הקפאת תשלומי קרן המשכנתא בלאומי עד שנתיים

    עפר גדנקן No Comments on הקפאת תשלומי קרן המשכנתא בלאומי עד שנתיים

    לאור התארכות המשבר הכלכלי: לאומי יאפשר החל מאוגוסט להקפיא את תשלומי קרן המשכנתא עד שנתיים
    בתקופה זו, ישלמו הלקוחות את הריבית על המשכנתא בלבד * המטרה: לאפשר למשקי הבית פסק זמן ארוך להיערכות ולהתאוששות ולמנוע כניסה לפיגור בתשלומי המשכנתא * התוכנית תוצע לבעלי משכנתאות, כולל בתום תקופת ההקפאה עבור מי שכבר ביצעו הקפאה של תשלומי הקרן והריבית עד 6 חודשים, וכן לנוטלי משכנתאות חדשות

    אילוסטרציה צילום: Nati Shohat/Flash90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאומי הודיע היום, כי לאור התארכות המשבר הכלכלי, ומתוך רצון להקל על הלקוחות שנפגעו כלכלית ממשבר הקורונה, הבנק יאפשר לבעלי משכנתאות לבצע הקפאה של תשלומי קרן המשכנתא למשך תקופה של עד שנתיים. בתקופה זו, ישלמו הלקוחות את הריבית על המשכנתא בלבד. ההקפאה תינתן עד להודעה חדשה, בפטור מלא מעמלה. האפשרות להקפאה של תשלומי הקרן עד שנתיים תינתן החל מחודש אוגוסט, המועד שבו צפויות להסתיים חלק מהקפאות המשכנתא הקודמות (קרן וריבית), שניתנו למשך 3-6 חודשים החל מחודש מרץ.

     בתום תקופת ההקפאה, תשלומי הקרן ייפרסו על פני תקופת המשכנתא הנותרת. לקוחות שירצו בכך יוכלו לבחון אפשרות למחזר את המשכנתא ולקחת משכנתא חדשה לתקופה ארוכה יותר.

    האפשרות להקפאת המשכנתא תינתן לבעלי משכנתאות קיימות וכן לנוטלי משכנתאות חדשות. יצוין, כי גם לקוחות שכבר הקפיאו את המשכנתא עד 6 חודשים בתחילת משבר הקורונה (קרן וריבית), יוכלו להאריך את משך ההקפאה בעד שנתיים נוספות במסלול של הקפאת הקרן ותשלום ריבית בלבד.
    במקביל לתוכנית החדשה להקפאת תשלומי הקרן עד שנתיים, ימשיך לפעול המסלול הקיים המאפשר להקפיא את כל תשלומי המשכנתא (קרן וריבית) לתקופה של עד 6 חודשים, באמצעות מילוי טופס דיגיטלי באתר הבנק.

    התוכנית החדשה גובשה לאור ההערכות העדכניות בממשלה ובמשק, לפיהן היציאה מהמשבר הכלכלי בארץ צפויה להיות איטית יותר מכפי שהעריכו בתחילת התפרצות הוירוס בישראל. הערכות אלה גברו באחרונה עקב התפרצות הגל השני של תחלואה בקורונה בישראל, החזרת המיגבלות על עסקים והירידה האיטית מהצפוי במספר המובטלים והמצויים בחל"ת. בלאומי מעריכים כי התוכנית החדשה תאפשר לעצמאים שהכנסותיהם נפגעו, לשכירים שהוצאו לחל"ת או פוטרו וכן לשכירים ששכרם קוצץ פרק זמן ארוך של עד שנתיים להתארגנות כלכלית, תמנע מאלפי משקי בית כניסה לפיגור בהחזרי המשכנתא ותאפשר להם לחזור ולשלם את המשכנתא באופן סדיר ככל שהמשק יתאושש. המסלול מאפשר הקפאה של תשלומי הקרן עד שנתיים, אך בכל עת ניתן לסיים את ההקפאה, ללא עלות, במידה שהצורך בהקפאה התייתר במהלך התקופה.

    את השירות ניתן יהיה לקבל החל מחודש אוגוסט . המעוניינים בהקפאה במסלול זה יוכלו להשאיר פרטים באתר הבנק החל מה-15 ליולי, ובתחילת אוגוסט יישלח אליהם בסמס לינק לצורך הגשת הבקשה.

    בלאומי מעריכים כי היקף לקיחת המשכנתאו ת החדשות בחודש יוני בכל הבנקים הסתכם בלמעלה מ-6 מיליארד שקל. מדובר בהיקפים שמתקרבים כבר לקצב לקיחת המשכנתאו ערב פרוץ משבר הקורונה (6.4 מיליארד שקל בחודשים ינואר-פברואר), ובעלייה לעומת נתוני מאי, שעמדו על כ-5.2 מיליארד שקל.

    לדברי טל בר אל,  ראש מערך משכנתאות בלאומי, "למרות התפרצות הגל השני של התחלואה בישראל, קצב לקיחת המשכנתאות ופתיחת בקשות חדשות למשכנתא בימים הראשונים של חודש יולי אינו שונה מזה שראינו בחודש יוני, והדבר צפוי להתבטא בנתוני לקיחת המשכנתאות של יולי-אוגוסט. עם זאת, אין ספק שרמת אי הודאות בכל המשק עלתה, וכך גם בשוק המשכנתאות. ברור שלפני כולנו עומדת תקופה לא פשוטה, וכי לצלוח אותה יהיה צורך במתן פתרונות לצרכי השעה המשתנים, כפי שאנו בלאומי מנסים לעשות מתחילת המשבר, וגם כעת".

    היקף המשכנתאות שנלקחו במסגרת מחיר למשתכן במחצית הראשונה צפוי להסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל – כ-16.5% מכלל המשכנתאות, לעומת 763 מיליון שקל (11.8% מהמשכנתאות) במחצית המקבילה ב-2019. לדברי בר אל, "הגידול המשמעותי בפעילות מחיר למשתכן במחצית הראשונה של השנה נובע מהבשלה טבעית של פרויקטים, אך קיבל דחיפה נוספת עקב משבר הקורונה, בעיקר בחודשים מרץ-אפריל, כאשר זוכים בפרויקטים, אשר חששו לאבד את העסקאות, ביקשו להבטיח את ההטבה הגלומה בזכייה ולכן חתמו על חוזים, הקדימו תשלומים והחלו לשלם משכנתא. אני מעריך שהמגמה הזו תימשך במחצית השנייה לאור ההטבה הכלכלית שמתלווה לעסקאות מחיר למשתכן. פלח שוק נוסף שצפוי להזרים ביקושים למשכנתאות במחצית השנייה של השנה, להערכתי, הוא הישראלים החוזרים. מגמת החזרה של  ישראלים מחו"ל על רקע משבר הקורונה מורגשת היטב בשוק, ולצידה פעילה אוכלוסיה נוספת – העולים החדשים ותושבי החוץ, שטרם החליטו סופית אם לעלות לארץ, אבל קונים 'ליתר ביטחון'. קבוצה שלישית שנוכחותה עדיין לא מורגשת ביתר שאת היא אוכלוסיית המשקיעים, שלהערכתנו צפויה לחזור לשוק הנדל"ן לאור האירועים בשוקי ההון בחודשים האחרונים".



    0 תגובות