לאחר דרישת רובינשטיין: נציגי הרשויות הגיעו לעיר: פינו מאסיבי של חולים

    צבי טסלר No Comments on לאחר דרישת רובינשטיין: נציגי הרשויות הגיעו לעיר: פינו מאסיבי של חולים

    לאחר שר"ע ביתר עילית התחנן להקים חפ"ק משותף, לכלל גורמי הממשלה האחראיים על הטלת הסגר בעיר, הגיעו נציגי המל"ל, משרד הבריאות ופיקוד העורף לישיבת חירום. חלק מההחלטות: הקמת מלונית בכינר לחולי קורונה מהעיר ופינוי מאסיבי ב-48 שעות הקרובות

    רה"ע רובינשטיין בישיבה עם נציגי המל"ל, פיקוד העורף ומשרד הבריאות
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר פניות חוזרות ונשנות מצידו של ר"ע ביתר עילית מאיר רובינשטיין, נציגי המל״ל, פיקוד העורף ומשרד הבריאות הגיעו לפני זמן קצר לישיבת חירום. בישיבה סוכם על הקמת מלון ייעודי לחולים מביתר עילית, מלון 'כינר', והוחלט על מאמץ פינוי מסיבי של חולים מהעיר ב 48 שעות הקרובות.

    רה״ע אמר לקראת כינוס הישיבה: "אני שמח שהרשויות מתעוררות. לצערי הסגר עדיין לא הוסר אבל נפעל בשילוב ידיים לפינוי החולים מהעיר, לצמצום התחלואה בתקווה שהסגר יוסר מעלינו בקרוב".

    כזכור הבוקר דרש ר"ע ביתר עילית להקים חפ"ק משותף לכלל הגורמים הממשלתיים כדי להביא להסרת הסגר בהקדם האפשרי. ח"כ יעקב אשר קיים שיחה עם ראש המל"ל בה דרש הקמת חפ"ק משותף עם העירייה לטיפול מיידי שימנע את הימשכות הסגר. "לא יתכן שישלחו פקס עם החלטות וישאירו את העיר להתמודד לבד" אמר אשר לבן שבת.

    בעקבות כך הורה ראש המל"ל לסגנו ולנציגי המשרדי השונים לרדת לביתר לפגישה מיידית עם ראה"ע וצוותו. כמו כן הורה לתעדף את ביתר בפינוי החולים למלוניות.

    ח"כ אייכלר תקף את ההחלטה על הסגר ואמר: "סגר על ערים בגלל קורונה זו ענישה קבוצתית. סגר מטילים רק למניעת טרור. חולי קורונה אינם טרוריסטים. צריך להוציא אותם למלוניות, וטוב שמקימים אותם מאוחר מאף פעם לא".

    אייכלר הוסיף, "היום סגרו את ביתר. ראש העיר מתחנן שיוציאו את החולים למלוניות. הכניסו קריטריון שמפנים למלוניות רק משפחות שיש שם חמישים אחוז חולים. זו אפליה למשפחות ברוכות ילדים. משפחה של שני ילדים שילד אחד והורה אחד חולה – מפנים אותם, ואילו משפחה של עשרה ילדים גם חמישה חולים עדיין יישארו בבית. חייבים להוריד את הרף. הובטח לנו שתהיה גמישות, אבל זה טרם קרה בביתר" האשים אייכלר.

    שעות לפני כניסתה של העיר בית״ר עילית לסגר קורונה, סייר ח"כ נפתלי בנט בעיר ומקיים פגישת חירום עם ראש העיר במהלך הסיור בעיר ביתר עילית, לאחר קיום הערכת מצב, גיבשו יחד תכנית פעולה שעיקרה:

    פינוי מיידי של 280 נשאי הקורונה בעיר למלוניות תוך 48 שעות, ולפני כניסת השבת.
    הפינוי הכרחי מכיוון שמבנה המשפחות והדירות בעיר אינו מאפשר בידוד אפקטיבי בבתי התושבים. במקביל לפינוי, יש לקיים מסת בדיקות וחקירות כדי לאתר את שאר הנשאים ולפנותם באופן מיידי.

    ח"כ בנט אמר בישיבה: "ה-48 השעות הקרובות יחרצו את גורלה של בית״ר עלית. 'התנפלות' על העיר וניקויה מקורונה, או אובדן שליטה והפיכתה ל'ספינת קורונה' של אלפי נדבקים. תושבי העיר שנדבקו מתחננים שיפנו אותם".

    בנט הזהיר כי "ללא טיפול דחוף זה, העיר תוכנס לסגר של חודש-חודשיים, דבר הרסני לחייהם ולפרנסתם של תושבי העיר. תושבי העיר ביתר עילית מתנהלים למופת, ובזהירות, וכך גם ראש העיר אך הם זקוקים לסיוע מיידי של הממשלה בפינויים. אני קורא לממשלה לפעול מיד, בשעות הקרובות" .



    0 תגובות