הצעתו של סמוטריץ עולה להצבעה: ועדת חקירה לניגודי העניינים בעליון

    איתי גדסי No Comments on הצעתו של סמוטריץ עולה להצבעה: ועדת חקירה לניגודי העניינים בעליון

    המערכת הפוליטית סוערת סביב הצעתו של חבר האופוזיציה ח"כ בצלאל סמוטריץ להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים של שופטי העליון שתעלה להצבעה היום; דיווח: בליכוד יכריזו על חופש הצבעה

    בצלאל סמוטריץ' צילום: Revkin Fenton/Flash90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (רביעי) תעלה במליאת הכנסת הצעתו של יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת ניגודי העניינים של שופטי העליון.

    סמוטריץ כתב הבוקר: "‏שופטי העליון רומסים באופן שיטתי את זכויות הציבור החרדי. בפגיעה במופעי תרבות בהפרדה, בביטול שיטתי של הסדרי הגיוס שנקבעים בכנסת, ועוד".

    "חבריי בליכוד ובמפלגות החרדיות", פנה סמוטריץ וביקש את תמיכתם "הכדור בידיים שלכם. אם לא תצביעו היום בעד, תחסכו מאיתנו את הנאומים ומס השפתיים מחר".

    עוד הוסיף "היום יכולים נציגי המפלגות החרדיות לאזן את המשוואה ולהצביע בעד הצעתי להקים ועדת חקירה לבחינת ניגודי העניינים של שופטי העליון. מצפה שיצביעו בעד. אף אחד לא מעל החוק, גם לא שופטים".

    סמוטריץ' פתח היום במסע שכנועים במטרה להשפיע על חברי כנסת מגוש הימין ובפרט על חברי הכנסת החרדים – להצביע בעד ההצעה, ‏סמוטריץ כתב גם "פניתי עכשיו לשרים ליצמן ודרעי בבקשה להיפגש בשעות הקרובות עם האדמו"ר מגור ועם חכם שלום כהן שליט"א בכדי להסביר להם את חשיבות הקמת וועדת החקירה הפרלמנטרית שעולה היום להצבעה לחשיבות השמירה על זהותה היהודית של המדינה. אני משוכנע שהם יתמכו".

    ח"כ ישראל אייכלר הביע תמיכה בהצעתו של סמוטריץ ואמר: "הדרישה להקים ועדת חקירה על ניגוד העניינים של שופטי בית המשפט העליון נכונה וצודקת מאין כמותה. היא תחשוף את חומת הקרמלין עד כדי שקיפות".

    לדבריו "אסור להצביע נגד דרישה נחוצה כזאת. אני קורא לכל חברי בסיעות החרדיות להצביע בעד ועדת החקירה. אני קורא לראש הממשלה לא לפחד כלל ולתת חופש הצבעה לקואליציה. זו הזדמנות לעשות צדק ולהציל עשוקים מיד עושקי המשפט והצדק".

    יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד הגיב על ההצעה ואמר כי מדובר ב"פגיעה אנושה בבית המשפט. כחול לבן שהתחייבה לשמור על שלטון החוק נותנת שוב לנתניהו לרמוס את בתי המשפט ביד גסה. ניסנקורן גנץ ואשכנזי שותפים בחופש ההצבעה לביזיון הזה".

    על פרסומים שונים, בסיעת הליכוד צפויים להכריז על חופש הצבעה בנוגע להצעה. העיתונאית דפנה ליאל פרסמה כי שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיב לדיווחים על כך שבליכוד שוקלים לתת חופש הצבעה על הצעתו של סמוטריץ להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור ניגודי עניינים של שופטי העליון ומסר "זו הצעה מופרכת והיא לא תעבור".



    0 תגובות