הדיון הסוער; שר המשפטים: "מתבייש בראה"מ שהורה לליכוד להצביע בעד"

    איתי גדסי No Comments on הדיון הסוער; שר המשפטים: "מתבייש בראה"מ שהורה לליכוד להצביע בעד"

    שר המשפטים אבי נינסקורן תקף בדיון במליאה את ההצעה להקים ועדה שתבחן את ניגודי העניינים, "אתם בעד דיקטטורה? יש פה מסע הסתה מכוון נגד מערכת המשפט, תתביישו לכם"

    צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ימינה או ימין: לאחר דיון סוער, דחתה מליאת הכנסת את ההצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים בבית המשפט העליון, ובבתי המשפט בכלל, של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'.. בהצעה תמכו 43 חברי כנסת לעומת 54 חכי"ם שהתנגדו.

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' שהציג את ההצעה הסביר את חשיבות הוועדה: "ההצעה הזו מבקשת לתת לכנסת כוח לפקח, זה תפקידה של הכנסת, לפקח על הממשלה ולפקח גם על הרשות השופטת. אין שום דבר שמחזק את שלטון החוק, אין שום דבר שמחזק את בית המשפט העליון ואת אמון הציבור בו, בציפוף שורות ונתינת גיבוי לעיוותים שקיימים במערכת הזאת".

    סמוטריץ' הסביר אצ האבסורד והמוסר הכפול בבתי המשפט, "עובדים הרבה יותר זוטרים בשלטון הציבורי, במערכת הציבורית וגם בשוק הפרטי עוברים את הסדרי ניגודי העניינים כדי לוודא שההחלטות מתקבלות משיקולים ענייניים ושאנחנו לא נמצאים בפוטנציאל ניגוד עניינים, שעלול חלילה להטות את שיקול הדעת. מה לעשות אנחנו בני אדם אבל אני רוצה לגלות לכם סוד, לא רק אנחנו בני אדם גם השופטים הם בני אדם".

    לדברי סמוטריץ', "יותר מקומם מהתחקירים של קלמן ליבסקינד וצח שפיצן, ומהעובדות שנחשפות בתחקירים המטלטלים האלה, אלה התגובות השערורייתיות של השופטים, שפעם אחר פעם לא מבינים מה הבעיה".

    שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן) שהצהיר כבר עם כניסתו שיגן על מערכת המשפט, תקף את ההצעה: "אני מתבייש בהצעה של ח"כ סמוטריץ', מתבייש בימינה, ומתבייש בליכוד שנכנעים לימינה. מתבייש בליכוד שיש שם אנשים הוגנים שאני מקווה שיפעלו לפי צו מצפונם".

    לדברי ניסנקורן, "יש לנו מבחן לדמוקרטיה הישראלית, יש לנו מבחן לשלטון החוק, מה שעושה הליכוד זו הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני, של מערך יחסי העבודה של ממשלה. אבל יותר מיזה, אני מתבייש גם שראש הממשלה הורה לחברי הליכוד להצביע בעד ההצעה הזו".

    ניסנקורן הבהיר כי "אנחנו היום בנקודת מבחן של פני החברה הישראלית. ביום שקוראים לשופטים לבוא לפה לוועדת החקירה, שמאיימים על הרשות השופטת, ממתי כנסת ישראל הפכה להיות הגורם שיאיים על שופטים?".

    ניסנקורן אמר בגלוי כי זה יכולה להיות נקודת משבר בקלות, "יש פה סיטואציה משברית לקואליציה, מה שקורה פה לא יעלה על הדעת. אתם בעד דמוקרטיה שמכבדת את הפרדת הרשויות או שאתם בעד דיקטטורה? יש פה מסע הסתה מכוון נגד מערכת המשפט, תתביישו לכם".

     

     

     

    כאמור ההצעה נדחתה ברוב של 54 מתנגדים מול 43 תומכים.



    0 תגובות