ב'איחוד ברסלב' מגיבים לראש העיר האנטישמי

    דוד קליגר 1 Comment on ב'איחוד ברסלב' מגיבים לראש העיר האנטישמי

    ראש עיריית אומן פרסם סרטון ויצר סקר ברשת החברתית נגד פתיחת שעריה של אומן לחסידי ברסלב בראש השנה הקרוב בשל הקורונה, עמותת 'איחוד ברסלב' המנהלים את ציון רבי נחמן לא שותקים ושלחו מכתב בשפה האוקראינית לכלי התקשורת המקומיים

    צילום: מנחם פינס
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עמותת "איחוד ברסלב באומן" הוציאה לתקשורת באוקראינה מכתב תגובה חריף אודות התנהלותו והתבטאותיו של ראש עיריית אומן, מר אולכסנד ציברי, בנוגע לאפשרות קיום הקיבוץ בימי ראש השנה תשפ"א, הבאים עלינו לטובה.

    מר ציברי הגדיל לעשות כאשר גם פתח סקר ברשת החברתית וכן פרסם סרטון בו הוא מביע את עמדתו הנחרצת לסגירת שערי אומן בפני עולי רגל יהודיים מכל העולם השנה, כנהוג מדי ראש השנה, בטענה כי אלה עלולים להביא עם הגעתם להפצת נגיף הקורונה. יש לציין כי סרטון זה הכה גלים ברחבי אוקראינה וגרם לזעזוע עמוק בקרב הקהילות היהודיות באוקראינה ואף פורסם בכלי תקשורת בישראל.

    כתגובה למעלליו של זה, הוציא היום הרב נתן בן נון הי"ו בשם "איחוד ברסלב באומן" מכתב תגובה חריף לתקשורת באוקראינה בשפה האוקראינית. ולהלן תוכן המכתב מתורגם לעברית.

    "לצערנו הרב, עמדתו הנחרצת של ראש עיריית אומן, מר אולכסנדר ציברי, גורמת לתחושה כי מדובר בפרובוקציה זדונית, מכוונת ומתוכננת, על רקע גזעני. זאת כחלק ממאמצים להשיג הון ורווח פוליטי אישי, לקראת מערכת הבחירות הקרובה לראשות עיריית אומן, אשר יערכו בחודש תשרי (באוקטבר) הקרוב.

    חבל כי בשל אינטרסים אישיים של ראש העיר הוא עלול להכניס את מדינת אוקראינה לעימות בינלאומי ופגיעה בתדמיתה המכובדת כמדינה ליברלית ודמוקרטית, בה אין כלל מקום לאנטישמיות.

    ראוי לציין כי מר ציברי מתעלם מההזדמנות הניצבת בפניו כדי לשפר את מצבה הכלכלי של אומן ותושביה ואף של כלל תושבי אוקראינה עם היווצרות משרות חדשות, מקומות עבודה נוספים ותשלומי מסים ואגרות לרשויות, כתוצאה ישירה מהגעת עולי רגל בתקופת ימי ראש השנה. ובמיוחד בתקופה זו כאשר המצב קשה יותר בשל תקופת הסגר והפגיעה הכלכלית הרחבה שהתפתחה בעקבותיו.

    בתקופה זו חשוב למצוא דרכים יעילות על מנת לשפר את המצב. כל זאת תוך כדי ציות ושמירה על הכללים המחמירים של הסגר באוקראינה ולהימנע מיצירת קונפליקטים סכסוכים ברמה הבינלאומית.

    אנו משוכנעים כי ממשלת אוקראינה לא תאפשר את המשך המצב שנוצר וזאת באמצעות התארגנות בטוחה לקראת הגעת עולי הרגל לעיר אומן ומתוך הקפדה יתרה על על תקנות הזהירות של משרד הבריאות האוקראיני בעקבות המגיפה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אמנם ראש העיר הוא כנראה אנטישמי בנוסח האוקראיני הרגיל, אבל מה לזה ולנסיעה לאומן תוך סיכון אלפי איש???? מי שהופך את העולם כדי לאשר נסיעה של אלפי איש תוך סיכון ממשי, כל אמונתו טעונה בדיקה וד"ל