצלה את הזמן כדי לבנות 'צבא כיבוי קורונה' (מערך לקטיעת שרשרות הדבקה-בדיקות, חקירות-מגעים, בידוד) ולא מינתה מפקד מערכה אחד ברור".

"גם ברגע זה", טוען השר לשעבר "4 חודשים לתוך המגיפה, משבר הקורונה לא מנוהל: אין כתובת אחת. פשוט אין גוף ניהול מעשי. יש קבינט של הרבה (מדי) שרים, שולחים את רוב הנשאים המאומתים הביתה (!), למרות שיודעים ש66% אחוז מההדבקה מתרחשת דווקא בבית, מאות נשאים מהמגזר החרדי מתחננים להתפנות מביתם הצפוף למלוניות, ללא הועיל. וכך הם מדביקים את כל משפחתם. זה פשוט לשפוך נפט לתוך מדורה".

בנט מוסיף ומאשים ואומר כי "לא מפעילים הגיון. למשל, מחילים את אותו כלל של 'עשרים לקוחות' על דוכן פלאפל קטן וצפוף ועל מסעדה ענקית ומרווחת שיכלה להכניס 60 לקוחות ללא סיכון. מבטלים פעולות בטבע למרות שהסיכון נמוך מאד, רוב נבדקי קורונה ממתינים 1-2 ימים עד לבדיקה ועוד 2-3 ימים עד לתוצאה. 4-5 ימים סה"כ! כבר הדבקת את כל העולם עד אז".

כמו כן, מוסיף בנט "החקירות האפדמיולגיות נכתבות בעיפרון על גבי נייר(!) ולא לתוך מערכת מידע רצינית. כן, כך זה קורה גם ברגעים אלו. בישראל, אומת הסטארט אפ. במקרה הטוב שולחים אקסלים באימייל. אני עומד מאחורי כל עובדה כאן".

עוד כותב בנט "בסוף חקירת מגעים של נשא מאומת, מבקשים ממנו, הנשא-חולה, להודיע לחשודים, לא משרד הבריאות מודיע. אני לא מכיר עוד מדינה נורמלית שעובדת כך. אין מעקב אחר אנשים אלו. הם עצמם לא נשלחים לשום בדיקה.

בנוסף, מזהיר יו"ר ימינה "מונעים אפשרות פעולה של חברות בדיקה פרטיות שיכלו להזניק את מספר הבדיקות בישראל. כמו שניסו לחבל במיי-הריטג', לא בנו תכנית. כל זמן החלטות מעכשיו לעכשיו של הממשלה, החלטות מתקבלות לפי קירבה לשר כזה או אחר, יש שרה שחשוב לה לפתוח לקוסמטיקאיות? יטופל. אין שר שחשוב לו טיפול בקייטנות? יוזנח. (שני דוגמאות אמיתיות)"

עוד ממשיך בנט "לא מציגים לציבור מראש תכנית של שלבים, ותנאים למעבר משלב לשלב. הכל בשיטת שליפות ו'נחיה ונראה', שולחים עשרות אלפי סמסים שכופים על אנשים בידודי-שווא מתסכלים, למרות שהם היו בכלל לבד בשעת 'ההדבקה' האפשרית. בלי יכולת לערער. בלי שיחה מול בן אדם בצד השני".

לדבריו "ממשלת ישראל, הציבור איבד את האמון בכם, כי הוא רואה שהפסקתם לנהל את המערכה. תתעוררו היום. תמנו היום מנהל-על למערכה. כמו שעשו בסינגפור, בגרמניה, בניו יורק, באיטליה, ובכל מקום נורמלי. עשו זאת, למרות שפקידי משרד הבריאות מתנגדים לכך".

בנט קורא לממשלה לבצע את הצעד הנדרש לטענתו "הקימו היום את הצבא הזה. אפשר תוך שבוע להעמיד את המכונה. אפשר להביס את הקורונה, להשיב את האמון של אזרחי ישראל, לפתוח מחדש את העסקים ולהתחיל בשיקום פרנסת אזרחי ישראל".

"מילה אחרונה לאזרחים: קחו אחריות: שמרו על סבא וסבתא, אל תתקהלו במקומות סגורים, סייעו למשפחה וחברים במצוקה. בני נוער-זה לא זמן לקטר, אלא להתנדב ולעזור להורים, לקהילה. אנחנו עם חזק, ונתגבר", כותב שר הביטחון לשעבר.