בית החולים הצרפתי בנצרת בדרך לשביתה

    עמית דניאל 2 Comment on בית החולים הצרפתי בנצרת בדרך לשביתה

    בית החולים הצרפתי בנצרת בדרך לשביתה: אחרי שנה בה המנכ"ל מתנגד להסכם קיבוצי; הוכרז על סכסוך עבודה

    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההסתדרות הלאומית הכריזה הבוקר (חמישי) על סכסוך עבודה בבית החולים הצרפתי בנצרת בשל ההתנגדות הגורפת של הנהלת בית החולים והעומד בראשה, ד"ר נאיל אליאס, להסכם קיבוצי בקרב 450 עובדי בית החולים העושים לילות כימים.

    שנה חלפה מרגע התאגדות העובדים בהסתדרות הלאומית ולטענת ההסתדרות, הנהלת בית החולים הצרפתי מתנגדת לכל רצון להגיע להסכם קיבוצי שיטיב עם העובדים. לדבריהם, כל ניסיון של ועד העובדים להידבר עם מנהל בית החולים, ד"ר נאיל אליאס, נתקל בחומה בצורה וסירוב מוחלט. לנוכח התנגדות ההנהלה, לא נותרה ברירה לוועד העובדים וההסתדרות הלאומית המייצגת אותם, וכאמור, הבוקר הוכרז סכסוך עבודה.

    בהסתדרות הלאומית אומרים כי בעוד כשבועיים אם לא יתעשתו בבית החולים ויגיעו להבנות איתם, עלול בית החולים להיות מושבת. "לצערנו", הם אומרים "לא נותרה ברירה ובצל משבר הקורונה הפוקד את המדינה, סכסוך העבודה עלול לגלוש להשבתה. עובדי בית החולים מכל המחלקות, נותנים את כל מרצם וזמנם, כוחם והונם למען מתן מענה למטופלים. גרירת הרגליים וחוסר ההיענות הובילו למצב בו לא ניתן להבליג ולשתוק עוד".

    "התנהלות הנהלת בית החולים בשנה האחרונה, לא משאירה מקום לספק, בדבר כוונתה במשיכת הזמן והניסיון למנוע בכל אמצעי את כינונו של הסכם קיבוצי מיוחד, בדרך של יצירת סחבת ומשיכת זמן, התנהלות חסרת תום לב שנועדה לייצר מראית עין של התנהלות הגונה בניהול מו"מ קיבוצי".

    "כך", מוסיפים בהסתדרות "נכון למועד כתיבת מכתבנו זה, לא הבהירה הנהלת בית החולים הצרפתי את עמדתה באף לא נושא אחד הרלווטי למו"מ לכינונו של הסכם קיבוצי מיוחד". (מתוך מכתב ההתראה שנשלח טרם ההכרזה על סכסוך העבודה).

    איתמר שרוני, סמנכ"ל אגף הגיוס בהסתדרות הלאומית: "צר לנו מאוד לראות כיצד בית החולים הצרפתי בניהולו של ד"ר נאיל אליאס ממשיך להתעלם מהוראות הדין ורומס ברגל גסה את זכותם של העובדים להתאגד ולחתום על הסכם קיבוצי מיוחד בדיוק כפי שיש בכל בתי החולים בארץ".

    אלי גל, מנהל התיק מטעם ההסתדרות הלאומית: "מדובר בעובדים מהמסורים והאיכותיים בענף הבריאות ובתי החולים בישראל. בית החולים הצרפתי הוא מוסד מכובד וראוי והנהלתו תתעשת ותכבד את זכותם של העובדים להתאגד ויפה שעה אחת קודם".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הכל ח׳רטה ברטה, ועד עובדים על העובדים, הכל בכדי לקחת להם כל חודש את דמי חברות בשביל שיפרנסו את עצמם. הם הכי מנצלים את העובדים

    2. 1

      באמת בימים אלו שביתה במערכת הבריאות ?
      מישהו התחרפן שם ?
      ההסתדרות הלאומית התחרפנה לחלוטין .
      תנו להם לשמור על בריאות תושבי האזור. עזבו אתכם מפוליטיקה עכשיו