- רדיו קול חי - -

משרד העבודה והרווחה יכיר בלימודי בנות הסמינרים במערכת הטלפונית

בעקבות משבר הקורונה, הקימו ב-30 סמינרים בהם לומדות כ-18 אלף בנות מערכת טלפונית ללימוד באופן מקצועי ומלא, ומשרד החינוך הכיר בלימודים אלו. אך משרד העבודה והרווחה החליט שלא לאשר את הלימודים של מקצועות הלימוד המפוקחים על ידי המשרד.

ח"כ משה אבוטבול יזם דיון בנושא בוועדת החינוך של הכנסת, לאחר פנייתה הנרגשת של הגב' שיפי סננס מנכ"לית הסמינר הספרדי שבילי בית יעקב ירושלים, ובסיום הדיון החליטה ועדת החינוך בכנסת שחייבים להכיר בלימודים הללו.

מר גדי יעקב, מנהל תחום פדגוגיה באגף להכשרה מקצועית במשרד העבודה והרווחה אמר: 'לאחר הדיון בוועדה הוצאתי הנחיה לאשר בדיעבד את הלימודים שבוצעו במהלך משבר הקורונה בסמינרים החרדיים המפוקחים ע"י משרד החינוך. וכן הנחיות למחוזות להיערכות ללמידה מרחוק בעקבות הקורונה".

ח"כ משה אבוטבול מסר: "לאחר מאמצים מרובים הצלחנו להעביר בדיון שיזמתי בוועדת החינוך של הכנסת את ההכרה בלימודים אלו גם ע"י משרד העבודה והרווחה, זה המינימום הנדרש בתקופת משבר זו. הגב' סננס הסבה את תשומת ליבי למאבק הצודק שלה ושל איגוד הסמינרים, ואני שמח שהצלחנו יחד עם ידידי מיהדות התורה שאני מודה להם שהצטרפו אלי לבקשה חשובה זו, לסייע לרבבות הבנות אשר השקיעו מאמצים מרובים בלימודים למרות הקושי דרך מערכת טלפונית. כמו כן, אני מודה ליו"ר ועדת החינוך ח"כ רם שפע, וכן למר גדי יעקב ממשרד העבודה, ולמנהלי איגוד הסמינרים על כל המאמצים".