שר הבריאות בריאיון ראשון: "הציבור החרדי עושה את המקסימום"

    אסתי פלד 1 Comment on שר הבריאות בריאיון ראשון: "הציבור החרדי עושה את המקסימום"

    שר הבריאות יולי אדלשטיין בריאיון ראשון ל'מהדורה המרכזית' מתייחס לסגר על העיר ביתר והסגר הקודם על אלעד, "אנחנו לא מדלגים על הראש של ראש הרשות". פרוייקטור חרדי לקורונה, "לא מחפשים מפקד מיוחד. ביקרתי אצל ראשי הציבור כדי להעביר את ההנחיות"

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הבריאות יולי אדלשטיין התראיין הערב (רביעי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן התייחס לזינוק בתחלואה, "התמונה מדאיגה, לא צריך לזרוע פאניקה. אנחנו שוברים שיאים כל יום במספר הבדיקות אבל עדיין כבר 5% מכלל הנבדקים יוצאים חיוביים ויש פריסה בכל הארץ של חולים".

    לדבריו, "אני חושב שהמגבלות יועילו ויקטינו את מספר החולים היומי כדי לתפוס את שרשראות ההדבקה".

    אדלשטיין התייחס לסגר שהוטל על ביתר: "הסגר זה לא מילה שאנחנו אומרים על מנת להרתיע את האוכלוסייה, הסגר הוא סגר מלא פרט לכניסה ויציאה של עובדים חיוניים, שירותי חירום וכד'" הבהיר שר הבריאות.

    שר הבריאות שמודע לנזק הכלכלי הבהיר ישירות כי "מי שעובד בעבודה כללית לצערי הרב נפגע מזה, אבל זה פעילות כלל ארצית לא רק בביתר, אלא גם במסעדות ובענפים האלה. חשוב לציין שאנחנו ערוכים לפינוי בחולים, יש בתי מלון שנשכרו וגם כאלה שמותאמים למגזר החרדי מבחינת כשרות וכו'. אני חושב שבשת"פ בין כל הגורמים נוכל להוריד את התחלואה בביתר עלית".

    שר הבריאות הגיב לביקורת הקשה כנגד שר הבריאות: "הביקורת על פעילות משרד הבריאות: צריך לומר ביושר שמתמודדים פה עם אויב פחות מוכר, ואם אנשים חושבים שממשלה כלשהי יכולה לתפוס את הנגיף ולחנוק אותן אז לצערי אני לא איש בשורות במקרה הזה. אבל אני חושב שיש אפשרות להשתלט על זה כמו בכל הקודם, אבל עכשיו המדיניות שונה כדי שלא נגיע להסדר מלא במדינה. כל הגורמים ביחד כולל איכוני השב"כ ידכאו את הנגיף".

    על הפעילות מול המגזר החרדי אומר אדלשטיין, "אני חושב שלא מחפשים מפקד מיוחד למגזר החרדי, אנחנו עובדים בשת"פ עם רוב ראשי הרשויות במגזר החרדי. ביקרתי אצל מנהיגי הציבור, רציתי להציג להם את התמונה הכללית וגם לפעמים לבקש להעביר הנחיות ברורות לציבור כי הם ראשי הציבור".

    אדלשטיין הוסיף, "אני חייב לומר שהדברים האלה בהחלט השפיעו, יש תחלואה בערים החרדיות אבל הציבור עושה את המקסימום כדי לא להגיע לתוצאות רעות".

    על הסגר שהיה על אלעד תוך עימות מול רה"ע אומר אדלשטיין: "גם במקרה הזה הייתה הידברות ארוכה עם ראש הרשות שם, אנחנו לא יכולים לכפות על ראש העיר, הוא נבחר שם והוא מכיר את התושבים, סגר זה לא נעים אבל אנחנו ממקום למקום משתפרים, אבל אני קורא לראשי הציבור שיהיו איתנו ובעזרת השם נצליח".



    1 תגובות

    מיין תגובות