האוזר: "אם לא ימצא פתרון למחדל איכוני השב"כ נשקול את האישור"

    איתי גדסי No Comments on האוזר: "אם לא ימצא פתרון למחדל איכוני השב"כ נשקול את האישור"

    מחדל איכוני השב"כ. ח"כ טסלר תקף במליאה, "חתנים וכלות אינם יכולים לצאת מהבית לחתונתם. הורים אינם יכולים להשתתף בחתונת צאצאיהם. עובדים אינם מורשים לצאת לעבודה, בגלל שנקלטו באיכוני השב"כ עד שיוכח אחרת"

    צילום: דוברות הכנסת
    8:15
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on בצלאל קאהן: "המדינה הפרה את התחייבותה; היינו למשיסה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו״ר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ צבי האוזר ביקר את איכוני השב"כ שבחלקם מוטעים וגורמים להכנס לבידוד לשווא: "המשבר הולך ומחריף – אין לנו אפשרות להכניס לבידוד אלפי אזרחים ולנתק אותם משוק העבודה לשבועיים מבלי לבדוק האם באמת נחשפו לחולה מאומת".

    האוזר הוסיף, "קיבלתי אתמול התחייבות ממשרד הבריאות כי עד מחר (רביעי) יתוגבר מוקד הערערים על איכוני השב״כ ובכך יתקיים הבירור ההכרחי שגם מעוגן בחוק הזמני שאושר.
    אם המשרד לא ימצא פתרון למחדל בימים הקרובים אאלץ לשקול מחדש את אישור המשך האיכונים. זה כלי חשוב, אך הוא כלי משלים ואינו יכול בשום אופן לעמוד כאמצעי ללא בקרה ודיוק" הבהיר האוזר.

    יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ יעקב טסלר תקף את איכוני השב"כ אמש בכנסת ואמר: "חוק האיכון הוא כלי חשוב באיתור וקטיעת שרשרת ההדבקה, אולם נקיטת צעד כה דרסטי של הכנסת אנשים לבידוד ושלילת חירותם האישית, צריכה להיות מלווה במערך חקירות תומך כדי לוודא כי לא מבודדים אנשים שלא לצורך".

    ח"כ טסלר הוסיף, "חתנים וכלות אינם יכולים לצאת מהבית לחתונתם. הורים אינם יכולים להשתתף בחתונת צאצאיהם. עובדים אינם מורשים לצאת לעבודה, ביניהם עובדי מינהלה ומזכירות בקופות החולים היושבים עם מגני עיטוש ומסכות הגנה, ונאלצים להיכנס לבידוד גם הם. או סתם אזרחים ש"נתקעו" בבית על לא עוול בכפם. ה"עבירה" היחידה שלהם היא כי נקלטו באיכון השב"כ ואינם מורשים לצאת מהבית, עד שיוכיחו כי לא שהו במקומות בהם נטען שהיו".

     



    0 תגובות