היועמ"ש מבטל את החלטת הכנסת: "הענקת החסינות לכץ בטלה"

    ישראל רובין 1 Comment on היועמ"ש מבטל את החלטת הכנסת: "הענקת החסינות לכץ בטלה"

    מקורביו של ח"כ כץ מסרו בתגובה לעמדת היועמ"ש, "אם חסינות חברי הכנסת לא תקפה על פעולות שמטיבות עם הציבור יש לבטל לגמרי את חוק החסינות"

    צילום: פלאש90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרמה משפטית שוב מבית היוצר של היועמ"ש. היועץ המשפטי לממשלה הגיש לבג"ץ את תגובתו לעתירות נגד החלטת ועדת הכנסת שקבעה ברוב קולות כי תינתן חסינות לח"כ חיים כץ מפני הדין הפלילי, בהתאם לחוק חסינות חברי הכנסת. היועמ"ש שוב מתערב ברשות השופטת ובסמכות החוקית שלה ומורה על ביטול החלטת הכנסת.

    היועמ"ש הציג את עמדתו לבג"ץ והבהיר כי המלצת ועדת הכנסת להעניק לח"כ כץ חסינות היא בטלה וחסרת תוקף, ולכל הפחות יש להורות על ביטולה, כיוון שהתקבלה בחוסר סמכות או בחריגה מסמכות, כמו גם תוך אי-סבירות קיצונית וחריגה משמעותית ממתחם שיקול הדעת של ועדת הכנסת, מתן משקל בלתי ראוי לשיקולים בלתי רלוונטיים ואי-מתן משקל ראוי לשיקולים רלוונטיים.

    מקורבים לחיים כץ מסרו לאחר פרסום עמדת היועמ"ש: "אם חסינות חברי הכנסת לא תקפה על פעולות שמטיבות עם הציבור יש לבטל לגמרי את חוק החסינות. חיים כץ פעל במסגרת עבודתו, במטרה למנוע תספורות שביצעו בעלי הון בכספי החסכון של אזרחי ישראל".

    עוד הוסיפו, "החוק שחוקק לפני כעשור, הוכיח את עצמו ובלם פגיעה בכספי המשקיעים והחוסכים בקרנות הפנסיה. כתב האישום נולד מחוסר הבנה בעבודת המחוקק, הטענה שלחברי הכנסת אין סמכות להעניק חסינות היא סטירה לסמכות הכנסת".

    התנועה לאיכות השלטון שעתרה כנגד מתן החסינות מסרה: "אנו מברכים על עמדתו החדה והנחרצת של היועץ המשפטי לממשלה, ומקווים שבית המשפט הנכבד יאמץ את העתירה של התנועה ואת עמדת היועמ"ש במלואן".



    1 תגובות

    מיין תגובות