מתפללים מהבית: הילולת "האור החיים הקדוש" התבטלה בשל המגיפה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מתפללים מהבית: הילולת "האור החיים הקדוש" התבטלה בשל המגיפה

    השנה בשלמגיפת הקורונה והסכנה בהתקהלויות גדולות, ציון "האור החיים הקדוש" ייסגר ותימנע הגעה של הציבור אל המתחם. במועצת בית העלמין קוראים לציבור הרחב לא להגיע להר הזיתים

    ציון האור החיים הקדוש צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאור המצב וההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה ובתיאום עם משרד הבריאות והמשטרה, החליטה מועצת בתי העלמין על מניעת התקהלות שכרוכה בסכנת נפשות בציון "האור החיים הקדוש" ביום ט"ו בתמוז.

    כמקובל מדורי דורות ביום ההילולא רבים נוהגים לעלות לציון ובשיא הגיעו כמאה אלף מתפללים. בימים האחרונים נעשו מאמצים לקיים את ההילולא במתכונת שונה, אולם לאור ההתפרצות המחודשת והמסוכנת ובהתאם להמלצת גורמי הרפואה האמונים על הצלת חיים הוחלט על איסור מוחלט של עלייה לאזור הציון ביום ההילולא.

    מנכ"ל מועצת בתי העלמין ירושלים צוריאל קריספל סיפר: "נפגשתי בשבוע אחרון לישיבות עבודה עם קציני המשטרה ובכירי משרד התחבורה לישיבת היערכות ועם כל הגורמים הנוגעים בדבר"

    לדבריו, "בתחילה עלו מספר רעיונות לדאוג לשלוחי ציבור שיבואו להתפלל למען עם ישראל על הציון הקדוש. אולם לאור התפשטות המגיפה בימים האחרונים והעלייה האדירה בתחלואה, הוחלט בתיאום עם משטרת ישראל והמשרד לשירותי דת, על ביטול מוחלט של ההילולא ומניעה של עלייה לציון ביום ההילולא. אני מבקש מהציבור להימנע באופן מוחלט מלנסות ולהגיע לאזור הציון".

    קריספל הוסיף המצב חמור מאוד ולאור זאת המשטרה תמנע כל אפשרות לעלות לציון מתוך דאגה לשלום הציבור. אני תפילה כי בקרוב תעלם המגיפה ונוכל לשוב ולפקוד את קברי הצדיקים בהר הזיתים'.



    0 תגובות