איטליה אישרה את בקשת הרב הראשי ובית העלמין העתיק לא ייפגע

    בנצי לייזרוביץ No Comments on איטליה אישרה את בקשת הרב הראשי ובית העלמין העתיק לא ייפגע

    400 שנה לאחר פטירת הרמ"ע מפאנו הטמון בבית העלמין: ממשלת איטליה אישרה את בקשת הרב הראשי הגר"ד לאו למנוע פגיעה בבית העלמין העתיק בעיר מנטובה

    הכניסה לבית העלמין
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב הראשי לישראל הרה"ג דוד לאו פנה לפני כשנה ךאאש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה, ובה ביקש כי ייעשה כל מאמץ למנוע פגיעה והרס בית הקברות בעיר מנטובה שבאיטליה.

    אתמול התבשר הרב הראשי כי ממשלת איטליה אישרה את בקשת הרב הראשי והקצתה תקציב פיתוח מיוחד בכדי לשנות את תוכניות הבניה במקום שימנעו הרס ופגיעה בבית העלמין העתיק.

    מדובר באישור ממשלת איטליה שהתקבל בתאריך מפתיע במלאות 400 שנה לפטירתו של רבי מנחם עזריה הרמ"ע מפאנו זיע"א שקבור בבית הקברות ונלב"ע ביום ד' באב ה'ש"פ.

    בתגובה להחלטה החשובה, הרב הראשי לישראל שלח מכתב תודה לראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה, וראש עיריית מנטובה מר מתיה פלאצי, בו כתב כי הוא קיבל בשמחה ובהערכה את הידיעה כי ממשלת איטליה שוקדת בימים אלו על ביצוע שינויים יסודיים בתכנית הבניה של בית העלמין במנטובה.

    עוד כותב הרב הראשי כי קיבל בסיפוק רב את הידיעה כי נמצא הפתרון להגן על הנפטרים ולמנוע כל פגיעה בהם בקבר אחים – קברים שהם מתקופות קדומות אשר התגלו בסמוך לבית העלמין היהודי במנטובה.

    בסיום מכתבו כותב הרב הראשי: "אני מברך אותך אדוני ראש הממשלה על הנחישות ועל המאמץ על מנת למנוע כל פגיעה בנפטרים הקדושים הטמונים בבית עלמין ובשמירה על צביון המקום הקדוש הזה לעם היהודי".

    מי שלקחו חלק בשיח מול הרשויות היו גם יו"ר איגוד רבני איטליה – הרב אלפוסנו ארביב, הרב הראשי של רומא – הרב ריקארדו שמואל דיסייני, וכן נשיאת איחוד הקהילות היהודיות באיטליה – הגב' נעמי דיסייני, הכל נעשה בשיתוף פעולה הדוק של הארגון הבינלאומי הנודע "אתרא קדישא", על מנת למנוע כל פגיעה בבית העלמין ובנפטרים הקדושים הטמונים שם.



    0 תגובות