סערת עיכוב הילדה החרדית; ליצמן לאוחנה: "למצות את הדין עם השוטרים"

    בנצי לייזרוביץ 3 Comment on סערת עיכוב הילדה החרדית; ליצמן לאוחנה: "למצות את הדין עם השוטרים"

    שני שוטרים שעיכבו ילדה חרדית במטרה לתת לה דו"ח על אי עטיית מסכה, גרם לסערה גדולה במגזר החרדי ומחוצה לו. ליצמן שוחח עם אוחנה ודרש למצות את הדין, "הכאב והזעם מוצדקים". אייכלר: "המשטרה אנטישמית". סמוטריץ': "ישנה אכיפת יתר כלפי המגזר החרדי"

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בסרטון שהופץ ברשתות וגורם לסערה גדולה בציבור החרדי ומחוצה לו, נראים שני שוטרים עוצרים ילדה חרדית ששמרה על שתי אחיותיה והייתה ללא מסיכה, הילדה שנראתה מבוהלת מאוד החלה למרר בבכי עד שעובר אורח נתן לה מסכה. השוטרים נראו כותבים דו"ח, אך לטענת המשטרה הילדה כלל לא קיבלה דו"ח.

    הסרטון גרם לסערה גדולה ביתר שאת לאור הטענות הנשמעות השכם וערב, על אכיפת יתר כנגד המגזר החרדי, בעוד שוטרים בערים אחרות מזהירים ואף מעניקים מסכות במתנה לעוברי אורח.

    בתגובה, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן שוחח בשעה האחרונה עם שר הבט”פ אמיר אוחנה וביקש ממנו לבחון לעומק את התנהלות השוטרים שתועדו משפילים ילדה בת 13 ברחוב בירושלים, בניסיון לתת לה דו”ח בגין אי עטיית מסכה כביכול.

    השר ליצמן הבהיר בשיחתו לשר אוחנה כי עם כל ההבנה לתפקיד השוטרים בימים לא פשוטים אלה, סאת הכאב הזעם של הציבור החרדי גוברת ובצדק, נוכח מקרים חוזרים ונשנים של ההתנכלות משטרתית, תוך חוסר רגישות בסיסית למול חסרי ישע, כמו מקרה מזעזע זה בו ילדה צעירה נדרשת למרר בבכי ברחוב, תוך התנהלות קשה ופוגעת מצד השוטרים. “יש למצות את הדין עם שוטרים אלה ולהבטיח שלא נחזה שוב בהתנהגות מעין זו במחוזותינו”.

    השר לבטחון פנים אמיר אוחנה אמר לשר ליצמן כי בכוונתו לפנות באופן מיידי לממ”ז י-ם ניצב ירון ידיד על מנת לקיים בירור מהיר ויסודי של המקרה האמור ולהדגיש את חשיבות ההקפדה על כבוד האדם במרחב הציבורי וזכויו

    סגן השר פרוש הגיב על הסרטון המזעזע עם הילדה הקטנה ואמר: "מחזה קורע לב לראות שוטרים מבקשים לתת דו"ח לילדה בוכיה על אי עטיית מסיכה. אני מבקש מהציבור להביא תמונה כזו של שוטר נותן דו"ח לילדה חילונית. זאת מלבד העובדה שהכנסת אישרה הטלת קנס של 500 שקלים, שהוא אינו מידתי ושערוריתי לכל הדעות".

    במהלך הנאומים במליאה, ח"כ אייכלר כינה את התנהלות המשטרה אנטישמיות. סמוטריץ' ביקש למחות. אייכלר אמר לו בתגובה: "אני לא רוצה לקבל עכשיו הערות. אני נסער".

    צילום: פלאש 90

    מלשכת יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר נמסר: בעקבות התיעוד המזעזע של הילדה בת ה-10 מירושלים, זימן יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר דיון דחוף בוועדה ליום רביעי הקרוב בנושא "התנהלות המשטרה ואופי אכיפת חוקי הקורונה אל מול ילדים ואוכלוסיות מיוחדות".

    לדיון יזומנו משטרת ישראל, המשרד לבטחון פנים, משרד המשפטים, הפרקליטות, המועצה לשלום הילד וגורמים נוספים, כדי לוודא את אי הישנותם של מקרים מעין אלה עד לרמת השוטר/פקח בשטח תוך הטמעת ההנחיות והדרישות בחוק המחייב שיקול דעת והסברה בטרם אכיפה

    מהמשטרה נמסר בתגובה: "בניגוד מוחלט לנטען, השוטרים פגשו בנערה בת 13.5 ברחוב כשהיא ללא מסיכה על פנייה בניגוד לתקנות, אולם לא רשמו לה דו"ח כלל. השוטרים ביקשו ממנה לעטות מסיכה על פניה ושחררו אותה לדרכה. מדובר בעוד פרסום שקרי ומעוות לחלוטין במסגרת קמפיין מגמתי המתנהל בימים אלו נגד המשטרה והשוטרים הפועלים למען בריאות הציבור".

     



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      'קמפיין' נגד המשטרה?! הפוסל- במומו פוסל. מהמשטרה יוצאים קמפיינים נגד חרדים ונערי גבעות, ללא הפסקה.

    2. 2

      מחזה מזעזע ביותר
      טראומה לילדה
      הלוואי שיצאו יותר חזק למחות כדי למנוע את הדבר הבא