הפרלמנט האיראני חוקר את סדרת הפיצוצים: מטוסי חמקן או גורם שחדר למתקן

    שלמה ריזל No Comments on הפרלמנט האיראני חוקר את סדרת הפיצוצים: מטוסי חמקן או גורם שחדר למתקן

    פיצוץ מתקן ההעשרה בנתנז: באיראן שוררת חוסר בהירות גדולה לגבי סיבת הפיצוץ, במתקן ההעשרה בנתנז שנהרס בפיצוץ אדיר. בוועדת הביטחון הלאומי בפרלמנט, הועלו מספר השערות, ביניהם, מתקפת סייבר, בסיוע של פקח האו"ם. או שעובד מלאכה החדיר חומר נפץ למתקן

    תמונת לווין ברורה, לפני הפיצוץ ואחריו. ההרס הרב במתקן הצינטרפוגות נראה בבירור

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בישיבת הנציבות לביטחון לאומי בפרלמנט האיראני שנערכה ביום שלישי הועלו 3 אפשרויות ביחס לסיבת הפיצוץ והשריפה באתר הגרעיני בנתנז. שירות המודיעין של משמרות המהפכה ומשרד המודיעין של המשטר, מחפשים לראות אילו אנשים או סוכנים עזרו, הכינו ויישמו את התוכנית לפיצוץ המקום.

    גורמי מודיעין איראניים אמרו כי היו שלוש סיבות אפשריות להתרסקות, כאשר הראשונה בהן הייתה תקיפה אווירית של חמקנים מדגם F-35 או מל"טים.

    כדי לחקור את זה הוזעקו מפקדי ההגנה האווירית ומשמרות המהפכה לישיבת הנציבות לביטחון לאומי בכדי להציג את עמדותיהם באפשרות.

    מערכת הגנה אווירית איראנית.

    האפשרות השנייה הנבדקת היא של תקיפת סייבר שהביאה חלקים ממערך הצנטריפוגות להגיע לחום עז ולהתפוצצות.

    בכדי להגיע למחשבים בתוך הסדנה לצורך יצירת הפיצוץ הזה, היה מספיק שאדם שיש לו גישה אליהם ישתמש בתוכנת "מפתח הדיסק" בכדי להזין את התוכנית לרשת המחשבים, הכוללת את ההוראות הנחוצות ליצירת הפיצוץ.

    המתקן בנתנז שנהרס, תמונה שפרסמה איראן.

    על פי מקורות חדשותיים, האפשרות הועלתה בישיבת הנציבות, והועלתה השערה כי על פקח של רשות הפיקוח של האו"ם על אתרים גרעיניים היה להחדיר את הנגיף למחשבי המתקן. מסיבה זו, כמה קיצונים בממשלה ומספר חברי פרלמנט, כולל מוחמד בכר קליבאף, קראו כעת בפומבי לאסור באופן מלא על פקחים בינלאומיים להיכנס למתקנים גרעיניים.

    האפשרות השלישית היא שהעובדים והמעסיקים שהיו אחראים על בניית הצנטריפוגות בבית המלאכה מילאו את אחד מהם בחומר נפץ וסידרו את השעון להתקנתו בלילה. לכן הפיצוץ התרחש בלילה – כשאיש לא היה במקום ולא נפגע.

    על פי מומחים, השיטה השלישית, הברחת חומר נפץ לאולם בו ממוקמות מכונות ההרכבה, יכולה להיות הדרך הקלה ביותר לבצע חבלה זו. כדי לבצע את התוכנית, די בכך שאחד ממנהלי הפרויקט או האנשים שהיו אחראים למסירת החלקים המיוצרים לאולם ישתפו פעולה.

    פיצוצים מסתוריים גם בתחנת הכוח אלזרקאן, באחוואז איראן.



    0 תגובות