- רדיו קול חי - -

הנהגים מוחים ומזהירים: "סכנה למבוגרים"

מחר (ראשון) אמורה להיכנס לתוקפה ההנחיה לשוב ולגבות כסף מהאזרחים הוותיקים אחרי שבוטלה כדי לשמור על חיי הנהגים והאזרחים בימיי התפרצות נגיף הקורונה.

בהסתדרות הלאומית קובלים על ההחלטה ותוהים "עכשיו, בעיצומו של גל שני עוצמתי וקשה, זה הזמן לסכן את הנהגים והאזרחים הוותיקים? משרד התחבורה חייב להתעורר".

כזכור, בהודעת משרד התחבורה מחודש מרץ נכתב כי "הוחלט שלא לאפשר תשלום במזומן כדי לצמצם את המגע בין הנהג לנוסעים".

"אחרי 4 חודשים שבהם לא נגבה כסף בשל ההידבקות בנגיף וסיכון חיי האדם של האוכלוסייה המבוגרת והנהגים, משרד התחבורה החליט לפתע להשיב את התשלום במזומן. בקרב הנהגים גמרו אומר להיאבק ואינם מתכוונים לסכן את חייהם ואת חיי האזרחים הוותיקים", אומרים בהסתדרות הלאומית.

בקריאה אחרונה פונים בארגון נהגי האוטובוסים למשרד התחבורה ומבקשים: "מספר האזרחים הוותיקים המשתמשים בתחבורה הציבורית בימיי מגפה הוא לא גדול, על מספר זעום משרד התחבורה מסכן את חיי הנהגים, אנא הקפיאו הנחיה זו עד החלטה אחרת שתהיה הגיונית יותר. בגלל כסף לא מפסידים חיים. סגרתם את קדמת האוטובוס ועכשיו שוב יהיה מגע. זו גזרת מוות".

ההסתדרות הלאומית עתרה לבית הדין כדי שזה יורה למדינה לבטל את ההנחיה החדשה ולהביא לפתרון הולם שישמור על חיי הנבגים והמשתמשים בתחבורה הציבורית.