- רדיו קול חי - -

ח"כ אייכלר: "סגר הוא פעולה אלימה שמקובל לבצע בשכונות של מחבלים"

ח"כ ישראל אייכלר פנה לפני הטלת הסגר על השכונות החרדיות בירושלים אל ראש המל"ל ושרי הבריאות, הביטחון והפנים וביקש לבטל את הסגר על ביתר, ולא להוסיף את בית שמש והשכונות החרדיות בירושלים. במקום זאת, דרש אייכלר לפנות את כל החולים הזקוקים למלוניות ולבטל את הסגר מיד.

ח"כ אייכלר אמר ביום שישי כי "עיריית ירושלים, ראשה וחבריה זועקים אלינו למנוע את הסגר על חמישים אלף איש אישה וילד בשכונות רוממה בירושלים, והם יפנו מאה ושבעים נשאי קורונה. כך גם ראשי עיריית בית שמש וביתר שזועקים לפינוי החולים ואין מענה".

ח"כ אייכלר הדגיש כי "סגר על רבבות אנשים החפים מקורונה, היא פעולה אלימה שהייתה מקובלת בג'אבל מוכאבר, כשיצאו ממנה מחבלים מפוצצי אוטובוסים. חולי קורונה אינם מחבלים. זהותם ידועה ואין שום הצדקה להטיל 'משטר כיבוש' כדי לפנותם למלון. העיריות והחמ"ל מוכנים להוציא את החולים למלוניות, בלי סגר".

עוד הוסיף: "הסגר הוא גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה. מדובר בענישה קולקטיבית בלתי מידתית שיש בה מידה רבה של אפליה מול שכונות וערים אחרות. סגר אינו תרופה ומחסום אינו חיסון. יש לפנות את החולים למלוניות ולמנוע את ההדבקה".

כזכור, רק השבוע הורה השר מיכאל ביטון לבקשת ח"כ אייכלר להעביר אליו שמות של משפחות שנקלעו למצוקה ולא מפנים אותן, והוא ידאג לפינויים המהיר.