אושר טרומית: חברות הביטוח ישלמו את הכספים באמצעי התשלום של הלקוח

    איתי גדסי No Comments on אושר טרומית: חברות הביטוח ישלמו את הכספים באמצעי התשלום של הלקוח

    הסוף לחגיגות בחברות הביטוח: ח"כ מיכאל מלכיאלי יזם הצע"ח שתחייב את חברות הביטוח לשלם את כספי המבוטחים שאותם אמצעי התשלום, בהם היא גובה את הפרמיות מהלקוח

    צילום: פלאש 90
    6:22
    16.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף מ"ח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצע"ח של יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי הקובעת כי "חברות הביטוח ישלמו למבוטחים את תגמולי הביטוח באותו אמצעי תשלום בו שולמו דמי הביטוח" אושרה במליאת הכנסת 'פה אחד' בקריאה טרומית, והועברה לוועדת חוקה חוק ומשפט לשם הכנתה לקריאה ראשונה.

    בכל שנה מאבדים מבוטחים סכום של 100 מיליון שקלים עקב המחאות שחברות הביטוח שולחות למבוטחיהן ושאינן מגיעות ליעדן. כתוצאה מכך חברות הביטוח מותירות בידיהן מאות מיליוני שקלים השייכים לציבור, בלא לעשות מאמצים אמיתיים להחזיר את הכסף לציבור.

    פרמיות הביטוח נגבות על ידי חברות הביטוח באמצעות כרטיס אשראי או בהוראת קבע, אך כשהן צריכות להעביר כספים למבוטחיהן הן עושות כן באמצעות המחאות במשלוח בדואר.

    בנוסף, הן מגבילות את תוקף ההמחאות ל-60 עד 90 ימים. מכיוון שבידי החברות נמצאים פרטי כרטיסי האשראי או הוראות הקבע של לקוחותיהן יש בפניהן דרכים פשוטות לשלם למבוטחיהן, אשר יבטיחו את הגעת הכסף לידי המבוטחים.

    לפיכך, קובעת הצעת החוק, כי חברות הביטוח ישלמו את תגמולי הביטוח באותו אמצעי תשלום בו שולמו דמי הביטוח כדי להבטיח את הגעת התגמולים למבוטחים.

    כמו כן, קובעת ההצעה כי במידה ולא ניתן יהיה לאתר את הלקוחות במאמץ סביר ייאלצו החברות לפנות לאפוטרופוס הכללי וליידע אותו בדבר הכספים המוחזקים על ידן.

    חה"כ מלכיאלי אמר: "הצע"ח חברתית ראשונה במעלה, ובשורה גדולה למבוטחים, נמשיך בחקיקה מאסיבית לתועלת הציבור".



    0 תגובות