ראש עיריית ירושלים: "סגר זה עונש קולקטיבי שהוכח כלא יעיל"

    אסתי פלד No Comments on ראש עיריית ירושלים: "סגר זה עונש קולקטיבי שהוכח כלא יעיל"

    ראש עיריית ירושלים משה ליאון: "אם יפתחו לנו מלוניות, אני מוכן לקחת את האחריות ולדאוג להוצאת החולים מהשכונות. סגר זה עונש קולקטיבי שהוכח כלא יעיל. הסגר יצור מדגרת קורונה בתוך השכונה, ושהוא יוסר הנגיף יופץ לכל העיר בייתר שאת"

    ליאון
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש עיריית ירושלים, משה ליאון שוחח הערב (חמישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית. ליאון טען כי צעד של הטלת סגר על עיר או שכונה אינו פותר את המצב ואינו מביא למיגור התחלואה "סגר זה לא פתרון. סגר זה טעות חמורה, זה מדגרה לעוד ועוד הדבקות. אני מבקש כבר שבועיים: תנו לי את כלים שנוציא את הנדבקים לבתי המלון וזה יהיה הטיפול האמיתי ונוכל לקטוע את שרשרת ההדבקה. סגר הוא רק מגביר את ההדבקה בתוך השכונות ולא קמטין אותה, זו טעות חמורה ואני מקווה שהחלטת הממשלה תשתנה עוד הלילה".

    לדבריו "זה עונש קולקטיבי ולא רלוונטי. אין היגיון שאתה תהיה בסגר אם שכן שלך חולה, אין בזה שום היגיון. אנחנו מדברים על שכונות שכל שכונה היא עיר ואם בישראל. המספרים של החולים שם הם כלום לעומת הבדיקות ולעומת האוכלוסייה שיש באותם שכונות", טוען ליאון.

    "בסופו של דבר", מסביר ראש העיר "אנחנו במשבר כלכלי רציני מאוד, אנחנו מדברים פה על מגיפה כלכלית יותר מאשר מגיפה רפואית ואנחנו כרגע בהחלטות שהם רק גורמות לנזקים עצומים".

    ליאון הוסיף "אין לי אף תשובה הגיונית שאני שומע ממשרד הבריאות. סיימנו את התקופה של הסגרים. אנחנו צריכים להבין שאנחנו הולכים לחיות עם הנגיף הזה בשנה הקרובה, צריך לדאוג להסברה ראויה ונאותה לכלל התושבים לשמור על ההנחיות של המסיכות, ריחוק והיגיינה מצד אחד, ומצד שני – מי שנדבק צריך להוציא אותו למקום אחר עד שיתרפא".

    בהתייחסו לנושא אלימות המשטרה כלפי החרדים והאכיפה הסלקטיבית והנוקשה בתקופה האחרונה ענה ליאון "אני חושב שבסופו של דבר אלה מקרים בודדים שהם חמורים ביותר ואני מקווה שהיד תהיה יותר קלה על ההדק במקרים כאלה. אני חושב שבכלל, בכל מה שקשור לנגיף, אסור לנקוט באלימות. אני בהחלט חושב שיש לבצע אכיפה, אבל רק באמצעות הטלת קנסות".



    0 תגובות