מועצת התכנון של יו"ש נדחתה; דגן: "מתקיימת הקפאת בנייה בפועל"

    אריאל שרפר No Comments on מועצת התכנון של יו"ש נדחתה; דגן: "מתקיימת הקפאת בנייה בפועל"

    ישיבת התכנון של יו"ש נדחתה למועד לא ידוע. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "כשחוששים להחיל ריבונות מגיעים גם להקפאה"

    יוסי דגן צילום: שרה דיאמנט
    20:34
    28.03.24
    אבי מימרן No Comments on אבי מימרן במונולוג כאוב: "מדינה קומוניסטית או מדינת היהודים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ישיבת מועצת התכנון העליונה שהייתה צריכה להתכנס לאשר בניית אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון נדחתה למועד לא ידוע. בין השאר היו צריכות להיות מאושרות להפקדה כ 400 יחידות דיור בהר ברכה.

    ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תוקף את ההחלטה ואומר כי מדובר בשערורייה ובגזלת כבשת הרש: "לא רק שהחלת הריבונות כפי שהובטחה ב 3 מערכות בחירות ברציפות ממוסמסת, ומכניסים עיזים של ריבונות "שני שלבים" וישובים מבודדים, כעת גם בנייה, שהובטח כי תאושר כל 3 חודשים, לא מתקיימת, ובכך מתקיימת הקפאת בנייה בפועל".

    דגן הבהיר כי "אנחנו לא נקבל את הזלזול הזה בזכויות האדם הבסיסיות של המתיישבים. הזכות לגדול ולבנות והזכות לחיות תחת שלטון אזרחי ולא שלטון צבאי. בסופו של יום כשחוששים להחיל ריבונות מגיעים גם להקפאה".

    דגן סקר את הכרוניקה של וועדות התכנון ביו"ש: ב 2017 הודיע נתניהו כי בנייה תאושר ביו"ש 4 פעמים בשנה (כל 3 חודשים) (כלומר שמועצת התכנון העליונה תתכנס כל 3 חודשים) אלא שמאז ה 27.2 לא התכנסה מועצת התכנון העליונה והישיבה שהייתה צריכה להתקיים בסוף חודש יוני נדחתה למועד לא ידוע.

    מועצת התכנון העליונה קיימה ב 24 לחודש ישיבת של מת"ע קטנה. (עבור אנשים פרטיים ולא ישובים) אולם ישיבה מן המניין לאישור בנייה בישובים לא התקיימה. הדבר מביא לחשש שלא רק שנתניהו ממסמס את הריבונות אלא שהוא אף מביא להקפאת בנייה בכדי לרצות את ארה"ב.



    0 תגובות