וועדת השרים הכריזה: סגר בשכונות בי-ם, בית שמש וקריית מלאכי

    איתי גדסי 3 Comment on וועדת השרים הכריזה: סגר בשכונות בי-ם, בית שמש וקריית מלאכי

    לאור העלייה בתחלואה בירושלים ב-7 הימים האחרונים ב-121% יוטל סגר החל מהשעה 13:00 על שכונות רוממה, קריית צאנז ובעלז וקריית מטרסדורף שם ישנם ריכוז חולים גבוה. גם בבית שמש וקריית מלאכי יוטל סגר והפעילות העסקית במקומות תוגבל | באשדוד ובמודיעין עילית הוגבלה הפעילות החינוכית

    צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדינות הסגרים ממשיכה: ועדת השרים לעניין אזור מוגבל החליטה אמש בשעת לילה מאוחרת, להכריז על מסםר שכונות ברחבי הארץ כאזורים מוגבלים למשך 7 ימים, החל מהיום (שישי) בשעה 13:00 עד שישי הבא.

    השכונות הנמצאות בסדר הם:

    ירושלים – שכונות רוממה, קריית צאנז ובעלז וקריית מטרסדורף.

    בית שמש – שכונות נחלה ומנוחה וקנה הבושם.

    קריית מלאכי – אחוזת רוטנר ושכונת חב"ד.

    לוד – שכונות גני יער וס"ח.

    רמלה – שכונת עמידר ביל"ו.

    בנוסף החליטה ועדת השרים להכריז על שכונות הרכבת, שניר ונווה שלום בעיר לוד כאזור מוגבל למשך 5 ימים נוספים לאחר פקיעת ההכרזה הקודמת, החל מיום ו' 10.7 בשעה 13:00 ועד ליום ד', 15.7 בשעה 8:00.

    מדיניות הסגר: באזורים המוגבלים תוגבל הכניסה והיציאה אל האזור המוגבל ומהאזור המוגבל וכן תוגבל התנועה ופעילות העסקים בתוך האזור המוגבל עצמו.

    הגבלות מוסדות חינוך: משרד הבריאות יגביל את פעילות מוסדות החינוך החל מגיל 10 בעיר מודיעין עלית, בעיר בית שמש ובשכונות ג', ז' וח' בעיר אשדוד.

    בהחלת וועדת השרים נכתב, מזה כחודש וחצי מגמת התחלואה מנגיף הקורונה במדינת ישראל נמצאת בעלייה. בשבועות האחרונים מספר החולים עלה בצורה משמעותית ואף עבר בימים האחרונים את רף ה-1,200 חולים ליום.

    בעקבות העלייה, הוטלו בימים האחרונים הגבלות שונות החלות בכלל המדינה, לרבות הגבלות על הפעלת אולמות, מוסדות תרבות, מסעדות, חדרי כושר, בריכות שחייה ועוד, וכן הוגבלו ההתקהלויות ברחבי הארץ. עם זאת, לאור תחלואה משמעותית באזורים המפורטים בהחלטה, וזאת גם לאחר נקיטת אמצעים שונים, נדרשת במועד זה נקיטת אמצעים משמעותית נוספת.

    נכון ל8.7 בשעה 22:00:

    בירושלים: יש 2,033 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 218 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 121%.

    בבית שמש: יש 269 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 212 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 145%.

    בקריית מלאכי: יש 131 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 537 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 368%.

    בלוד: יש 212 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 278 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 102%.

    ברמלה: יש 208 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 275 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 117%.

    טרם ההמלצה להכריז על אזורים אלה כאזורים מוגבלים נקט משרד הבריאות ביחד עם הגורמים בשטח ושאר הגופים הרלוונטיים ובשיתוף עם הרשות המקומית צעדים שונים לשם צמצום התחלואה על ידי הסברה, אכיפה ופינוי חולים ככל הניתן. במועד זה, נראה שצעדים אלה אינם מספיקים לצורך צמצום התפשטות המחלה באזורים אלה ויש צורך בהכרזה כאזור מוגבל הכולל את כלל ההגבלות האפשריות. ההמלצה היא לנקוט בהגבלות הנ"ל בנוסף להמשך המאמץ האכיפתי, ההסברתי, ולפינוי חולים וחייבים בבידוד ככל הניתן, וכן אמצעים נוספים בשיתוף עם הרשות וגורמים נוספים.



    3 תגובות

    מיין תגובות
      1. מה יעזור הסגר בגל הראשון עשו ועובדה לא עזר מדגת קורונה